Háborúk

Az orosz ortodox egyház kiáll Putyin mellett és ?szent háborút? hirdet Szíriában

vladimir-putin-and-patriarch-kirill-1

Források: godreports.com, frontpagemag.com

Az orosz ortodox egyház hivatalosan is támogatását fejezte ki Vlagyimir Putyin Szíriában indított katonai kampánya mellett, ?szent háborúnak? nevezve az akciót, ami sokakban a kereszténység elmúlt századaiból ismerős képeket idézett.

?A terrorizmussal folytatott harc egy szent csata és országunk ma talán a legaktívabb erő a világon, amely harcol ellene,?

mondta Vszevolod Chaplin, az egyház társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője.

Miközben az Egyesült Államokban sokan bizalmatlanul figyelik Putyin Szíriában, Iránban és Irakban tett lépéseit, az orosz egyházban úgy tűnik támogatóra talált.

?Oroszország felelős döntést hozott a katonaság bevetésével, hogy megvédje a szíriai népet a terroristák önhatalmúságának szomorú következményeitől,? folytatta Chaplin.

?A keresztények sokat szenvednek a térségben. A klérus tagjait elrabolják, a templomokat lerombolják és a muzulmánok sem szenvednek kevesebbet.?

2012-ben az orosz egyház felhívta Putyin figyelmét az erősödő keresztényüldözésre az iszlám uralma alatt. Az egyház egyik magas rangú vezetője Putyin tudomására hozta, hogy a világon ötpercenként hal meg egy keresztény a hitéért és arra kérte az elnököt, hogy a keresztények védelmét tekintse külpolitikája egyik legfontosabb elemének a jövőben.

?Ez így lesz, efelől ne legyen kétsége,? válaszolta Putyin annak idején.

Kirill pátriárka, az Orosz Ortodox Egyház feje a hírek szerint Obama elnöknek is írt, arra kérve, hogy hagyjon fel a kereszténység ellenségeinek támogatásával.

?Mélyen hiszem, hogy a keresztény civilizáció részének tekintett országok különös felelőséggel tartoznak a keresztények sorsáért a közel-keleten,? írta.

Milyen ironikus, hogy Putyin, az istentagadó kommunista rendszer szülötte, ma amolyan modernkori keresztes lovagként védelmezi a kereszténységet, miközben az Egyesült Államok kormánya hátat fordított országa keresztény gyökereinek.

?Meg kell védenünk Oroszországot attól, ami elpusztította az amerikai társadalmat,? mondta Putyin nemrégiben, az Egyesült Államokban tapasztalható keresztényellenes hangulatra és a nyugati kultúra dekadenciájára utalva.

Franklin Graham, a Billy Graham Evangelizációs Társaság és a Szamaritánus Erszénye keresztény humanitárius szervezet vezetőjének nyilatkozatából úgy tűnik, hogy ő is támogatja az orosz katonai intervenciót Szíriában:

?Amit Oroszország tesz, az megmentheti a közel-keleti keresztények életét? A szír kormány? megvédte a keresztényeket, megvédte a kisebbségeket az iszlamistáktól.?

Graham úgy gondolja, hogy a keresztényekre vérfürdő vár Szíriában, ha az iszlamisták átveszik a hatalmat.

Látva Irak, Líbia és az Egyesült Államok által ?felszabadított? többi ország sorsát, a szír világi hatalom megbuktatásának következménye is még több atrocitás, még több keresztényüldözés, még több nemi erőszak és rabszolgaság, még több templom és műemlék felrobbantása lenne. Hiába ígér John Kerry egy ?pluralista? Szíriát. Ráadásul egy sikeres ?felszabadítás? esetében a nyugat is több terrortámadásra számíthat.

Az Egyesült Államok ismét az iszlám terroristák oldalán találja magát, akik a legjobbat mindig Amerikának tartogatják. Szaúdi-Arábia, a dzsihádista kígyó feje, amelyet az Egyesült Államok nem fél megcsókolni, azonnal dzsihádra szólított fel az orosz ?szent háború? ellen. Vajon Obama és a fősodrású média válaszol a felhívásra?

Mindezeket félretéve egy dolog biztos, amit az Egyesült Államok és nyugati szövetségeseik eddig a közel-keleten műveltek, és ami a XXI. század legvéresebb kalifátusának és legdurvább atrocitásainak adott teret, az legalább annyira szentségtelen, mint amennyire Oroszország elszántsága szent.

Thea: Mit gondoltok, mennyire tekinthető az orosz lépés őszintének olyan értelemben, hogy az nem, vagy nem elsősorban saját geopolitikai érdekeit, hanem az üldözöttek megsegítését célozza?

Előző posztKövetkező poszt

61 hozzászólás

  1. A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
    A terrorizmus az erőszak alkalmazásának, vagy az azzal való fenyegetésnek olyan stratégiája, melynek elsődleges célja félelem, zavar keltése és ennek révén meghatározott politikai, ideológiai vagy vallási célok elérése,vagy a hatalom megtartása. A félelemkeltés az erőszak minden formájának ? a kocsmai verekedéstől a hagyományos hadviselésig ? velejárója, segítője lehet, de a terrorizmus esetében ez a viszony fordított, az erőszak közvetlen áldozatai, kárvallottai legfeljebb csak szimbolikus kapcsolatban állnak az akció valódi céljával, kiválasztásuk másodlagos jelentőségű, legtöbbször véletlenszerű. A terrorizmus modern formáinak kialakulásában fontos szerepe van a tömegmédia létrejöttének, mely nemzetközi méretekben képes az embereket az erőszak sokkoló jeleneteinek részeseivé tenni, azok hatását felfokozni.
    Híres terrorista szervezetek a Vörös Hadsereg Frakció, a Vörös Brigádok, az IRA, az ETA, az Al-Káida és az Irgun és az új Iszlám Állam. az általuk felsorolt 7- ből 2 muzulmán, persze több is van.

