Háborúk, Izrael

Indít-e Izrael támadást Irán ellen októberben?

Időkjelei: Az alábbi cikk kizárólag amerikai (és izraeli) szemszögből feszegeti egy esetleges Irán elleni támadás kérdését, illetve annak időzítését. A mentalitásbeli különbséget mutatja, hogy a cikkben fel sem merül, hogy egy ilyen helyzetet katonai konfliktus nélkül is, illetve igazán csakis anélkül lehetne megoldani. Tehát a kérdés (részükről) továbbra sem az, hogy megtámadják-e Iránt, hanem, hogy mikor.

Forrás: WND.com

Izrael komoly politikai és biztonsági dilemma előtt áll.

Vezetőik meg vannak győződve arról, hogy Irán bármikor atomtámadást indíthat a zsidó állam ellen, tettekre váltva az eddigi fenyegetéseket.

Az izraeli vezetés attól tart, hogy elmulasztják egy sikeres katonai támadás lehetőségét, ha az akciót ez év októberig nem indítják el.

Miért?

Úgy gondolkoznak, hogy mivel komoly esélye van Barack Obama újraválasztásának, az újraválasztott elnök politikai kockázatnak tekintene egy ilyen akciót, hiszen a választások megnyerése után már nem kell figyelembe vennie egy annak a választásokra gyakorolt hatását.

Amennyiben viszont a támadást még az elnökválasztás előtt megindítják, nagyobb az esélye annak, hogy Obama szemet hunyjon a lépés felett, mert a támadás elítélése népszerűtlen hozzáállás lenne politikailag. Az Egyesült Államokban még a demokraták nagy része is úgy gondolja, hogy Izraelnek jogában áll megvédenie magát.

A dilemmát az jelenti – nem az izraeliek, hanem az Obama újraválasztását ellenző amerikaiak számára – hogy vajon egy októberben indított Irán elleni támadás hozzásegítené-e Obamát az elnöki székhez újabb négy évre.

A legtöbb izraeli vezető nem örülne ennek, ugyanakkor úgy gondolják, hogy országuk túlélése a tét.

A történelmi tények azt mutatják, hogy egy hivatalban lévő elnök számára egyértelmű politikai előnyt jelent egy globális katonai krízis. Vajon Obama esetében is ez lenne a helyzet, ha a támadás néhány héttel vagy nappal a választások előtt következik be?

A legtöbb izraeli vezető örülne Obama vereségének, aki minden elődjénél komolyabb kritikákkal illette a zsidó államot, ugyanakkor országuk biztonságát fontosabbnak tartják.

Hasonlóképpen, a legtöbb amerikait (különösen azokat, akik örülnének Obama vereségének) nem zavarja, ha Izrael lehetőséget kap, hogy megvédje magát, de vajon hajlandóak lesznek-e lovat váltani csata közben?

Senki nem meri feszegetni ezt a kérdést, de mivel a választás valószínűleg nagyon szoros lesz, egy ilyen ?októberi meglepetés? lehet az a végső tényező, ami végül Obama felé billenti a mérleg nyelvét.

Vagy talán az embereknek már annyira elege van a gazdasági válságból és az Obama kormányból, hogy döntésükben inkább pénztárcájuk és a józanész játssza majd a főszerepet, mintsem a geopolitikai stabilitás?

Ki tudja?

A támadás esélye egyre nagyobb, az időzítés pedig egyre könnyebben megjósolható, ugyanakkor az amerikai közvélemény és a média nem sok figyelmet szentel a kérdésnek.

A helyzetet egyetlen tényező befolyásolhatja: amennyiben Mitt Romney tetemes előnyre tesz szert Obamával szemben, Izraelnek több ideje lesz, hogy politikai károk nélkül, legalábbis az USA részéről, indíthasson támadást.

A jelenlegi állás szerint a két jelölt között szoros a verseny, így az izraeli vezetés döntéseiben fontos szerepet játszik Obama esetleges újraválasztása. Amíg ez a helyzet nem változik, szinte biztos az októberi támadás.

Előző posztKövetkező poszt

62 hozzászólás

  1. Meg mondig nem fer a fejembe, hogyan tudjak megenni az emberek ezt az atombomba maszlagot. Egy ovodas logikajaval is siman eljuthatunk arra a kovetkeztetesre, hogy Iran a sajat halalos iteletet irna ala azzal ha megtamadna Izraelt. Mellesleg Izrael annyira kicsi, hogy atom nelkul sem, lenne tul nagy feladat nagy karokat okozni benne. Ha az iraniak ki akarnak nyiratni magukat, akkor azt akar vegyifegyver bevetesevel is megtehettek volna mar reges regen. A zsidok egyszeruen azt nem akarjak, hogy legyen a kornyeken egy olyan ero, ami moge felsorakozhatnanak az altaluk terrorizalt nemzetek.

    Sokkal tobb ertelme lenne visszavonulni a 67-es hatarok moge, de ok nem a jozan donteseikrol hiresek es valoszinuleg ez nagy karokat fog meg okozni neki egyszer.

    Az nem kerdes, hogy Izrael es szovetsegesei katonailag erosebbek Irannal. A kerdes az, hogy milyen merteku karokat kepesek majd elviselni a cel erdekeben.

    1. Szia heavenstreet.seven!

      Szóval az oké, hogy Te innen hallottad, de a szerző se tudott igét mondani. Az sehol nincs megírva, hogy akár Ábrahámnak, akár Izsáknak, akár Izraelnek ( Jákóbnak) olyan ígéretet tett volna Isten, hogy a magjából az idők végére ,csak “egy törzset” hagy meg! ( Arról már nem is beszélve, hogy a zsidók zsidósága csak ezekig az ősapákig kell, hogy visszadatálódjanak! És az ígéretek is nekik, és az Ők magvaiknak adattak. És ott is csak az Isten által kiválasztottaknak!( Se Izmael, se Ábrahám Sára halála után született gyermekei, se Ézsau, nem kapta azt áldást) A Gyülekezet az más terület, ott szellemileg vagyunk Ábrahám magva!)
      Ráadásul még a szerző megkérdőjelezi a Jelenések Könyvében leírtakat is, sőt a Dániel, Jóel, stb. prófétáknak a végső időkre vonatkozó próféciáit is. Márpedig sehol nincs az se megírva, hogy ezeket Isten “ejtette” az Újszövetség létrejöttével. Annál is inkább, mivel Isten mindent tudó, miért íratott volna le olyasmit, ami x időben aktualitását veszti. Vagy miért nem íratta, hogy ” na akkor, ez most eddig tart”! Dánielnél, még külön meg is mondja, hogy pecsételje be, mert az a végső időkre szól!
      Szóval, szerintem nagyon vigyázzunk minden tanítással, akármilyen hangzatos is, és akármennyire hivatkozik valaki ” Krisztus és az Atya nevében”re!( Vannak helyek, ahol “Szűz Mária, a Ti Édesanyátok, a mennyek Királynője” üzenget!)
      Vagy tartjuk magunkat az Igéhez, vagy nem. Viszont, ha úgy döntünk, hogy nem, (vagy nem mindenben!) akkor nincs többé “kapaszkodónk”, hogy mihez is tartsuk magunkat. Akkor bármikor jöhetnek tanítások, amelyek nem egyeznek az Igével, de akkor nem tudjuk mi alapján mondani, hogy ez most Istentől van, ez meg nem!
      Nekem azt mutatta az Úr, hogy nagyon vigyázzunk, mert “minden földbe esett mag” kikel! A “jó mag” is, és a “rossz mag”is! És azt mindannyian tudjuk, hogy a gaz az jobban fejlődik! Azt nem kell gondozni, öntözni! Amikor a “jó mag” már kipusztul a szárazságban, nem megfelelő gondozásban, a gaz, az akkor is vidáman él még! Úgyhogy ki kell irtani, még mielőtt elburjánzik, még mielőtt megfojtja , megöli a jó magot!
      Vigyázzunk!

    1. Na az ilyen szentimentálisan dramatizáló, sírdogálgató, bankárjelmezes, szénné gazdagodott prédikátorok miatt káromolják többek közt az igaz Istent az egész világon. Legtöbbje egy rohadt hóhányó, sátán fattya szabadkőműves bérenc, akik odaterelik az elvakult nyájat az antikrisztus elé…
      A gyomrom kifordul, sejtem nem leszek ezzel egyedül.

      1. Paul Washer Amerika egyik legigazabb igehirdetoje,es biztosan tudom,hogy meg csak kicsit sem gazdag.Ha te legalabb annyi aggodassal lennel az embertarsaid felé az elveszettséguk miatt,mint P.Washer,nem lennél kepes ennyi gyuloletet ontani magadbol “krumpihamozo”,mint amit itt ide hanytal.A magad udvosségével foglalkozz inkabb,jobban jarnal.

