Janet Napolitano, az USA Nemzetbiztonsági Miniszter asszonya bejelentette a ?Ha látsz valamit, jelentsd is!? kampány kiterjesztését az ország több száz Walmart áruházára, ami egyben a Walmart és a Nemzetbiztonsági Minisztérium közötti együttműködés kezdetét is jelenti.
Az Orwelli kampány eredetileg a New Yorki közlekedésbiztonsági hatóság kezdeményezésére indult, amire a minisztérium 13 millió dollárt biztosított. A program lényege, hogy a gyanús tevékenységekre, terrorista gyanús elemekre, feltételezett bűnözőkre és egyéb veszélyekre vonatkozó bejelentéseket szorgalmazza a lakosság széles körében.
A Walmart kampányban az élelmiszerbolt hálózat 588 egysége vesz részt szerte az Egyesült Államokban és lényege, hogy az áruházban elhelyezett képernyőkön Janet Napolitano nyilvános üzenetét sugározzák a vásárlóknak arra buzdítva őket, hogy jelentsenek minden gyanús tevékenységet a megfelelő hatóságnak.
A kampányhoz számos egyéb bolthálózat, szállodalánc és sportlétesítmény is csatlakozott.
[vsw id=”mQZhvuxf0-c” source=”youtube” width=”560″ height=”344″ autoplay=”no”]
Forrás: Drudge Report