    A “média” okozta félelemkeltésnek dőltök be. Miért nem az IRA-tól félsz (római katolikus) nyilván mások a céljaik.De eszköznek a terrort választották. Vigyázz mert lecsap rád. Isten különválasztja a bünt az embertől.Csak addig bűnös ameddig azonosul vele. A Názáreti mindennel megkisértetett, de ellene állt. Ha a bűnt akarjuk felismerni a törvény adja az ismeretet hozzá. Kategorizálja.

    lukács:6-27
    De néktek mondom, kik engem hallgattok: Szeressétek ellenségeiteket, jól tegyetek azokkal, akik titeket gyűlölnek,
    28
    Áldjátok azokat, akik titeket átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik titeket háborgatnak.
    29
    Aki egyik arcodat megüti, fordítsd néki a másikat is; és attól, aki felső ruhádat elveszi, ne vond meg alsó ruhádat se.
    30
    Mindennek pedig, aki tőled kér, adj; és attól, aki elveszi a tiédet, ne kérd vissza.
    31
    És amint akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akképpen cselekedjetek azokkal.
    32
    Mert ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik.
    33
    És ha csak azokkal tesztek jól, akik veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik.
    34
    És ha csak azoknak adtok kölcsönt, akiktől reménylitek, hogy visszakapjátok, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is adnak kölcsönt a bűnösöknek, hogy ugyanannyit kapjanak vissza.
    35
    Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.
    36
    Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.
    37
    Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;
    38
    Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amelylyel ti mértek.

    1. Kedves Nemzsi!

      Szépek és jók ezek az Igék, amit ide másoltál. Főleg akkor, ha ÉRTELEMMEL tudjuk őket párosítani. Ha az értelmet nem tesszük hozzá, akkor viszont “kétélű fegyverré” válik:
      2,15 A lelki ember azonban mindent megítél, de ő senkitől sem ítéltetik meg. (1.Kor. 2:15)

      – A 27, 28 az “INDULATI SZABADSÁGUNKRA” vonatkozik. Arra, hogy a sérelemért ne álljunk bosszút, ne tartsunk haragot. Ne viselkedjünk rosszindulatúan vele, és ha valamiben emberi módon hibázott, és én azt észre vettem, ne használjam ki. Hagyjam élni, alkotni, és boldogulni! Ezzel máris jót tettem neki, főleg akkor, ha a BOLDOGULÁSI SZÁNDÉKÁBAN még segíteni is tudom. De ez nem azt jelenti, hogy ha egy ember CSAK a gonoszságra fogékony, akkor MARADJAK MEG ELŐTTE BOKSZZSÁKNAK !!!
      – A 29 es is ehhez hasonló: Aki nem gonoszságból követi el ellenem a tettét, hanem TÉVEDÉSBŐL, vagy FÉLREÉRTÉSBŐL. Erre legjobb “gyógymód” ha nem vissza akarom adni a tőle kapott “kölcsönt”, – hanem higgadtan, sértődés és támadás mentesen tisztázom vele a félreértés tárgyát. (Én ilyenkor megköszönöm a hozzám való “jóságát” és megkérdezem, hogy “ezt most miért kaptam?” Innéttől elindul egy korrekt párbeszéd a dolgok tisztázására.)
      – 30. Az adakozás a SZEGÉNY vagy BETEG EMBEREK kőrére vonatkozik, nem pedig a jószívűséget kihasználó, tarháló, munkakerülő, esetleg alkoholista “lumpen prolikra”.
      Azzal, ha az “ilyen lumpen rétegeket” biztatjuk és ráneveljük a “könnyelmű és etikátlan” megélhetésre, bűnt követünk el Isten, saját magunk, családunk, de az egész társadalmunk ellen is. KÉPMUTATÓ kereszténynek tartom azokat, akik erre az Igére hivatkozva, MINDENKIT válogatás nélkül belevesznek. Ha csak egy nap osztogatnék alamizsnát válogatás nélkül mindenkinek, – aki kér tőlem – akkor a szerény havi fizetésemet kéne naponként elosztogatni.
      Én nem teszem, de szerintem az sem, aki ilyenre buzdít. Ha pedig az utcán “elragadják” tőlem azt ami az enyém, azt én RABLÁSNAK tekintem, és ezt a bűncselekményt sem támogatom!
      Viszont vannak olyan ANYAGI vagy TÁRGYI SZÜKSÉGEK, amik jogosan emberéleteket menthetnek meg !!!
      (Pl. Inzulinhiányos beteg akinek nincs pénze – vagy nincs nála pénz – kaját venni, és bekómálás előtti pillanatait éli. A segítségnyújtás nem lehet annak függvénye, hogy vissza tudja-e adni vagy sem a kajára költött pénzem. Közlekedési, vagy háztartási baleset, artériás vérzés, – azzal szorítom el, ami éppen kéznél van! Ha a saját ruhadarabom, kedvenc sálam, övem, akármim – akkor sem tagadhatom meg a segítséget!) Hallottam olyan esetről, amikor egy hölgy az utcán, melltartójával tette meg ugyanezt. Az élet produkál sokféle ehhez hasonló szükséget, és észre kéne vennünk, hogy segíthessünk.
      – A többi felsorolt Ige is, egy “egészséges” társadalmi normákra vonatkozó szeretetet és segítséget hirdet. A mi társadalmunk pedig már nagyon elrugaszkodott az “egészségestől” így kénytelenek vagyunk szelektálni, mert a társadalom bűnözésből élő rétege pontosan azoktól akarja elrabolni a szeretetünket és segítségnyújtásunk lehetőségeit, akik erre valóban rá lennének szorulva.

      Szeretettel: Erika

      1. Tisztelt Erika
        Amit a Názáreti beszédéhez hozzátettél, az értékében , jelentésében el is vett belőle.
        Gondolj bele a kegyelem csak ?egészséges?társadalmi normákat megütő istentől elszakadt embereknek jár-e vagy annak is aki egészségtelen társadalmi normákat üt meg, az általad léhűtőnek nevezett valakinek is. Aki mellesleg kerüli a munkát. (te is ő is tévelyeg. A különbség az hogy ő nem állítja ismeri isten igéjét. A farizeusokat azzal vádolta Jézus ,hogy elveszik isten igéjének az erejét az emberi rendeléseikkel, értelmezéseikkel..)
        Jézus másként oldotta meg a léhűtők etetését. Hálákat adván megtörte az 5 kenyeret és jól laktak 6000 en.
        “30
        Mindennek pedig, aki tőled kér” itt a mindennek a kulcs szó.
        Tudom radikális és földi természeted elleniek ezek a kijelentések(te bokszzsákhoz kapcsolod ezt az elvárást.) De ez az út amit itt lefektetett Jézus a fiúsághoz kapcsolja.(Bokszzsák-Fiuság)
        “35
        Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.”