        1. Én meg úgy tudom, hogy gazdag családból származik, de mindenről lemondott…blá, blá, blá.
          Krumplihámozó a mi oldalunkat erősitti, én inkább megkérdeztem volta, hogy hogyan jutott erre a véleményre, mert tud ő többet is, ebben biztos vagyok.
          Rohannom kell…

        2. Kedves Kanku!

          A pletykálkodás se a Szentlélek gyümölcse!
          Ha tud valaki valami konkrétat, bizonyíthatót, akkor mondja! Ha nem, akkor az csak pletykálkodás!
          A “történészek” “kiderítették”, hogy Pál apostol “kém” volt!!!!
          Nem tudták bevenni, hogy amikor római börtönökben volt, miért volt “annyira szabad mozgása”! Tehát “nyilvánvalóan kém volt”!
          Az Evangélium hirdetése volt az álca! (na ezt add össze!) Igaz vagy 195-196- szor megkövezték, rengetegszer megkorbácsolták, stb. ,de mindezek ellenére “római kém” volt!

          Szóval tudod Te is az Igét:…és akik a Krisztusban kegyesen akarnak élni, mindig is üldöztetni fognak!”…

          Szóval készülj, nem sokára Te is “egy rohadt hóhányó, sátán fattya szabadkőműves bérenc” leszel ( velünk együtt), ha az Úrhoz ragaszkodsz!

        3. Azt mibol vontad le Kanku,hogy “krumplihamozo” a mi oldalunkon all?
          Inkabb figyelmeztetned kellene,hogy vigyazzon,nehogy hasonloan jarjon, – mint az a 42 gyerek,akiket széttépett a két nosteny medve,mert Isten emberét csufoltak (2Kir 2:23-24) – amikor a kegyelem idejének vége lesz.

        4. Kedves Ria!

          Kösz!

          Igen, azon az oldalon több tanítása is van, és mindegyik igen jó! Sőt azon az oldalon csak jó tanítások vannak (másoktól is)!
          Én is, meg Te is, és gondolom mindenki, aki az Úré, az Igével veti össze a tanításokat. Gondolom bárkiét!
          Nem hiszem, hogy arra kellene néznünk, hogy nekünk szimpatikus-e valaki testileg, vagy sem, hanem, hogy amit mond az igei-e(persze,ezt már nem neked írom!)

          ” Legtöbbje egy rohadt hóhányó, sátán fattya szabadkőműves bérenc, akik odaterelik az elvakult nyájat az antikrisztus elé?”

          Kedves krumplihamozo!

          Ha valaki Jézus Krisztushoz hívja az embereket, igazi megtérésre,szentségre, aki Isten kegyelmét hirdeti, amit adott az embereknek a Jézus Krisztusban, aki a teljes Evangéliumot hirdeti ( nem titkolva, nem bagatelizálva az ítélet valóságát, és keménységét, szörnyűségét!) az nem az antikrisztus lelke!
          1 Ján. 2,22
          Ki a hazug, ha nem az, a ki tagadja hogy a Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, a ki tagadja az Atyát és a Fiút.
          ? 1 Ján.4,3 ? 2 Ján.1,7
          1 Ján. 2,23
          Senkiben nincs meg az Atya, a ki tagadja a Fiút. A ki vallást tesz a Fiúról, abban az Atya is megvan.
          ? 1 Ján.4,15 ? Ján.5,23
          1 Ján. 2,24
          A mit azért ti kezdettől hallottatok, az maradjon meg bennetek. Ha bennetek marad az, a mit kezdettől fogva hallottatok, ti is az Atyában és a Fiúban maradtok.

          Igen, az is meg van írva, hogy jönnek majd, akik:
          2 Pét. 2,1
          Valának pedig hamis próféták is a nép között, a miképen ti köztetek is lesznek hamis tanítók, a kik veszedelmes eretnekségeket fognak becsempészni, és az Urat, a ki megváltotta őket, megtagadván, önmagokra hirtelen való veszedelmet hoznak.
          ? Ezék.13,2 ? Ezék.13,3 ? Mát.25,11 ? 1 Ján.2,22
          2 Pét. 2,2
          És sokan fogják követni azoknak romlottságát; a kik miatt az igazság útja káromoltatni fog.
          ? 1 Tim.4,1
          2 Pét. 2,3
          És a telhetetlenség miatt költött beszédekkel vásárt űznek belőletek; kiknek kárhoztatásuk régtől fogva nem szünetel, és romlásuk nem szunnyad.
          ? 5 Móz.32,35
          “?az Urat, a ki megváltotta őket, megtagadván”, “a telhetetlenség miatt költött beszédekkel vásárt űznek belőletek;”

          Az Ige az, amivel kiszűrhetjük őket!
          Ha nem aszerint beszélnek, akkor kell elvetnünk, még az olyan tanításokat is, amiben esetleg nem tagadják az Úr Jézust és az Atyát, de nincsenek összhangban az Igével!
          Nem mondta az Úr, hogy ha valaki gazdag családból származik, akkor azt “csípőből” utasítsuk el! Ráadásul Paul Washer testvér ezt soha nem tagadta! ( és szerintem, ha az embernek egyébként is van pénze,( meg esze is) akkor vannak az Evangélium hirdetésénél jövedelmezőbb “munkák” is!)
          Meg azután az is meg van írva, hogy a gyümölcseikről ismeritek meg őket!

          És tudod az Istentől kapott szeretet az a gyümölcs legfőképpen, ami által a testvérek közül is kitudjuk választani “rothadtat”.
          Amit Ria is írt neked, hogy a gyűlölet csak úgy sugárzik belőled. Ha legalább valahogy szeretetteljesebben írtál volna a tanításáról ( nem az öltönyéről, külsőségekről, vélt gazdagságáról, vélt szabadkőműves bérencségéről, stb) valamit, amit kiszúrtál, hogy nem Igei, akkor azt mondom, hogy igen, igazad van, elkerülte a figyelmemet!

          Szóval én is csak azt ajánlom, hogy gyorsan vizsgáld meg az Isten világosságában, a Szentlélek által, az indulataidat.
          Pont ezekről a dolgokról beszélünk, hogy a Sátán körbejár, keresvén, akit elnyeljen! És nem csak az értelmünk van veszélyben, hanem a lelkünk is. Ha nem az Istennek tetsző indulatok vannak bennünk, rohanni kell Isten elé, hogy megbánjuk, kérjük a szabadítását és védelmét!

      2. Paul nak köszönhetem részben hogy a katolikus ködböl kikecmergek a megváltó Jézus felé.Remélem ha eljön a számadás napja akkor Jézus megtalálja a nevemet az élet könyvében, mert még mindig ugy érzem hogy valami még nem az igazi bennem, sok a támadás a saját családom felöl is, ugyanis az árral szemben uszom ha ugytetszik, mert a kisfalumban szinte mindenki katolikus és ha valaki megmondja hogy baj van a tanitásukkal akkor mindenki rossz szemmel néz rá.Még a feleségem is 🙁

        1. Kedves djusee!

          Tarts ki! Ez többé-kevésbé mindenkivel így történik ( de inkább többé, kivéve, ha egyébként is hívő keresztény családból származol! Sőt, hogy tudd, hogy mire számíthatsz: ez nem is lesz jobb!)! Ha olvasod az Evangéliumokat, ott maga az Úr Jézus mondja, hogy üldözések lesznek, az Igéért( olvasd el a földbe vetett magvak példázatát)! Ha meg az apostolok , meg a keresztények életére gondolsz, akkor láthatod, hogy ez a normális! Sátánnak nem fáj, ha vallásos vagy, de azonnal le akarná tépni a fejünket, ha valódi hitre térünk! Az is meg van írva, hogy az embernek ellensége lesz a saját családja ( is)Jézus nevéért!
          Újra mondom tarts ki!
          Ha van a faluban valamilyen más keresztény közösség, próbáld felvenni velük a kapcsolatot!
          A megtérő imát elmondtad már? Be is kellene merítkezned, és a Szentlélek keresztséget is kérned az Úrtól!
          Azon az oldalon, amit belinkeltem, nagyon jó tanítások vannak!
          Kitartás, áldjon meg az Úr!

        2. Kedves djusee!

          Itt találod az alapműveket a haladásodhoz, nagyon jók ( ezek a legjobbak!), és letölthetők is! Persze kérheted tőlük könyvformátumban is! Ingyenesek!

          http://www.rhemabooks.org/

        3. Tartsd oromnek Djusee,ha a falubeliek,vagy akar a feleséged ferde szemmel neznek rad,mert ez azt jelenti,hogy nem vagy kozuluk valo.”Mert szugseg,hogy szakadasok is legyenek koztetek,hogy a kiprobaltak nyilvanvalokka legyenek ti koztetek”(1Kor 11:19).
          100x inkabb ok nezzenek rad ferde szemmel,mint Isten.”Mert most embereknek engedek-é,avagy Istennek? Vagy embereknek igyekezem-é tetszeni? Bizonyara,ha még embereknek igyekezném tetszeni,Krisztus szolgaja nem volnék”(Gal 1:10).
          Te ugyan azt irod,hogy Paul W.-nek kszonheted (reszben),hogy a katolikus kodbol kikecmeregsz,de igazabol Isten Szent Szelleme az,aki ki akar hozni teged Babilonbol.Neked Thiatirat ott kell hagynod mindenkepp.”…Fussatok ki belole én népem,hogy ne legyetek részesek az o buneikben es ne kapjatok az o csapasaibol…”(Jel 18:4).
          Ha pedig csecsemokorodban kereszteltek meg, – ahogyan ez a katolikusoknal szokas – ,akkor feltetlenul meritkezz be annak rendje -modja szerint,ahogyan Jezust is bemeritette Keresztelo Janos a Jordanba,peldat mutatva nekunk ezzel.Talan egy baptista gyulekezetet kellene keresned a kornyekeden(ahogy kb.Ida is irta),mert ok nem csak vizzel meglocsolva keresztelnek,hanem bemeritenek,azutan kapod a Szent Szellem(Szent Lélek) ajandékat.Ehhez feltétlenul olvasd el a Janos 3:5-ot es az ApCsel 2:38-at.Ha mindez megtorténik nalad,majd kialakul benned az “igazi” es biztosan be leszel irva az élet konyvébe:)
          Isten legyen veled.

        4. “A ki hisz a Fiúban, örök élete van;” (János 3:36) Ha elfogadtad Jézust, mint megváltódat, efelől nem kell aggódnod.
          És ahogy a többiek is írták: “mindazok is, a kik kegyesen akarnak élni Krisztus Jézusban, üldöztetni fognak.” (II. Tim. 3:12) Úgyhogy abból, amit írtál úgy hangzik, hogy kegyesen élsz Krisztus Jézusban. 🙂

          “Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten ígéje által.” (Rómabeliek 10:17) Tehát olvasd a Bibliát!

        5. Igen a Babtista jó lenne. De, ha pici a falu, nem valószínű, hogy lesz olyan, de az is jó lenne, ha legalább 2-3 újjászületett hívővel feltudnád venni a kapcsolatot. Közösségre, közös imádságra, Biblia olvasásra, stb. Ha nincs újjászületett közösség, akkor inkább ne törd magad ( akkor csak csöbörből, vödörbe), imádkozzál, és fog adni az Úr melléd testvéreket.Az Igét meg nagyon olvasd, mert abból erősít meg ,épít fel a Szentlélek. Abból tudjuk, mi az igaz, és mi a hamis, a Szentlélek megvilágosítása által! stb. Meg ahogy a többiek is írták!

        6. Szia Ida,

          Raklikkeltem en is arra a linkre,amit djusee-nek ajanlottal,es amikor meglattam,hogy mirol is van ott szo,igencsak meglepodtem,(tatva is maradt a szam egy pillanatra),mert ennel jobbat nem is ajanlhattal volna neki.Aki Watchman Nee magyarazatait olvassa,lehetetlen,hogy nem ertsen meg mindent,amit kell.Van is tole jo par konyvem(tobbek kozott W.N.”Bizonysagtételei”),es John So igehirdetéseit is hallgattam éloben,még Nemetorszagban.O ugyan Kaliforniaban él,de sokszor megy at No.-ba nagyobb ker.konferenciakra.

        7. Köszönöm a linkeket és a bátoritó szavakat.Néha már tényleg nemtudom mit kellene tennem,rossz ez igy hogy bolondnak néznek,de bizom az Ur szavaiban hogy nemhiába. Láttam multkor egy filmet és ledöbbentem, szinte mintha rólam (vagy rólunk?) szólna. http://www.youtube.com/watch?v=DQnbsmwYeUc .Talaltam egy kisebb gyülekezetet akit egy Magyarországi házaspár inditott itt el, evangélisták és nagyon kedvesek, voltam pár alkalmon de öszintén megmondva megijedtem amikor mentek ki emberek és estek hanyatt.Mondtam nekik is hogy ez megijeszt. Lehet bennem van a bibi, nekik is mondtam hogy ne haragudjanak de nehezen bizok meg emberekben amiota kiderült hogy 28 évig hazugságban egy hazug vallásban hazug emberek között nöttem fel.

        8. Szia djusee!

          Ahogy Ria is meg Thea is mondta, ne foglalkozz az emberek véleményével, jó ha tudod, hogy nem velük van a baj, a Sátánnak nem tetszik, ha valódi hitre jutunk! Az igében is olvashatod, hogy nem test és vér ellen van tusakodásunk!
          Ráadásul Ő még azt is tudja, hogy rajtad keresztül, még hány ember megismerheti az igazságot az Úr Jézusban, a Szentlélek által!
          Szóval olvasd el azokat a füzetecskéket, meg itt küldök még egy oldalt, ez is nagyon jó, biztosan tetszeni fog!

          http://pardi.ro/ahitat/spurgeon/main.php

          Amit az evangélista házaspárról mondtál, én nem tudom, nálunk azért a karizmatikusok nem olyanok mint Riáéknál, Amerikában.
          A helyedben, én elkezdenék beszélgetni, azokkal az emberekkel, akik oda járnak, “kimentek” (megtérni?), hogy mit tapasztaltak, stb. Meg ha kiderül, hogy valódi, élő, újjászületett hívők, akkor, azért jobb lenne tartani velük a kapcsolatot.
          Ha már egy kicsit megerősödsz az Igében, meg olvasgatod, amiket ajánlottunk, akkor nem sokára már Te is kifogod tudni szűrni a Szentlélek kegyelme által, ha valami nem stimmel!
          Itt alul, meg egy online biblia oldalt találsz, különböző fordításokban. Ha csak Katolikus Bibliád lenne. ( még régen én is vettem egy olyat, de képtelen voltam olvasni, a sok “magyarázat ” miatt, amit beletettek)

          http://biblia.jezusert.com/

        9. Szia djusee,
          A kovetkezo linken egy “commonsense” nick nevu kommentelo osszefoglaloja olvashato a katolikusokrol,es vallasukrol szept.1.-i datummal:

          http://nepszava.com/2012/08/uncategorized/tulterheleses-tamadas-az-an-ellen.html

          A kommenttel teljes mértékben egyetértek,es szomoru,hogy az igaz ker. hivoket az ostoba es tajekozatlan emberek,osszemossak ezzel a katolicizmussal.Ha gondolod,megmutathatod “commonsense” kommentjét a feleségednek,vagy talan a rossz szemmel rad nezoknek is.

        10. Azzal ne torodj,hogy bolondnak néznek.Ne az legyen fontos neked,hogy a porbol lettek mit gondolnak rolad,hanem az,hogy a mindenhato Isten mit gondol rolad.Vagy talan a teremtmenyeken mulik a te udvosséged? Toluk fugg a te orokéleted? Ok csak egy fuszal,ami holnapra elszarad.
          Azon nem csodalkozom egy percig sem,hogy,megijedtél,amikor az embereket hanyatt esni lattad amikor “mentek ki”(bar nem tudni hova).De akarhova is:),az biztos,hogy nem Istentol van az ilyesmi.En jartam karizmatikus gyulekezetbe egy ideig,tonkre is tették a hitéletemet rendesen ezek a szelhamosok.Borzasztoan megszenvedtem azok hatasat…De Isten kihozott kozuluk,es azota meggyogyitott, – hala néki.
          Az pedig,hogy kedvesek az ilyenek,nem jelent semmit.

          Orulok,hogy lattad a “Zarandok utja”-t,ami semmi ahhoz képest,ha a konyvet olvasnad el ugyanezen a cimen.Valami fantasztikus! (Ugy tudom egesz olcson hozza lehet jutni az evangeliumi kiadonal.) Es bizony,te most eppen ebben a helyzetben vagy,es vagyunk még sokan mi,hivok.Feltetlenul olvasd el magat a konyvet is,nagyon sok erot gyujthetsz belole es megtanulnal nem torodni emberek véleményével.
          A konyv majd minden oldalan a szoveg alatt jelolve vannak a megfelelo igeversek is.Ha lehet,a két kotetes verziojat vedd meg,aminek masik cime a “Bovolkodo kegyelem”.
          Minden jot neked.

        11. Szia Ria!

          Igen én is ezeken nőttem fel, az Ige mellett, és más hasonló nagyon jó tanításon, a Szentlélek által!
          Azért is írtam, hogy azok a legjobbak, mert abban minden benne van, ami az Ige mellett segítségére lehet mindenkinek, nemcsak djuseenak az elindulásban!
          Remélem, hogy azért még másoknak is segítség lesz!

  2. Kedves Attila!

    “Van 1 jo mondas : segits magadon es Isten is megsegit ”

    Mi valódi keresztények vagyunk, ránk ez a mondás nem áll! Ránk az alábbiak állnak!
    Jel. 22,15
    De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mind a ki szereti és szólja a hazugságot.

    ? Jel.21,8 ? 1 Kor.6,9 ? Gal.5,21 ? Eféz.5,4 ? 1 Tim.1,9 ? 1 Tim.1,10 Jel. 22,11
    A ki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és a ki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is.

    Nálunk ez nem úgy van, hogy Úr Jézus nevét használjuk, meg beszélünk Róla, közben meg megvan a kis “ügyeskedéseink, okosságaink,stb.”!

    Persze ez másokra is áll, mert az, hogy valaki azt hiszi, hogy “az Isten segítette meg”, miközben “magán segített”, az még nem azt jelenti, hogy valóban úgy is van!
    Tudod, az ítéletnél sokan fognak csalódni, mert azt hiszik, hogy azért mert azt mondják, hogy “Úram, Úram!” már be is mehetnek az Ő országába!

    Arra pedig, hogy a Bibliából mit kell elhinni, és mit nem, megint csak nem tudok mást mondani, hogy amíg nem vagy újjászületett keresztény, addig Te nem tudhatod!
    Miután újjászülettél, akkor TUDOD, hogy az az Isten beszéde, és minden szava igaz.