        A megértéshez a kulcskifejezések a te magyarázkodásoddal szemben: és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.”
        Isten készítette el a jó cselekedeteket, mindenkinek, ez nem tőled van .
        Tisztelettel

        1. Kedves Nemzsi!

          – ?a kegyelem csak ?egészséges?társadalmi normákat MEGÜTŐ istentől elszakadt embereknek jár-e?
          A kegyelemre csak ?egészséges?társadalmi normákat ISMERŐ istentől elszakadt emberek juthatnak el.
          Ugyanis aki nem ISMERI az egészséges társadalmi normákat, az azt az AJÁNDÉKOT sem ismeri fel, amit Istentől kapott a Jézus Krisztusban! Nem AJÁNDÉKKÉNT fogadja, hanem úgy éli meg, mint ami megszületése jogán JÁR NEKI !!! (A társadalomért sem tesz semmit, mégis több követelése van a társadalommal szemben, ? és jobban is él – mint az, aki 40-50 évet ledolgozott.)

          – ?Jézus másként oldotta meg a léhűtők etetését. Hálákat adván megtörte az 5 kenyeret és jól laktak 6000 en.?
          Jézus korában Izrael népe nem léhűtőkből állt, (hacsak nem a farizeusi osztály …) csak úgy, mint a mi keresztényi értékeket TARTÓ nagyszüleink, dédszüleink. Az idő tájt szégyen volt homoszexuálisnak, feslett erkölcsűnek, vagy tolvajnak lenni, MA UGYANEZ DICSŐSÉG!
          Talán éppen ezért a mai korban a tisztességesen, munkából élő embereknek csak az állam felé fizetendő számlái vannak kenyér helyett. Nekem is!!! És ha nekem nincs mit ennem, akkor léhűtőket sem tudok ? és nem is akarok – etetni. (És ha véletlen meg tudok spórolni a saját SZÜKSÉGLETEIM TERHÉRE valamit, akkor azt a ?saját SORSTÁRSAIMNAK, TESTVÉREIMNEK? ? becsületbe, munkába belerokkant embereknek ? adom, és nem a követelőző léhűtőknek!

          – Lukács 6:30 Mindennek pedig, aki tőled kér, adj; és attól, aki elveszi a tiédet, ne kérd vissza.
          Én most kérek tőled 50.000 Ft-, mert nekem szükségem van rá, neked pedig keresztényi kötelességed szeretetből nekem adni. Oda is adod nekem ezt, vagy csak a száddal adakozol? Azt már meg sem kérdem, hogy tudsz-e adni, van-e miből, elvégre ?Mindennek pedig, aki tőled kér? itt a mindennek a kulcs szó.? hogy Téged idézzelek.
          Igaz holnap Józsi fog kérni tőled 20.000 – at, utána Pista, 2 nap múlva Jolán is, utána pedig sorban állás lesz az ajtód előtt az adományokért.
          Vagy talán a kéregetésnek és adakozásnak vannak erkölcsi gátjai?, vagy gátlástalanságai????

          – ?A megértéshez a kulcskifejezések …?
          Az, az ?egészséges társadalmi norma? amelyre fent hivatkoztam, amelyik ismeri a társadalmi együttélés, a testi – lelki erkölcsösség szabályait is annyira, hogy a társadalmat fenn és el tudja tartani. Ehhez szükség van arra is, hogy ne szaporítani akarja a társadalmában a lumpen rétegeket, hanem visszaszorítani.
          A Biblia (a Jézus korából is jól ismert) farizeusi, judeókeresztény magyarázgatását pedig olyan lumpen elemek találták ki, akik a hiszékeny, keresztény, Istent és törvényét nem ismerő, birkákkal el akarják tartatni magukat.
          Jézus tanításai jók és hasznosak ott, ahol az emberek tudják, hogy Isten, az Igazság Istene, és tanításait a törvényére (a 10 parancsolatra) építi, és nem hiszik el eme hitetőknek, hogy a mocsárba alapozott.

          Szeretettel: Erika

      2. Nekem kicsit úgy tűnik, hogy ki lett forgatva Atyám igéje, amit Krisztus Jézus által küldött.
        “Az pedig felelvén, monda: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből és minden erődből és teljes elmédből; ” Lukács 10:27- ebben egyetértünk, mindegyikünk tudja. Aki tud, az jár is az úton.
        “és a te felebarátodat, mint magadat.” Lukács 10:27- ezt is tudja mindenki, és aki tud, az jár is az úton szintén.

        Ha szeretek valakit, akkor segítek neki, ahol csak tudok és lehetséges.
        Vagy az apa a fiával hogy bánik, mégha léhűtő is? Hát nem segít neki, amíg erejéből telik, reménykedve, hogy hátha egyszer végeszakad a gonoszságának, mert látja benne a reménysugarat? Nem így bármelyikünk a szeretteivel? Akkor az Atyámfiával hogyan kellene? Szerintem ugyanígy. Amíg erőnkből futja, segíteni neki. Józan ésszel. Elmenni vele két mérföldre, odaadni neki a felsőruhánkat is, nem félve, mert gondviselés alatt vagyunk. (Szándékos a szóhasználat.)
        De ezt magyarázni kell külön? Nemzsi elég jó igeverseket idézett ide, de még ezt hozzátenném:
        “Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! Mert amilyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek, nektek is olyannal mérnek. Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a magad szemében pedig miért nem veszed észre még a gerendát sem? Vagy hogyan mondhatod akkor atyádfiának: Hadd vegyem ki szemedből a szálkát! ? mikor a magad szemében ott a gerenda? Képmutató, vedd ki előbb saját szemedből a gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy kivehesd atyádfia szeméből a szálkát. “(Máté 7:1?5)

        Szeressük őket is, mint _magunkat_. Ebben benne van minden: erőnkön felül nem tudunk segíteni, nem is kell. Másokat veszélyeztetve sem helyes segíteni.
        A félelem, ami felbukkant (hogy ha adakozok, akkor rászoknak túlzottan) kezelhető: ha az a fajta adakozás nem változtat, akkor másfajta kell.
        Nem mellesleg: nem mindig az anyagi javak a mérvadóak, Jézus kifejezetten felhívta a figyelmünket arra, hogy más legyen a szeretet és adakozás mércéje (tudjátok, a szegény öregasszony adománya)

        1. Kedves Pál Testvérem!

          Mi nem igen szoktunk különböző véleményen lenni, bár most sikerült, és reményeim szerint, ez is a javunkat szolgálja.