    Leginkább úgy tudnám elmagyarázni neked, hogy pl.: neked van egy szakmád, amihez kiválóan értesz. Jövök én, ( akinek fogalma sincs róla) és elkezdek veled vitatkozni, hogy ezt meg azt talán másképpen kellene tenned, próbáld meg más oldalról megközelíteni, legyél már egy kicsit együtt működőbb, gondolkozzál már egy kicsit kreatívabban,….stb.

    Ami pedig Istent illeti, mi nem “gondolunk” róla, mi ismerjük! Természetesen mindenkinek adott a lehetőség, hogy megismerje, csak kérnie kell, és elfogadni a kegyelmet amelyet a Jézus Krisztusban felajánl mindenkinek! ( Ha elfogadod, akkor születsz újjá, és akkor Te is TUDNI fogod, amit mi, amit itt leírtam!)

    1. Ida !

      Hat mit is mondjak….biztos 0 vagyok meleted vallas teren, de nem mindenki enyire elkotelezet ilyen iranyzatban. Szeretem 1 kicsit maskep latni a dolgokat, elmelkedni. Szeretek abbol kiindulni, hogy Isten sajat kepere teremtet, tehat talan nem is anyira kulonb nalunk… szeretem aszt hinni, hogy benne is megvan az a kis rosszasag. Ez most ugy hangozhat mint 1 hitetlen, pogany szavai, kitudja talan reszben azok is. En kereszteny neveltetesben reszesultem megis ilyen gondolatok jarkalnak a fejemben, de talan ez nem is baj, sot en orvendek ezeknek a gondolatoknak.

      ?Van 1 jo mondas : segits magadon es Isten is megsegit ?
      ez a mondas ratok is all, csak ertsd ugy ahogy kel…

      En ugytudom a bibliat emberek irtak le…..Nem varok erre a mondatra valaszt, mert bisztos vagyok benne, hogy lazan kimagyaraznad, csak megemlitetem azert hogy mozgasa meg az agytekervenyeidet, igy belelatsz gondolataimba.

      En ugy gondolom, hogy nem csak a feher es a fekete “szin” letezik, letezk szurke is es arnyalatai. Vajon letezik tokeletes feher? (tudom a biblia szerint igen)
      Hehe latszik, hogy a tudomany gyermeke vagyok 🙂 de nyitot szelemu es ez a lenyeg 😀

      1. Szia Attila!

        Oké! Most már értem, hogy hogy gondoltad! Bocs én a ” hagyományos értelmére” gondoltam.
        Remélem megtudom majd valamennyire világítani, hogy hogyan is vagyunk ezzel, mi Keresztények!
        Szóval, nem arról van szó, hogy mi úgy gondoljuk, hogy egy szög beveréséhez is Isten segítségére van szükségünk, ( Bár ahhoz hogy legyen szögünk, meg kalapácsunk, ahhoz igen. Vannak országok, ahol, még ezek is luxus cikknek számítanak sokak számára! Na meg, hogy meglegyen a két kezünk is hozzá, egészségben! stb. ide még jöhetne egy-két dolog, ami jó, ha van, pl, hogy legyen mibe beverni a szöget!!) Nem arról van szó, hogy, pl a földművesnek meg kellene mondania Istennek minden alkalommal, hogy mikor, mit és hogyan csináljon! Természetesen azért adott Isten észt az embernek, hogy megtanulja ezeket, meg a többi dolgot is. De, ha az illető hívő, van úgy, hogy azt mondja neki a Mennyei Atya, hogy ” fiam, ebben az évben répát ültess, ne búzát, mert most olyan idő lesz, ami annak kedvez!
        De ez így van más munkákkal, dolgokkal, a mindennapi élettel kapcsolatban is! Rá hagyatkozunk, mert tudjuk, hogy gondja van ránk. A mi dolgunk, hogy keressük Isten országát! A többi meg ígéretben van, hogy megadatnak! Stb.
        Ráadásul a megtért, újjászületett hívő személyes kapcsolatba is kerül Istennel, Jézus Krisztussal, a Szentlélekkel, a Szentlélek által, és szereti is Őket. Tehát nem is esik nehezére Isten országát keresni.
        A gondolkodásról meg csak annyit: nem igazán tudunk ilyen helyeken megismerni másokat, és nem is ez a célja az internetes oldalaknak. Ez az oldal az Idők Jeleire ( Bibliai értelemben) van kihegyezve, mind a Keresztény hívők, mind a hitetlenek, vagy vallásosak számára. Mi hívők ezért is írunk általában ilyen jellegű hozzászólásokat, hogy felrázzuk az “alvókat”, megtérésre buzdítsuk azokat, akik még elveszett állapotban vannak, és biztassuk egymást azokkal, akik éberek!
        Nem ezen az oldalon beszéljük meg a “fekete Lyukak”, a “sötét anyag” létezését, vagy hogy valóban “minimum 11 dimenzió kell”, hogy létezzen a “húr elmélet” számításai szerint! Azt se, hogy valóban görbült-e a tér, és azt se, hogy ha már egyszer évekkel ezelőtt a fénysebesség 7-szeresét meghaladó sebességre tudtak egy részecskét gyorsítani ( bizonyítottan, megismételhetően), akkor miért is tanítják, még mindig a fénysebességet “csúcssebességnek”. Sőt, a genetikai módosítások lehetőségeivel sem a tudományos oldaláról foglalkozunk.Stb.

        Végezetül, azért is írtuk azt, hogy “bízzátok magatokat és a családjaitokat Isten kegyelmére, mert mi se tudunk semmi jobbat tenni!
        Mi is szívesen mondanánk nektek, Hogy erre és erre a hosszúsági, és erre és erre az északi-, vagy déli szélességi fokra költözzetek, mert ott biztos, hogy túléltek! Meg azt is, hogy ezt, meg ezt vigyetek magatokkal, de nem tudjuk!
        Globális katasztrófák jönnek, természeti nem csak szociális!
        Hatalmas, egész földre kiterjedő földrengések, viharok, árvizek, szárazságok, járványok, éhínségek, meteorok, jégesők,háborúk, stb. Mindenhol, mindenki érintett lesz!
        És jön még a Fenevad, a hamis Prófétával! Azokkal még több csapás és nyomorúság jön!
        Úgyhogy javaslom, gondold át, az “elköteleződés” gondolatát Isten felé!

  3. Áldjon az Úr titeket!
    Szerintem jó dolog, hogy különböző véleményeket olvashatunk.Ami a család tagjaink megmentését illeti, valóban csak egyet tehetünk.A Mindenható Istenre bízni őket és kitartani hitben is a megmenekülésük mellett.Örülök, hogy ezek a vélemények újra és újra elhangoznak, ugyan is valahol a vissza – visszatérő bizonytalanságot feloszlatják bennem.

  4. Thea !

    Sok mindenben nem ertunk egyet es ez jo dolog 🙂 A tudomany szerint is minden relative, mert valamit valamihez hasonlitunk. Ha en is anyit foglalkoznek a bibliaval mind te, akkor bisztos en is ugy gondolkoznek mind te, mert a kornyezetunk formal fizikailag es szelemileg is. Velemenyemet megtartom mert en igy latom a dolgokat es ez nekem megfelel…., ez nem aszt jelenti hogy nem tevedhetek, vagy hogy te nem tevedhetsz, mindenkep a velemeny kulonbseg kulturalt emberek kozot + hatasu.

    Jah es, hogy miben hisz a hatalmi elit? Szerintem a hatalomban, mert a vilag 1ik legjobb erzese az ha istent jatszhatunk. En nem kapcsolnam ossze a bibliaval…., ha le van irva ha nincs egyertelmu hogy eljon.

    Nem tudnam elkepzelni a vilagot rossz nelkul, mi lene velunk emberekel? agymosot zombik? Szerintem termeszet elenes az ha csak jo letezik es rossz nem. Talan egyik sem letezhet a masik nelkul, talan igy, talan ugy, talan kitudja, fel lehet alitani 1 nezopontot de az igazsag az, hogy a tema meghaladja az emberiseget.

    Hogy a cikhez is irjak valamit, ki tudja hogy mit tortenik a nagyvilagba….talalgatni tudunk, vilagkormany ide-oda, biztos, hogy ez is 1 cel + a hatalom megtartasa meg novelese, de hogy mi tortenik a haterbe talan sosem tudjuk meg.

    1. Az egyik legfontosabb lecke az életben, hogy megtanuljunk választani jó és rossz között, ez elég nehéz lenne a gonosz létezése nélkül. A betegségen keresztül tudjuk értékelni az egészséget, és csak a sötétség ismeretében lehetünk igazán hálásak a világosságért.

      “a vilag 1ik legjobb erzese az ha istent jatszhatunk”

      Lucifer is így gondolta.

      1. En “vagyok” Isten es Lucifer is egy testben, ahogy te is es ahogy mindenki mas is, igy hat nem csoda, hogy az emberben meg van a hatalomra valo vagyakozas. Lehetek a papa de lehetek sorozat gyilkos is, a dontes az enyem, ezert vagyok ember, ezert vagyok felsobrendu az alatoknal, mert valaszthatok, es ez jo erzes. Szerintem ebben egyet ertunk 🙂

        ( erdekes az is jo erzes lehet ha rosszat teszunk es az is ha jot, mert benunk van a jo es a gonosz, a so es a bors )

  5. In Islamic eschatology, the Mahdi (Arabic: ????? / ISO 233: mahd? / English: Guided One) is the prophesied redeemer of Islam who will rule for seven, nine or nineteen years- (according to various interpretations)[1] before the Day of Judgment (yawm al-qiyamah / literally, the Day of Resurrection)[2] and will rid the world of wrongdoing, injustice and tyranny.[3]

    Mahdi is 7 évig uralkodik, mint a Biblia antikrsiztusa, nem érdekes?
    A new ages, buddha vezér Maitreya…na ő az akit a new agesek szó szerint azonosítanak a bibia antikrisztusával, és várják őt!

    CSAK ITT TARUNK…..

  6. Az igazi sémitai zsidóság már szinte nincs is meg,alig vannak pár ezren és ők sem a mai Izraelben vannak,ugyanis a biblia alapján a mostani testi Izraelnek nincs is létjogosultsága,a szabadkőmüves Rotschild család hozta létre a 2. világháború után és a nép az nem zsidó,hanem kazár askenazim népcsoport akik anno felvették a zsidó vallást.Tehát a cionizmus nem zsidó gyökerű,hanem ez a kazár askenazim nép hozta létre főképp a szabadkőmüves vezetők akik ebből a vérvonalból kerültek pozicióba.
    JEL.
    2,9 Tudom a te dolgaidat és nyomorúságodat és szegénységedet (de gazdag vagy), és azoknak káromkodását, a kik azt mondják, hogy ők zsidók, és [rész 3,9.] nem azok, hanem a Sátán zsinagógája.
    JEL.
    3,9 Ímé én adok a Sátán zsinagógájából, azok közül, a kik [rész 2,9.] zsidóknak mondják magukat és nem azok, hanem hazudnak; ímé azt mívelem, hogy azok eljőjjenek és leboruljanak a te lábaid előtt, és megtudják, hogy én szerettelek téged.

    1. Kedves heavenstreet.seven!

      Már mástól is hallottam ezt, hogy Izrael nem is létezhetne, de igét még soha nem csatoltak hozzá. Hol van ez megírva?
      Azon túl, hogy az Úr amikor visszajön, az olajfák hegyére veti a lábait.
      Zak. 14,1
      Ímé, eljön az Úrnak napja, és a te prédádat felosztják benned.
      ?
      Zak. 14,2
      Mert minden népet ütközetre gyűjtök Jeruzsálemhez, és megszállják a várost, és kirabolják a házakat, megszeplősítik az asszonyokat; és a város fele számkivetésbe megy, de a nép maradéka nem gyomláltatik ki a városból.
      ?
      Zak. 14,3
      Mert eljön az Úr, és harczol azok ellen a népek ellen, a mint harczolt vala ama napon, a harcznak napján.
      ? Ésa.42,13 ? 2 Móz.14,19-27
      Zak. 14,4
      És azon a napon az Olajfák hegyére veti lábait, a mely szemben van Jeruzsálemmel napkelet felől, és az Olajfák hegye közepén ketté válik, kelet felé és nyugot felé, igen nagy völgygyé, és a hegynek fele észak felé, fele pedig dél felé szakad.
      ?
      Zak. 14,5
      És az én hegyem völgyébe futtok, mert a hegyközi völgy Azálig nyúlik, és úgy futtok, a mint futottatok a földindulás elől Uzziásnak, Júda királyának napjaiban. Bizony eljő az Úr, az én Istenem, és minden szent vele. )

      ? (, meg ugye azt is mondta a zsidóknak, még amikor élt, hogy …akkor, akik Judeában lesznek…, nekem inkább úgy jött le, (azontúl, hogy az Ige is ezt írja, meg jó pár tanítónál olvastam is, tehát nem csak nekem jött úgy le!)hogy addigra Izrael állam már létezni fog. Az armageddoni csata is Izrael ellen tör ki.
      Jel. 19,19
      És látám, hogy a fenevad és a föld királyai és az ő seregeik egybegyűltek, hogy hadakozzanak az ellen, a ki a lovon ül vala és az ő serege ellen.
      ? Jel.13,1-11 ? Jel.17,11-14
      Dán. 9,27
      És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és útálatosságok szárnyán pusztít, a míg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad.
      ? Mát.24,15
      Ráadásul a Palesztinok nem hiszem, hogy építenének Templomot, amelyben áldozatokat mutatnak majd be, és ahová a Fenevad “beülne” istenként mutogatni magát!
      A nagy összegyűjtés valóban csak akkor lesz, amikor a templom megépül :
      Jer. 30,3
      Mert ímé, eljőnek a napok, azt mondja az Úr, és visszahozom az én népemet, az Izráelt és Júdát, azt mondja az Úr, és visszahozom őket arra a földre, a melyet az ő atyáiknak adtam, és bírni fogják azt.
      ? Jer.25,12 Jer. 30,7
      Jaj! mert nagy az a nap annyira, hogy nincs hozzá hasonló; és háborúság ideje az Jákóbon; de megszabadul abból!
      ? Sof.1,15 ? Sof.1,18 Jóel. 2,1
      Fújjátok a kürtöt a Sionon, és rivalgjatok az én szent hegyemen! Rémüljenek meg e föld minden lakói; mert eljő az Úrnak napja; mert közel van az.
      ? Jóel.2,17
      Jóel. 2,2
      Sötétségnek és homálynak napja; felhőnek és borulatnak napja; mint a hegyekre ráterülő alkonyat! Nagy és hatalmas nép, a milyen nem volt öröktől fogva és nem is lesz utána többé, nemzetségről nemzetségre.
      ? Jóel.1,6
      Jóel. 2,3
      Előtte tűz emészt, utána láng lobog; előtte a föld olyan, mint az Éden kertje, utána pedig kietlen pusztaság; meg sem menekülhet tőle semmi.
      ?
      Jóel. 2,4
      A milyen a lovak alakja, olyan annak alakja, és száguldoznak, mint a lovasok.
      ?
      Jóel. 2,5
      Rohannak a hegyek tetején, mintha hadi szekerek robognának; mintha tarlót emésztő láng ropogna; a milyen az ütközetre kész hatalmas nép.
      ?
      Jóel. 2,6
      Elrémülnek tőle a népek; minden arcz elsáppad.
      ?
      Jóel. 2,7
      Száguldoznak, mint a hősök, felhágnak a kőfalakra, mint a bajnokok; mindenik a maga útján halad, nem bontják meg soraikat.
      ?
      Jóel. 2,8
      Egymást nem szorongatják; mindenik a maga útján halad; néki rohannak a fegyvernek, és nem esik seb rajtok.
      ?
      Jóel. 2,9
      Betörnek a városba, futkároznak a kőfalon, felhágnak a házakra, betörnek az ablakokon, mint a tolvaj.
      ?
      Jóel. 2,10
      Reszket előttök a föld, és megrendülnek az egek; a nap és hold elsötétednek, a csillagok is bevonják fényöket.
      ?
      Jóel. 2,11
      És megzendül az Úrnak szava az ő serege előtt, mert felette nagy az ő tábora; mert hatalmas az ő rendeletének végrehajtója. Bizony nagy az Úrnak napja és igen rettenetes! Ki állhatja ki azt?
      ? Jóel.1,15
      Jóel. 2,12
      De még most is így szól az Úr: Térjetek meg hozzám teljes szívetek szerint; bőjtöléssel is, sírással is, kesergéssel is.
      ? Jer.4,1
      Jóel. 2,13
      És szíveteket szaggassátok meg, ne ruháitokat, úgy térjetek meg az Úrhoz, a ti Istenetekhez; mert könyörülő és irgalmas ő; késedelmes a haragra és nagy kegyelmű, és bánkódik a gonosz miatt.
      ? 2 Móz.34,6

      Szóval én továbbra se látom, hogy Izraelnek nem kéne még léteznie.
      Azt is olvastam, hogy a sémita zsidók nem is fogadják el őket zsidónak. Ez mondjuk annyira nem rombol le engem, mert Ők Jézust se fogadják el Messiásnak!
      Én leginkább csak a zsidó gyűlölet felpörgetésének kezdetét látom, ( sajnos még keresztény körökben is. Félreértés ne essék, nem szentté akarom Őket avatni, de keresztényként nem gondolom, hogy bármely népet gyűlölhetnénk. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ugyan melyik nép jobb a másiknál?!) amely majd Armageddonhoz vezet.

      De örömmel venném, ha tudnál igehelyekkel szolgálni!

      A Filadelfiai gyülekezetnek adott próféciáról meg annyit, hogy ahogy az Igében van: nem azok a zsidók, akik test szerint azok, hanem akik szellem szerint. Vagyis mi (is)vagyunk Ábrahám magva. És “a Sátán zsinagógája” nem kizárólag a zsidókat jelöli, hanem “keresztényeket” is, akik “keresztényeknek mondják magukat és nem azok, hanem hazudnak ” . Meg azok is akik neki szolgálnak.