          – Azzal én is egyetértek, hogy ?kicsit ki lett forgatva Atyám igéje, amit a Jézus Krisztus által küldött? csak éppen az ellenkező ?előjellel.?
          Azt is tudjuk, hogy Jézus nem azért jött, hogy az Atya törvényét eltörölje, hanem inkább, hogy megerősítse. Akkor viszont érdemes megnézni az Ószövetség tanításait is:

          – ?Vagy az apa a fiával hogy bánik, még ha léhűtő is? Hát nem segít neki, amíg erejéből telik, reménykedve, hogy hátha egyszer vége szakad a gonoszságának, mert látja benne a reménysugarat??
          Kevés látni, tenni is kell érte! Mit?
          23, Ne vond el a gyermektől a fenyítéket; ha megvered őt vesszővel, meg nem hal.
          24, Te vesszővel vered meg őt: és az ő lelkét a pokolból ragadod ki. (Péld. 13:23,24)
          15, A vessző és dorgálás bölcsességet ád; de a szabadjára hagyott gyermek megszégyeníti az ő anyját. (Pél. 29:15)

          – És hogyan SZERET bennünket a mi Atyánk?
          12, Mert akit szeret az Úr, megdorgálja, és pedig mint az atya az ő fiát, akit kedvel. (Péld. 3:12)
          16, A teljes írás Istentől ihletett és hasznos a TANÍTÁSRA, a FEDDÉSRE, a MEGJOBBÍTÁSRA, az igazságban való NEVELÉSRE, (2.Tim. 3:16)

          Nekünk is nem az Atya szeretetével kéne szeretnünk? Nem az Atya iránti szeretetet kéne munkálnunk a Jézus Krisztusban inkább? mint, a lumpenizmus léhűtő seregeinek büntetlen, sőt támogatott szaporítását, meggyökereztetve a bűnben és bűnözésben?
          Az elhitetett keresztények önző módon a ?saját jó cselekedeteiket? szeretnék előtérbe helyezni az Istennel ellenségeskedők látszólagos javára. Ha “keresztényi” lelkülettel támogatom a lumpenizmust, akkor nem csak MAJOMSZERETETTEL szeretem-e az embertársaimat? – és közben hagyom a vesztébe rohanni …!
          (Az adomány nagyságától vagy kicsinységétől FÜGGETLENÜL.
          Saját tapasztalat: egy ilyen lumpennek nem csak kaját adtam egy ideig rendszeresen, hanem Isten Igéjét is, “… hogy el ne vesszen …” Válasz: “azzal ne törődj, csak holnap is adj ennem.” Na elhiszed, hogy többet nem kapott tőlem. De kapott mástól … akkor miért is kéne neki “talpra állni saját erőből?”

          Szeretettel: Erika

        2. Még egy apróság:
          ” ha az a fajta adakozás nem változtat, akkor másfajta kell.”
          Igen, – de kinek KELL?!
          Az Istent szeretetét közvetítőknek?, vagy a bűn fogságában élőknek?
          Erről az a véleményem, hogy ne a hívő ember akarjon változtatni magán, hanem a bűn rabságában élő akarjon Isten szerinti és Jézust követő emberré válni.

          Szeretettel: Erika

        3. Kedves Erika,

          remélem, azért a hozzászólásomból kiderült az is, hogy nem a “lumpenizmus léhűtő seregeinek büntetlen, sőt támogatott szaporítását” támogatom, és a szeretet sem kell, hogy ezt erősítse – hiszen pont ezért írtam, hogy ha másfajta adakozás kell, azaz nem olyan, ami támogatja azt, akkor a másfajtát kell adnunk. Kell, mert így válik élővé. Nem külső, hanem belső kényszer.

          Viszont nagyon jó, hogy ideidézted az igéket a fenyítésről! Hiszen elmehetünk a végsőkig mindenféle békés megoldást keresve – és el is kell – de nem hagyhatjuk figyelmen kívül az igazságban való dorgálást és fenyítést.

          Úgy tűnik, sokan egyetértünk, és elég teljes képünk van erről, a hozzászólásoddal és gondolataiddal kiegészítve remélhetőleg sokan jobban megértik. 🙂

          Áldjon meg az Úr!