      A Sátán próbálja rávenni Isten népét is, hogy üldözze a zsidókat ( ezeket az Igéket felhozva ), de ne hagyjuk rászedni magunkat!
      Nem ezért vagyunk itt a földön.

  7. “A mentalitásbeli különbséget mutatja, hogy a cikkben fel sem merül, hogy egy ilyen helyzetet katonai konfliktus nélkül is, illetve igazán csakis anélkül lehetne megoldani.”

    Ezzel nem feltetlenul ertek egyet. Ugyanis a vilagban zajlik egy igen jelentos vilagnezeti haboru az iszlam es az un. zsido-kereszteny kultura kozott.
    Az iszlamrol tudjuk, hogy vegso soron egy satanista vallas. A radikalis iszlam egyenesen dicsoiti a halalt. Ternyeresuk Europaban es az Egyesult Allamokban is jelentos. A beilleszkedni keptelen retegek gyakorlatilag szetverik a tarsadalmi egyutteles lehetosegeit szerte a vilagon. Mondok nehany peldat is: Parizsban az Eiffel torony kornyeken sotetedes utan nem mehetsz az utcara feherkent, mert megkeselnek. Malmoben egyes negyedekbe mar nem mehetnek be feher rendorok, mert azonnal megtamadjak oket a “torolkozofejuek” (igy hivjak oket ott). Egyedul London varosaban evente 3.000 felderithetetlen gyilkossag tortenik az arabok kozott, mely buntetteknek a saria torvenykezes az oka. Es meg sorolhatnam. A multikulturalizmus alcaja alatt – a politikai korrektseg (PC) jegyeben – a mult szazad ertekeinek szetverese tortenik. Errol nem beszel a mainstream media.

    Ez a folyamat csakis eroszakkal allithato meg. Az USA es Izrael vezetoi pontosan tudjak, hogy ez egy vallasi haboru. Es a feher ember erdekeben ennek a haborunak az iszlam megtoresevel kell vegzodnie. Ha ehhez atomfegyvereket kell bevetni, akkor azt fognak bevetni. A haboru ugyanis mar a mi teruletunkon zajlik Europaszerte, es az Egyesult Allamokban is.

    1. Anélkül, hogy minősíteném a feleket, szerintem egy keresztény számára a követendő hozzáállást Jézus fektette le: ?akik fegyvert fognak, fegyverrel kell veszniök.? (Máté 26:52)

      Illetve Jelenések 13:10: ?Ha valaki fogságba visz mást, ő is fogságba megy; ha valaki fegyverrel öl, fegyverrel kell annak megöletni. Itt van a szentek békességes tűrése és hite.?

      Végül minden idők legdiktatórikusabb hatalma is megkapja büntetését, de ?kéz nélkül rontatik meg?. (Dániel 8:25)

      Amit nem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen háborúban, mint minden háborúban, az ártatlanok szenvednek leginkább.

      1. Akkor szerinted az az ember aki megtörik látván családja szenvedését, esetleg családja megkínzatását, és alkalmazkodik az új rendszerhez, hogy családjának ne kelljen szenvedni és meghalni az véleményed szerint elárulja Istent és az ő tanítását?

        te hagynád szüleidet, gyerekeidet élettársadat szenvedni, sőt hagynád őket meghalni???
        nem próbálnád megvédeni, megmenteni őket???

        1. Nem egészen látom, hol jön a védekezés a képbe. Az elmúlt 100 év fontos háborúit az elit indította saját önző érdekeiért. Ez most sincs másképp. Megy a propaganda, mint a keresztes háborúk idején. Akkor a Szent földet kellett felszabadítani. Ez is egy szent háború lesz?
          Mindkét oldalon az ártatlanok haltak/halnak meg és szenvednek. Izraelben is ezrek tüntetnek a háború ellen. Nem a nép akar támadni, hanem a politikusok. http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/08/24/13451075-israeli-protesters-warn-against-war-as-government-appears-to-prep-iran-strikes
          Komolyan azt gondolod, hogy meg kell támadnod egy másik országot, ahhoz, hogy megvédd a szeretteidet?

          Az első mondatodat pedig végképp nem értem.

        2. Kedves Thea!

          Pedig az első mondatom lett volna a nagy kérdés, bocs, ha kicsit kusza lett!
          De azt szerettem volna kérdezni:
          Hogy az az ember aki szeretné megmenteni családját a szenvedéstől és az éhezéstől, ne adj Isten hogy bárki megkínozza őket és ezért ez az ember feláldozza magát és alkalmazkodik az új rendszerhez:
          – Felveszi azt a bizonyos jelet, hogy családját ne üldözzék
          – beáll katonának(bár nem akar de ezzel kényszerítik)
          – megtesz mindent hogy ne lógjon ki a sorból mert családját akarja menteni

          ezt az embert te elítéled? Isten el fogja ítélni?

          Hát nem azért mondom, én hiszek Istenben, de az hogy hagyta idáig fajulni a helyzetet, hagyta hogy az emberek ennyire gonoszak legyenek az már talán egy kicsit túlságosan csúnya próbatétel!

          Hogy juthattunk idáig, hogy maroknyi ember kezében van a világ sorsa és ez a maroknyi ember csak és kizárólag a saját önző érdekeit nézi! 🙁

        3. Kedves Thea!

          Pedig az első mondatom lett volna a nagy kérdés, bocs, ha kicsit kusza lett!
          De azt szerettem volna kérdezni:
          Hogy az az ember aki szeretné megmenteni családját a szenvedéstől és az éhezéstől, ne adj Isten hogy bárki megkínozza őket és ezért ez az ember feláldozza magát és alkalmazkodik az új rendszerhez:
          – Felveszi azt a bizonyos jelet, hogy családját ne üldözzék
          – beáll katonának(bár nem akar de ezzel kényszerítik)
          – megtesz mindent hogy ne lógjon ki a sorból mert családját akarja menteni

          ezt az embert te elítéled? Isten el fogja ítélni?

          Hát nem azért mondom, én hiszek Istenben, de az hogy hagyta idáig fajulni a helyzetet, hagyta hogy az emberek ennyire gonoszak legyenek az már talán egy kicsit túlságosan csúnya próbatétel!

          Hogy juthattunk idáig, hogy maroknyi ember kezében van a világ sorsa és ez a maroknyi ember csak és kizárólag a saját önző érdekeit nézi! 🙁

          tehát a védekezést én a család védelmére elkövetett tettekre gondolom!

          én se akarok háborút!
          jó lenne ha a háborúkat azok a semmirekellő hataloméhes politikusok, pénzemberek és tábornokok vívnák csak meg személyesen akik kirobbantják!

        4. Kedves Steve!
          Tudom, ez a kérdés sok emberben felmerül. Fontos megérteni, hogy Isten szabad akaratot adott az embernek. Mindenki szabadon választhat jó és rossz között. Mindannyian naponta hozunk kisebb nagyobb döntéseket és Isten ránk bízza a választást. Akik elfogadták Jézust, mint megváltójukat, általában minden fontos döntésbe bevonják Istent is, és így könnyebb, de persze soha nem leszünk tökéletesek.

          A te kérdésednél persze más a helyzet, hiszen a világ irányítói a rossz oldal tanácsait követik, tehát a döntéseik többnyire gonoszak, önzőek és az eredmény pusztulás és halál.

          Isten most még nem állítja meg őket, mert akkor azt már nem hívhatnád szabad akaratnak. Ezzel az erővel megállíthatta volna Évát is az Éden kertjében, de nem tette, mert tudta, hogy a döntéseinken keresztül fogunk a legtöbbet tanulni az életben. És ez a lényeg: hogy tanuljunk. Tudom, nehéz megérteni, amikor a szeretteid biztonságáról van szó, de Isten tényleg tudja mi történik és a Biblia azt mondja ?Azoknak, akik Istent szeretik mindent a javukra fordít.? (Róm. 8:28) Tehát lehet, hogy te még nem látod, mi jó sülhet ki egy szerencsétlenségből, de idővel meg fogod érteni. Főleg ha hiszed és tudod, hogy ?Isten a szeretet!? (I. János 4:8)

          És Isten nem várat magára örökké. Közeledik a nap, amikor igenis megállítja a gonoszt. ?Jaj a föld és a tenger lakosainak; mert leszállott az ördög ti hozzátok, nagy haraggal teljes, úgymint aki tudja, hogy kevés ideje van.? ? Jelenések 12:12

          ?És az Isten eltöröl minden könyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.? ? Jelenések 21:4

        5. Kedves Steve!

          Bizony, ez a nagy gond!
          Mert ugye az meg van írva, hogy,”..aki jobban szereti atyját, anyját, feleségét, gyerekeit…, az nem méltó hozzám!”
          Na mármost, ha itt leszünk, a nagy nyomorúság alatt, akkor tudjuk mi vár ránk. És ez a gond, hogy nem magunk miatt aggódunk, lekapják a fejünk, azt annyi.
          Ezért vagyunk bajban mi, akiknek családja van. Viszont, ha belegondolsz a történelembe, mindenféle hódítók jöttek-mentek ( mindenhol), terhesnőket kardélre hánytak, gyerekeket falhoz vágtak, férfiakat lemészárolták, nőket, lányokat megerőszakolták, azután ölték meg, házakat, termést felgyújtották, állatokat megették, stb.
          Vagyis, ha megtagadod az Úrat, még nem biztos, hogy megmented a családod, de te megtagadtad az Úrat.
          Szerintem az az egyetlen lehetőség, hogy az Úr kezébe helyezzük a családunkat, és hagyjuk, hogy Ő vigyázzon rájuk, mert mi még most se tudunk, ( Bármikor beüthetne bármi, arra meg ígéretünk van, hogy higgyünk az Úr Jézus Krisztusban, és üdvözülünk, mint mi, mint a mi házunk népe!)azután legyen, ahogy Ő akarja!
          Nem hiszem, hogy bármi mást tehetnénk!
          A halálról meg annyit, hogy nem az a legrosszabb, ami történhet az emberrel.
          ( Tudom, hogy most “állatnak” tartasz, de ha belegondolsz, mi a biztosítékod, hogy, ha rendszernek behódolsz, akkor megmenekülsz és a családod is?3 és fél évre! na meg egyébként is csökkenteni akarják az emberiség létszámát! Meg azután azt is gondold meg, hogy, mint annak idején a vörös Khmerek csinálták, aki már egyszer megtört, annak kellett azután a többi kínzást, és gyilkosságot elvégezni! 4-5-6-8 éves gyerekeket is holtra vertek és kínoztattak, mint rendszer ellenséget! Valami 2 millió áldozat volt! Na persze a többi nép se különb, mindenütt megvoltak a hasonló módszerek! Pl.: most nem jut eszembe melyik nép, lehet hogy Grúz kisgyerekeket egymásmellé fektettek az úton, és teherautóval keresztül hajtottak rajtuk, így ölték meg őket. vagy 1500-at egyszerre! stb! )

          Szóval ezért is jó ez az oldal, mert már most elkezdhetünk készülni az eljövendőre!

        6. Hello Ida !

          “Szerintem az az egyetlen lehetőség, hogy az Úr kezébe helyezzük a családunkat, és hagyjuk, hogy Ő vigyázzon rájuk…”

          Van 1 jo mondas : segits magadon es Isten is megsegit 😛

          (PS: meg a bibliaban is vannak elentmondasok, talan azert mert emberek irtak le….De ha maga Isten irta volna le szerintem akkor sem lenne tokeletes….talan azert mert Isten sem tokeletes? Isten sajat kepere teremtete az embert…. Nem kel minden mondatot, szot elhini a bibliaba. Az emberek ugy hiszik, hogy Isten csakis JO, szerintem emberibb mind gondolnank, van benne jo es rossz is, es ez termesztes, a fontos az, hogy a jo dominaljon a rossz felett 🙂

        7. A Biblia ennél szerintem sokkal jobban fogalmaz:
          ?Jobb az Úrban bízni, mint emberekben reménykedni.? Zsoltárok 118:8
          ?Mert a miképen holt a test lélek nélkül, akképen holt a hit is cselekedetek nélkül.?
          Jakab 2:26
          Attól, hogy valaki bízik Istenben, még nem ül tétlenül a babérjain.

          A zárójeles megjegyzésről annyit, hogy én néhányszor elolvastam már a Bibliát, de még egyetlen ellentmondást sem találtam benne. A Bibliának van egy sajátos tulajdonsága: amíg nem ismered meg Jézust személyesen, csak az agyaddal tudod olvasni és a lényeg kimarad. ?Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, a kik elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.? (I. Kor. 1:18)

          Egy anekdota is van erről:
          Egy egyetemista lánynak az aerodinamikáról kellett elolvasni egy könyvet következő vizsgájához. Nem győzött panaszkodni barátnőjének, hogy csigalassúsággal halad, az egész egy szenvedés és szinte semmire sem emlékszik az olvasottakból. Néhány nappal később a barátnője hitetlenkedve látta, hogy a lány sugárzó arccal olvassa a könyvet és mellette a mérnök szerző két másik könyve hever. ?Mi történt?? kérdezte.
          ?Megismertem a szerzőt és beleszerettem!? válaszolta.

          Isten tökéletességéről pedig nap mint nap bizonyságot szerezhetsz a természetből. Csak nézz ki az ablakon!
          ?Mert a mi Istenben láthatatlan, tudniillik az ő örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik;? (Rómabeliek 1:20)

          Az ördög szeretné elhitetni az emberekkel, hogy Isten nem tökéletes, hogy nincs abszolút jó vagy rossz, minden relatív. ?Csakugyan azt mondta az Isten, hogy a kertnek egy fájáról se egyetek?? kérdezte Évától. Az Éden kertjében kezdte és azóta is ez a fő taktikája: megpróbál kételyt ébreszteni az emberekben és Isten ellen fordítani őket.
          Sőt, ennél is tovább megy: azt próbálja beadni, hogy Jézus gonosz és ő, Lucifer az igazi Isten. Ebben hisz a hatalmi elit és az Antikrisztus. Ez már a végállomás.

        8. Kedves Ida!

          én csak a családom és a rászorulók védelmében tudnék bármi ember élet ellen tenni!
          de őket meg fogom védeni bármi áron!
          ha ezért a végítélet napján elítéltetek akkor valami baj van azzal a rendszerrel is!
          nem????
          na majd meglátjuk mi lesz!

        9. Nem mondta senki, hogy nem védheted meg a tiéidet, csak ne hagyd ki Istent a számításból.

          ?Mindennek rendelt ideje van, és ideje van az ég alatt minden akaratnak? ideje a hadakozásnak és ideje a békességnek.? (Préd. 3: 1, 8)

          ?Ne féljetek, és ne rettegjetek ettől a nagy tömegtől, mert nem a ti háborútok ez, hanem Istené? Nektek nem is kell majd harcolnotok, csak veszteg állnotok és néznetek, hogyan szabadít meg benneteket az ÚR.? (II. Krón. 20: 15, 17)

          ?Ne félj csak higgy.? (Márk 5:36)

          ?Öltözzétek föl az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördögnek minden ravaszságával szemben. Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak.? (Efézus 6:11,12)

        10. Kedves Steve!

          Tudom, hogy úgy gondolod!
          Ezért is írtam, hogy..”mint annak idején a vörös Khmerek csinálták, aki már egyszer megtört, annak kellett azután a többi kínzást, és gyilkosságot elvégezni! “!
          Hogy ne felejtsd el,hogy az emberi gonoszság végtelen! A nagy nyomorúságban pedig a Sátán hatalmas ereje is ott lesz!
          Tudom, hogy nagy harc ez belül az emberben , de érdemes az Úr mellett kitartani!
          Bár én személy szerint abban hiszek, hogy a nagy nyomorúság kezdetén, amikor a templomban felállíttatik a pusztító utálatosság, akkor lesz az elragadtatás, ezekre az igékre is alapozva( van több is, de még nem jutottam odáig, hogy mindet kigyűjtsem, de azért írom le, hogy addig is bátorítsak mindenkit! Keressétek az Urat, és keressétek az Urat!):
          2 Thess. 2,1
          Kérünk pedig titeket, atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére és a mi ő hozzá leendő egybegyűlésünkre nézve,
          ? 1 Thess.4,16 ? 1 Thess.4,17 ? Mát.24,31 ? Zsid.10,25
          2 Thess. 2,2
          Hogy ne tántoríttassatok el egyhamar a ti értelmetektől, se ne háboríttassatok meg, se lélek által, se beszéd által, se nékünk tulajdonított levél által, mintha itt volna már a Krisztusnak ama napja.
          ? Mát.24,6 ? 2 Thess.2,15 ? 2 Thess.3,17
          2 Thess. 2,3
          Ne csaljon meg titeket senki semmiképen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia,
          ? Eféz.5,6 ? Mát.24,4 ? Mát.24,10 ? Mát.24,11 ? 1 Tim.4,1 ? 1 Ján.2,18 ? Ján.17,12
          2 Thess. 2,4
          A ki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, a mi Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát.
          ? Dán.11,36 ? Ezék.28,1 ? Ésa.14,13 ? Ésa.14,14
          2 Thess. 2,6
          És most tudjátok, mi tartja vissza, a miért csak a maga idejében fog az megjelenni.
          ?
          2 Thess. 2,7
          Működik ugyan már a törvényszegés titkos bűne: csakhogy annak, a ki azt még most visszatartja, félre kell az útból tolatnia.
          ? 2 Thess.2,3 ? 2 Thess.2,4 ? Csel.17,5 ? 1 Ján.4,3 ? 1 Ján.2,18

          Itt a Szentlélekről beszél, aki még itt van a földön az Eklézsiában! (De bocs ezt Ti is tudjátok biztosan, csak a nem hívőkért írtam le!) Akinek “félre kell az útból tolatnia”.
          Jel. 3,7
          A Filadelfiabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja a Szent, az Igaz, a kinél a Dávid kulcsa van, a ki megnyitja és senki be nem zárja, és bezárja és senki meg nem nyitja:
          ? Ésa.22,22
          Jel. 3,8
          Tudom a te dolgaidat (ímé adtam elődbe egy nyitott ajtót, a melyet senki be nem zárhat), hogy kevés erőd van, és megtartottad az én beszédemet, és nem tagadtad meg az én nevemet.
          ?
          Jel. 3,9
          Ímé én adok a Sátán zsinagógájából, azok közül, a kik zsidóknak mondják magukat és nem azok, hanem hazudnak; ímé azt mívelem, hogy azok eljőjjenek és leboruljanak a te lábaid előtt, és megtudják, hogy én szerettelek téged.
          ? Jel.2,9

          Jel. 3,10
          Mivel megtartottad az én béketűrésre intő beszédemet, én is megtartalak téged a megpróbáltatás idején, a mely az egész világra eljő, hogy megpróbálja e föld lakosait.