      3. Tisztelt Kormos Erika

        Elnézést ,hogy csak sokára tudtam időt szakítani a válaszra.
        Tisztelem az igyekezetedet, amivel megpróbálod testi(nem szellemi) értelemmel
        feloldani a Názáreti által megfogalmazott sokkal nagyobb elvárásokat( a sínain köttetett szerződésnél
        ) és a jelenünkben tapasztalható lehetőségek közötti feszültséget.Testi értelemmel vizsgálva csak megalkuvások árán tudtad
        összeegyeztetni,(ezért írtam “Amit a Názáreti beszédéhez hozzátettél, az értékében , jelentésében el is vett belőle.”)
        próbáltam adni néhány kapaszkodót, a témáról látásod megváltoztatására. De csak vihart arattam. Nem gondolom ,hogy be kellene állnom a ki igazabb típusú versengésbe, szerintem létfontosságú minden krisztust követőnek megvizsgálni ezeket a mondatokat,és el nem hagyni(vagy átértelmezni) belőle ami éppen nem tetszik benne.Az ige kb 1700-1800 (nem véletlenül nem írtam 2000 évet,még nem telt el 2000 év az csak naptári csalás.)éve több különböző emberi társadalom felemelkedését-bukását megélte. Nem változott. A társadalmak álltaluk “egészségesnek” tartott normái olykor köszönő viszonyban sem voltak egymással.Isten azt üzeni az ő számára egészen más az “egészséges társadalmi norma”(fiúság).
        Az ószövetségből kitűnik az egyetlen isten álltal szervezett, tökéletes akaratában működő emberi társadalom,a Bírák társadalma.
        Ísteni törvények,isteni igazságszolgáltatás a bírákon keresztüli vezetés. Mikor izráel királyt követelt(a környező népek mintájára) azt mondta engem utasítottak el.(Sámuel I. könyve:8:7
        És monda az Úr Sámuelnek: Fogadd meg a nép szavát mindenben, amit mondanak néked, mert nem téged utáltak meg, hanem engem utáltak meg, hogy ne uralkodjam felettök.)
        Tehát a mindenkori társadalmi normák jelentéktelenek esetünkben.
        A kulcskifejezés a”magasságos Istennek fiai lesztek”.Ha megvizsgálod úgy tűnik mintha cselekedetből eredne a fiúság.
        Viszont ismert az az ige mely szerint a fiúság szellemét kaptuk,azaz a fiúság a szentszellem és általa kiáltjuk abbá,atyám. (Róma levél:8:15 Mert nem kaptatok szolgaság lelkét ismét a félelemre, hanem a fiúságnak Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: Abbá, Atyám!)
        Akkor hogy is jönnek ide a cselekedetek?
        (Efézusi levél:2:10 Mert az Ő alkotása vagyunk, teremtetvén Általa a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, amelyeket előre elkészített az Isten, hogy azokban járjunk.)
        Amikor ujjászülettél isten álltala elkészített jó cselekedeteket rendelt számodra.Ezt simán testi módon nem tudod megtenni.
        Csa Szentszellem álltal, adott helyzetbe bevisz, megadja a képességet, erőt, megoldást.Krisztus dicsőségére.Nem a tiedre.
        Nézzünk meg néhány példát,ezekre.Már emlitettem A 6000 megetetését.Erre már nem térek ki.
        Nézzük Istvánt.

        Apostolok Cselekedetei:7:55
        Mivel pedig teljes vala Szent Lélekkel, a mennybe függesztvén szemeit, látá Istennek dicsőségét, és Jézust állani az Istennek jobbja felől,
        56
        És monda: Ímé látom az egeket megnyilni, és az embernek Fiát az Isten jobbja felől áll;
        58
        És kiűzvén a városon kívül, megkövezék: a tanúbizonyságok pedig felsőruháikat egy Saulus nevezetű ifjú lábaihoz rakták le.
        59
        Megkövezék azért Istvánt, ki imádkozik és ezt mondja vala: Uram Jézus, vedd magadhoz az én lelkemet!
        60
        Térdre esvén pedig, nagy fenszóval kiálta: Uram, ne tulajdonítsd nékik e bűnt! És ezt mondván, elaluvék.

        Ez ám a szentszellem álltali előre elkészített jó cselekedet nem (?INDULATI SZABADSÁGUNKRA vonatkozik?)testi cselekedet.

        (lukács:6-27
        De néktek mondom, kik engem hallgattok: Szeressétek ellenségeiteket, jól tegyetek azokkal, akik titeket gyűlölnek,
        28
        Áldjátok azokat, akik titeket átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik titeket háborgatnak.
        29
        Aki egyik arcodat megüti, fordítsd néki a másikat is; és attól, aki felső ruhádat elveszi, ne vond meg alsó ruhádat se.
        30
        Mindennek pedig, aki tőled kér, adj; és attól, aki elveszi a tiédet, ne kérd vissza.
        36
        Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.
        37
        Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;)

        Pál maga is vallja,hogy ekkor jelen volt és készakarva segédkezett,ő őrizte a felsőruhákat.

        El lehet mondani István isten fiaként viselkedett. Jézushoz hasonlóan bocsánatot kért az őt kivégzőkre.

        Nézzük Pétert:
        Apostolok Cselekedetei:3:2
        És hoznak vala egy embert, ki az ő anyjának méhétől fogva sánta vala, kit minden nap le szoktak tenni a templom kapujánál, melyet Ékesnek neveznek, hogy kérjen alamizsnát azoktól, akik bemennek a templomba.
        3
        Ez mikor látta, hogy Péter és János a templomba akarnak bemenni, kére ő tőlük alamizsnát.
        4
        Péter pedig mikor szemeit reá vetette Jánossal egyben, monda: Nézz mi reánk!
        5
        Az annakokáért figyelmez vala reájok, remélvén, hogy valamit kap tőlük.
        6
        Péter pedig monda: Ezüstöm és aranyam nincsen nékem; hanem amim van, azt adom néked: a názáreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel és járj!
        7
        És őt jobbkezénél fogva felemelé, és azonnal megerősödének az ő lábai és bokái.
        8
        És felszökvén, megálla és jár vala és beméne ő velök a templomba, járkálva és szökdelve és dícsérve az Istent.
        9
        És látá őt az egész nép, hogy jár és dícséri az Istent.
        (lukács:6
        30
        Mindennek pedig, aki tőled kér, adj; és attól, aki elveszi a tiédet, ne kérd vissza.
        36
        Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.)
        Péternek nem volt pénze de a koldus szükségét pénzzel nem is lehetett volna betölteni.
        Itt Isten fiaként viselkedett. Amikor Pál megfeddi,nem.

        A Szentszellem álltali cselekedetek, gyümölcsöt teremnek az emberben.(
        Kolosse levél:1:10 Hogy járjatok méltóan az Úrhoz, teljes tetszésére, minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremvén és nevekedvén az Isten megismerésében;
        22
        De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.
        23
        Az ilyenek ellen nincs törvény.
        24
        Akik pedig Krisztuséi, a testet megfeszítették indulataival és kívánságaival együtt.
        25
        Ha Lélek szerint élünk, Lélek szerint is járjunk.