          Figyeld meg, hogy csak ez az egy gyülekezet kapott ilyen ígéretet!
          “én is megtartalak téged a megpróbáltatás idején, a mely az egész világra eljő, hogy megpróbálja e föld lakosait.”
          És ez az egy gyülekezet nem kapott dorgálást. A Filadelfia szó, testvéri szeretetet jelent. Igyekezzünk az Úr Jézus és a Szentlélek által ide tartozni!
          Tudom, hogy többféle elképzelés létezik az elragadtatásra. Az utolsó 7 év előttit a Pál levelében leírt miatt nem gondolom valósnak ( persze nem bánnám persze), a 7. év végit meg értelmetlennek tartom, hiszen akkor meg már úgyis visszajön az Úr, mint Király, és legyőzi a fenevadat a seregével együtt! De akár hogy is lesz, nekünk mindenre késznek kell lennünk, akár meghalnunk is.( mint mondtam, tudom, hogy nem magad miatt aggódsz!)
          Ha visszanézel, az őskereszténységre, ott is sokakat megköveztek, arénákban vadállatokkal megölettek, meg pusztították őket tűzzel-vassal. Azután az inkvizíció idején is a valódi, Bibliai hívőket gyilkolták halomra. De nincs ez másképpen most se, Indiában, Kínában, Egyiptomban, Észak-Koreában, az összes muszlim országban, a keresztények az életükkel fizetnek a hitükért. Az Isten kegyelme, hogy most mi még békében élhetünk!
          Amit még tudok mondani, (azon túl, hogy igyekezzünk a Filadelfiai gyülekezet tagjai lenni) hogy az Isten megígérte, hogy soha nem hagy bennünket feljebb kisérteni, mint ahogy azt el tudjuk viselni. Természetesen nekem is, és biztosan másoknak is meg kellett ezt a dolgot ( mármint, hogy mi lesz, ha a családunkat megkínozzák előttünk!)harcolni! Engem arra juttatott az Úr, amit írtam is neked, hogy rakjam az Ő kezébe, higgyem el, hogy Ő gondoskodik róluk!
          Amit neked is, és mindenkinek tudok ajánlani, ( már ha elfogadtok tőlem tanácsot) hogy mond el az Úrnak a gondjaidat, úgy ahogyan benned van, őszintén, ne cifrázd! Mond el neki, hogy ”
          Úram, én nem biztos, hogy megtudnám ezt tenni, sőt tuti, hogy nem, kérlek csinálj valamit, rád bízom hogy intézed, de én úgy érzem, képtelen lennék rá! Sőt, most még a gondolatáért is haragszom rád, bár nem akarok. Ezt is rád bízom, hogy elvégezd bennem! stb.”
          Mert nem olyan Istenünk van, aki ne indulna meg a mi gyengeségeinken, nyomorúságainkon, gyarlóságainkon. A szeretet, meg feltétlenül tőle van. A családunk iránti is. És Ő is szeret bennünket, és a családunkat is!
          Amit tőlünk kér, hogy higgyünk Ő benne, legyünk őszinték, ( még akkor is, amikor nem tetszik nekünk az ahogyan velünk bánik! mondjuk meg neki!)minden gondunkat Őrá vessük! Ezeket is!
          Kiáltsunk hozzá mindig! Hívjuk segítségül az Úr nevét mindenkor!

    2. Jézus a zsidókhoz:
      “A sátán az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja.”
      (János evangéliuma 8.44)
      Akkor melyik a sátánista vallás?

      1. A szelsoseges iszlam fanatikusok a Mahdi eljovetelet varjak, aki a kovetkezo nagy “profeta” lesz. A Mahdi eljovetelenek elokeszitesehez a vilagban igyekeznek kaoszt teremteni, mert a konyveik szerint ebbol a kaoszbol fog felemelkedni az uj profeta. Az irani vezetok nyiltan hangoztatjak ezt. Termeszetesen a modern vilag elpusztitasanak (elsosorban USA es Izrael) szuksegessegevel egyutt.
        Sajnos ezek tenyek. Melyekkel a civilizalt allamok vezetoi is tisztaban vannak. Nincs mas valasztasuk, mint vedeni magukat.
        Ezert is azt gondolom, hogy a vilagtortenelem megy a maga megjelolt utjan. Semmikepp sem tud leterni arrol…

        1. Én úgy gondolom, hogy ez a Mahdi, egyenlő lesz az antikrisztussal, akit a zsidók, elutasítva Jézust, mint megváltójukat, éppenúgy várnak. “Én az én Atyám nevében jöttem, és nem fogadtatok be engem; ha más jőne a maga nevében, azt befogadnátok.” (János 5:43)

          Szerintem az a káosz, amit az arab szélsőségesek keltenek (sokszor a CIA és egyéb USA egységek irányítása alatt és segítségével) semmi ahhoz képest, amit a hatalmi elit tesz a világban (főleg, hogy az egész média a kezükben van). Ez a cikk még a líbiai konfliktus idején íródott, de szerintem minden USA háborúra/konfliktusra alkalmazható: http://idokjelei.hu/2011/03/libia-haboru-a-vilagkormanyert/
          és ez a videó is elég beszédes: http://idokjelei.hu/2011/04/cia-tiszt-elo-adasban-biralja-a-libiai-hadmuveleteket/

        2. Igen, teljesen mindegy, hogy melyik vallás minek nevezi, jön a “fényhozó” gazdasági, poltikai, filózófiai zseni..legyen az Sorath,Maytreya,Mahdi,5. Buddha, messiások tömkelege…… pont így hiteti el az antikrisztus, hogy “emberek, béküljetek és üljetek mán meg, látjátok, hogy igazából mindenki egyet várt, a messiást engem….írjuk csak alá a békeszrződést…..vagyont és prédát osztok nektek (amit sok év alatt elvettem tőletek…)….stb……. és mindenki (majdnem) imádni fogja….a vallásos az ő megérkezett messiásának ujjong, a “hitetlen” meg a gazdasági zseninek……. micsoda ŐRÜLET!

        3. Sharky! Gondolom egyetertesz azzal,hogy,ha Izrael es az USA mindenben engedelmes volna Istennek,akkor Istenre biznak az ellenséget es ugy nem kellene haboruzniuk veluk.Ha azok az izraeli vagy USA-beli katonak.akik beallnak katonai szolgalatra Istenben hivok lennenek,nem volna ember akik harcolnanak.Istenben hivok alatt persze nem azt ertem,akik hiszik Isten letezeset,hiszen azt “az ordogok is hiszik es rettegnek”.Ezek a haboruk,nem a keresztyenek haboruja igy tehat….de még csak nem is az “egyszeri” polgar akarata.

        4. Ez termeszetes.
          Azt nem is mondtam, hogy az USA isten nepe lenne, vagy akar a mai Izrael is teljes mertekben (hiszen uj szovetseg van). A vilagot kozel sem szentek iranyitjak. Sot!
          De emlekezz vissza, hogy az oszovetsegben is Isten rengetegszer vitte Izraelt haboruba. Nemegyszer ugy, hogy megparancsolta: irtsak ki az ellenseg gyerekeit is. Igy vilagbekerol almodozni a jelen vilagtorteneti korban badarsag.
          A vilag nem mindig fekete es feher. Egy egy szituacionak tobb oldala is van. Az pedig teny, hogy a gazdasagi helyezkedes/haboru mellett egy kulturalis/vallasi haboru is zajlik ma a vilagban. Es en nem szeretnem, ha annak a radical iszlam oldala nyerne, mert ezzel tovabb terjedne a saria torvenykezes. Reszemrol ennyi. Ezert tamogatom, hogy a “feher ember” a radikalis iszlamot szoritsa vissza, legalabb az eredeti helyere, ha kell akkor eroszakkal. De inkabb torje meg, ha lehetseges.

      2. IJB,Jezus azoknak a zsidoknak mondta azt,hogy “Ti az ordog atyatol valok vagytok,es a ti atyatok kivansagait akarjatok teljesiteni stb.” akik Jezus ellensegei voltak,elsosorban az irastudoknak es a farizeusoknak,akik nem alltak meg az igazsagban es meg akartak ot olni,mivel Jezus Isten fianak mondta magat,es az O igazsagat végérvényesen feltarta.
        A 30. es 31. vers azt mondja:”Amikor ezeket monda,sokan hivének o benne.Monda azert Jezus a benne hivo zsidoknak:Ha ti megmaradtok az én beszédeimben,bizonnyal az én tanitvanyaim vagytok;es megismeritek az igazsagot es az igazsag szabadokka tesz titeket”.Jezus fenti mondasaibol logikusan kovetkezik,hogy csak azoknak atyja az ordog,akik nem hisznek Jezusnak.

Hozzászólás a(z) Thea bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Send this to a friend