        János Evangéliuma:15:2 Minden szőlővesszőt, amely én bennem gyümölcsöt nem terem, lemetsz; mindazt pedig, amely gyümölcsöt terem, megtisztítja, hogy több gyümölcsöt teremjen.
        János Evangéliuma:15:4 Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképpen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképpen ti sem, hanemha én bennem maradtok.
        János Evangéliuma:15:5 Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: Aki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.
        János Evangéliuma:15:8 Abban dicsőíttetik meg az én Atyám, hogy sok gyümölcsöt teremjetek; és legyetek nékem tanítványaim.
        János Evangéliuma:15:16 Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket, és én rendeltelek titeket, hogy ti elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja néktek.)

        Remélem kezded látni mennyire mélyreható, tanítás rejlik e néhány alapvető ige mögött.Jézus választott, a mi istenkeresésünk is már az ő választásának a következménye,a cél a gyümölcstermés.Az ujjászületés után szellem szerint járás,az ő képességeivel.Az álltala elkészített cselekedetekben.A fiúság a cél,és többed van mint gondoltad.

        Tisztelettel

    2. Kedves NEMZSI!

      Én meg úgy látom, hogy a keresztények nagy része beállt már kiabálni a világgal együtt, hogy “.. ugyan már, békesség, és biztonság van….”!

      1 Thess. 5,3 Mert a mikor ezt mondják: Békesség és biztonság, akkor hirtelen veszedelem jön rájok, mint a szülési fájdalom a terhes asszonyra; és semmiképen meg nem menekednek.

      És itt nem arról van szó, hogy a többi keresztények félnek, hogy elkapják őket…!

      1. Tisztelt Ida
        János Evangéliuma:14:27
        Békességet hagyok néktek; az én békességemet adom néktek: nem úgy adom én néktek, amint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, se ne féljen!
        Ha ezért vonsz felelőségre, igen. A krisztust követők megkapják. Ez egy természetfeletti megtapasztalás és a szentszellem hozza létre. Erős torzítás amivel társítod a hegyi beszédben leirtakat.(És vagy) megrópálsz olyan szavakat nekem tulajdonítani amit én nem mondtam. Szerintem nem érted a lényeget, az 1 thess 5,1-4-ig az idők jelét értsd a végidők jeléről szól. Az antikrisztus békekötéséről(szent szövetségének az idejéről beszél.)
        Te csak rejtetten vádaskodsz. Különben miért nekem írtad ezt?,Az utolsó szavaid egy pár héttel korábbi társalgásunkra utal vissza akkor is vádoltál többekkel együtt mindenféle marhasággal a leírt válaszom nem fogadtad el. Nem véletlenül isten igéjével szembesítelek hátha ,meglátod a fától az erdőt. Akkor sem a többi keresztényről(nek) írtam hanem neked, és csak hozzád intéztem válaszom. A hozzám intézett szavaidból azt szűröm le , hogy többek nevében beszélsz. Én csak a biblia álláspontjához csatlakozom.
        Tisztelettel.

        1. Kedves NEMZSI!

          Már majdnem elkezdtem válaszolni neked, de szomorúan rá kellett jönnöm, hogy sajnos teljesen felesleges!

          Üdvözletem!

  2. Jó lenne, ha ez az ortodox pap nem szólna bele a dolgokba. És főleg ne sugdosson Putyin fülébe. Nekem visszatetszés érzését hozta. Nem kell a tűzre olaj.
    Thea! Most néztem bele az ujvilágtudat c. lapba, /sok hitetés van benne/, csak azért olvasom,hogy lássam mekkora becsapások vannak benne. A háttér-erők már rég kinyírták volna, ha igazat mond, de lehet, hogy ez is a megtévesztés része. A Pápáról van szó benne, hogy jövőre lemond és az Istentelen kijelentéseiről. Máshol olvastam az ide jött terroristák már kijelentették, hogy levágják a fejét és a többi embereknek is, gondolom a keresztényekkel kezdik. Tehát a globalisták megint mással végeztetik el a piszkos munkát. Talán a cikk miatt vetődött fel bennem a kérdés, hogy ha ez így lenne, akkor elkezdődne a /szakadás/ az egyházaktól. Máshol: 2016 tehát jövőre itt Magyar országon is csippelni kell. “Jön, jön” új magyar film reklám volt régen: az AK Többiek is erre reagáltak. Nagyon sürűsödik a baj. Lehet,h. az első Ű is hosszú sűrű.
    Ida! Nagyon igazad van abban, hogy ezek az őrűltek gyermekeket tanítanak gyílkolni. Gyermekeket rabolnak el aljas dolgokra használva őket.

    1. Kedves SORAYA!

      Ezt ugyan ERIKA mondta, de maximálisan egyetértek vele. Eddig is megvetették a keresztényeket az iszlámhívők, de gondold el mi lesz itt, ha majd egyszer kiderül ( és tutira vehetjük, hogy elmondják majd nekik), hogy ezeket a szervezeteket éppen a “keresztények” hozták létre, azért hogy gyilkolják a saját népüket, és a köztük lévő keresztényeket , azért, hogy elérjék a politikai, és gazdasági céljaikat…!

  3. Szent háborúnak nevezte Bush elnök amit Irak ellen kezdett az olajért 🙁 Hogy lehet az, hogy nem nőnek ki ebből az egyházi vezetők?

      1. Egy szóval nem állítottam, hogy egyházi vezető lett volna Bush elnök, Putyinnal összeborult ortodox egyházi személyiségre vonatkozott amit írtam.!

  4. Krisztus követői nem követnek politikai nézetek. Főleg nem támadnak politikai vezetők ellen, semelyik oldalon, semmikor. De tájékozottak! 🙂

    Tit. 3,1
    Emlékeztessed őket, hogy a fejedelemségeknek és hatalmasságoknak engedelmeskedjenek, hódoljanak, minden jó cselekedetre készek legyenek,

    Minden földi hatalom Isten és Krisztus engedélyével működik, ezt illik tudomásul venni. Ha azt gondolod, hogy ez nem így van, akkor azt is gondolod, hogy Isten gyenge és erőtelen, hogy nem úgy vannak a dolgok, ahogy Te gondolod.

    Például:
    – Miért a legélhetetlenebb ország Észak-Korea?
    – Mert ott a legnagyobb a keresztények üldözése.

    Inkább adjatok hálát minden nap az Ő mérhetetlen bölcsességéért. Halleluja!

    1. Kedves Bruno!

      Örülök, hogy Te legalább leírtad a helyes látásmódodat. Én sajnos a lap alján nem írtam le, csak annyit, hogy nem kommentálom a cikket, de, hogy miért nem, (ugyan azért amit Te is írtál) az sajnos lemaradt.
      Egyébként pedig az elfogulatlan tájékozódással is egyet értek. Ennek kapcsán tettem be egy linket is, aminek a “bukéját” a videón is jól látható “apró” gyermekek jelentik, akik már “ilyen idősen” terrorista kiképzést kapnak.
      Innéttől viszont saját magam számára – a józan szelektáló képesség alapján – eldönthető, mérlegelhető valakinek az a kijelentése, hogy “ott sem mindenki terrorista”.

      Szeretettel: Erika

      1. Erika, ha jól látom, a linkelt cikk az Iszlám Állam terrorszervezetről szól, aminek tagjai nyilván terroristák, ahogy a baromfitermelők szövetségében baromfitermelők vannak.
        Ugyanakkor tudjuk, hogy Jézus az elveszettékért jött. Érted, értem, meg a terrorista kiképzést kapó gyerekekért. Vajon nem nekik van a legnagyobb szükségük megmentésre? Még nagyobb, mint azoknak, akiket megölnek a terroristák, hiszen a terroristák csak a “testet ölhetik meg”…
        Én úgy érzem, hogy mindkettőjük megmentéséért felelősek vagyunk, ha olyan helyzetbe kerülünk: az üldözöttek testének megmentéséért és az üldözők lelkének megmentéséért. Kezdjük például azzal, hogy imádkozunk értük.

        1. Kedves Thea!

          Mondanivalód második felével egyet is értek. Az első felével pedig pedig azért nem, mert egy 5-10 éves gyermek sem a saját jószántából vesz részt terrorista kiképzésben. (Mint ahogy a nagyobbacska gyermekek szökése is mutatja.)
          Minden kommentár és ítélkezési szándék nélkül a saját megállapításom az, hogy sajnos létező és egyre növekvő tendenciát mutat. De hálát adok Istennek, hogy ez a Bibliában is megjövendölt esemény, aminek a végét és kimenetelét ismerjük, ráadásul ugyan ezen okból minket sem ér váratlanul.

          Szeretettel: Erika

        2. KedvesThea,
          A baromfitermelős példa egy egészen jó példa, de az Iszlám Államnak nevében nincs olyan hogy terror, vagy terrorista. Benne van viszont az “Iszlám” ill. az “Állam “szavak. Az előző neveiben sem szerepelt a terrorista szó,…..terroristáknak a mainstream szokta nevezik őket. Elmondanád kérlek, hogy miért ragaszkodsz te is a “terroristák” megnevezéshez? A Koránból egyértelműen kivehető, hogy ezek az emberek csakis az iszlámnak nevezet vallásukat, meggyőződésüket követik, semmi mást. Itt nem az számít, hogy a legtöbbjük olvasta e vagy sem a Koránt és az sem, hogy kik irányítják, használják fel őket, meg hogy miért, hanem az, hogy azok az emberek a Korán tanításai alapján teszik ezeket a szörnyűségeket, ahogyan azt az őseik is tették. Nem vagyok muszlim gyűlölő, sőt, olyan is volt hogy imádkoztam értük, mert jól tudom, hogy szegények ugyanúgy megvannak tévesztve mint oly sokan mások, de amikor erről az IÁ jelenségről beszélünk ne használjunk a megtévesztő mainstream dialektikát. Azzal is tisztában vagyok, hogy csak a muszlimok elenyésző százaléka ilyen “jó” és hűséges Korán követő és, hogy a legtöbb muszlim ilyen alapon nem jelent veszélyt a másképpen gondolkodókra, más vallásúakra, mert egyszerűen nem hajlandók fejeket levágni, gyilkolászni,….nekem csak azzal és azokkal van bajom, akik nem nevezik nevükön a dolgokat illetve ferdítenek. Az iszlám még véletlenül sem a béke vallása, így nem azt kéne mondani, hogy azok ott muszlimok a másikok meg terroristák, mert ez egyszerűen nem igaz. Langyos muszlimok vannak illetve a fundamentalisták, akik egy ördögtől való vallásban hisznek. Tudod vannak, akik vettek a fáradságot és kielemeztél a Koránt, meg azt hogy milyen körülmények között jött létre az iszlám illetve azt is, hogy milyen ember volt valójában a Mohamed nevű hamis próféta. Ha az emberek tisztában lennének azzal, hogy mi is az iszlám és hogyan jött létre, akkor nem lehetne őket sakkban tartani, megvezetni a “globális terrorizmus elleni harc” nevű hamis háborúkkal , Chrislam-mal, stb. stb.-kel.
          Ajánlom figyelmedben Keith Tompson legújabb munkáját. https://www.youtube.com/watch?v=qk_VwZxN9bA

          Szeretettel, de azért csodálkozva is,
          Adrián

        3. Szia Adrian!

          Egyetértek azzal, amit a fogalmazásban rejlő megtévesztésről vagy annak szándékáról írsz, itt azonban az Iszlám Állam csak egy a sok név közül, amit ezek a szervezetek használnak, a Mudzsahedintől, az al-Kaidáig, sok néven futottak már. De felhozhatnánk példának a CIA-t is.
          Az iszlámot tudjuk ki találta ki, azonban ez is csak egy a sok eszköz közül Sátán palettáján, bár sajnos elég jó eszköz.
          Láttam, hogy Keith Thomson feltette ezt a filmet, de mivel idén már 4 könyvet olvastam az iszlámról, nem siettem megnézni. Amúgy azok az emberek, akik saját népüket meg a keresztényeket gyilkolásszák nem igen ismerik saját vallásukat, csak jó takarónak számít.
          Most éppen Allah nevében gyilkolnak, a múltban megtették a kereszténység nevében is, a jövőben pedig megint egy másik isten lesz az, akiért megteszik, de mindegyik “hadjárat” mögött Sátán áll.

          “A zsinagógákból kizárnak titeket, sőt eljön az óra, amikor mindaz, aki megöl titeket, úgy véli, hogy Istennek tesz szolgálatot vele.” János 16:2

        4. Kedves Thea!

          Találtam egy weboldalt a neten,Gellért Ferenc megismeres.hu oldalon.Vallásos fejlődés és az iszlám címmel,és vallások az emberi fejlődés szolgálatában.Hosszú,de érdemes végigolvasni,kicsit más megközelítésből,minden vallást megemlít benne.Érdemes mindent körüljárni több nézőpontból is.

        5. ADRIAN!
          2015/10/11 – 19:38

          Az eredeti kérdésed ez volt:

          “.. Vannak a terroristák és vannak a békés iszlám vallás követői.
          Kedves Thea, miből gondolod, hogy az ISIS és a többi iszlamista harcos terrorista?”

          Most pedig erről szeretnél hallani:

          “…de az Iszlám Államnak nevében nincs olyan hogy terror, vagy terrorista. Benne van viszont az ?Iszlám? ill. az ?Állam ?szavak. Az előző neveiben sem szerepelt a terrorista szó,?..terroristáknak a mainstream szokta nevezik őket. Elmondanád kérlek, hogy miért ragaszkodsz te is a ?terroristák? megnevezéshez? A Koránból egyértelműen kivehető, hogy ezek az emberek csakis az iszlámnak nevezet vallásukat, meggyőződésüket követik, semmi mást. ”

          “A Koránból egyértelműen kivehető, hogy ezek az emberek csakis az iszlámnak nevezet vallásukat, meggyőződésüket követik, semmi mást.”

          Nem, ADRIAN! Nem így van! Az iszlám államokban ( a nem “mérsékeltekben”) bármikor, bárkit, fényes nappal az utcán lefejezhetnek, vagy más módon megölhetnek, ha szerintük az iszlám törvényeket megsértették az illetők. Mégse nevezi azokat a végrehajtókat senki terroristáknak.
          Viszont vannak olyan szervezetek, amelyeket azért hoztak létre (még csak nem is az iszlám államok) , hogy terrorista cselekményeket hajtsanak végre. És ez nem titok, mert még simán, csuklás nélkül be is ismerik azok az államok, hogy ők hozták azokat létre, és hogy milyen céllal.
          Te is láttad az ISIS ( NATO általbiztosított) bevonulását Irakon keresztül ( amikor senki nem állította meg őket) , amikor mindenkire lőttek, aki az utcán tartózkodott, vagy aki a szemük elé került. Továbbá, amikor összegyűjtötték a férfiakat, és egy árokba lőtték őket. Vagy a “promóciós” videóra vett lefejezéseket, ….stb! És azoknak semmi köze nem volt/van az iszlám törvényekhez, csak egyedüli célja a megfélemlítés volt ( a gyilkolás csak az eszköze), bizonyos hatalmak politikai, és gazdasági céljai elérése érdekében.( És ez a program fút még most is, éppen azért, hogy elérhetők legyenek azok a célok. Hiszen már semmi más értelme nem is lenne ennek a rengeteg kegyetlenkedésnek az ott élő néppel szemben. Mert ha csak az önálló ország lett volna a cél, akkor azt pár nap alatt meg is alakították, és a kutya nem szólt nekik ellene…! (Vajon miért…?!) ) Ugyanez a helyzet az Al-Kaidával, a Boko-Harammal, és a még több, más ilyen szervezettel is. Ezért lehet őket terroristáknak, vagy terrorszervezetnek hívni, mert erre a célra hozták létre azokat, és ezen cél megvalósításán kívül mást nem is csinálnak. Nem építenek semmit, csak ölnek, és rombolnak. Semmi olyat nem tesznek, amely egy rendezett jövő elérésének a céljára mutatna, hanem látszik, hogy a parancsuk szerint, csak a félelem, és rettegés fenntartását kell elérniük. Válogatás nélküli eszközökkel.

        6. Kedves Thea és Adrian!Szinte libabőrözve olvastam ezt a kommentedet is,kedves Thea.Áruld már el nekem lécci,hogy mi visz rá egy embert,egy európai fehér embert,hogy négy könyvet olvasson el kis időn belül az iszlámról. 🙂 Továbbá… Adrian,én azért bírnám öcsém,ha barátok lehetnénk! :))))))

        7. Szia Lenin!
          A négyből kettő bizonyság volt, a letehetetlen kategóriába tartozók közül. Ha értesz angolul, szívesen átküldöm, szerintem hasonlóan fogadnád őket. Amúgy nem én mentem a kérdéses könyvek után, hanem ők találtak meg engem. 🙂

        8. Kedves Thea!Előbb már válaszoltam neked ezekre a soraidra,de úgy látszik,elveszett.Legalábbis,nem jelent meg itt.Pár mondatban csak annyit jegyeztem meg,hogy valószínűleg elég érdeklődő és nyitott ember lehetsz,biztosan többek örömére.És hogy az itteni írásaidon és kommentjeiden érződik,hogy sok munka és gondolkodás van mögöttük.Ezt az előbb jobban sikerült megfogalmaznom,kicsit báncsa 😀 is az egómat,hogy köddé váltak azok a sorok.
          Igen,beszélni angol valamicske,de annyira nem,hogy belevágjak egy ilyen tömény olvasnivalóba.Meg hát nem is kell mindent tudnom.Bizonyos dolgokat illetően elég ha más tudja,nekem bőven megfelelő tud lenni,ha tőlük értesülhetek róla.Nem tudhatok mindent,de nem is szükséges.Például a Megváltás “tudományának” sem vagyok birtokában.Nem tudom megváltani magam,ahogyan mást sem.Ezért ezt (is) másvalakire bízom.Látod,elég pofátlanul kényelmes itt valaki,de azért annyira mégsem,hogy restelljek bizonyos dolgokat kétszer leírni kétszer leírni. 😀

        9. Kedves Thea,
          Ha úgy érzed, hogy elvesztetted a cérnát,…..mármint, ami a eseményeket illeti.
          https://www.youtube.com/watch?v=P0Xd-XwkLrI (Keith T. )
          Kérlek ne a cím alapján ítéld meg. Nem egy új anyag, de a benne elhangzottak, mára és a holnapra is érvényesek lesznek. Továbbá más dolgokat, tényezőket is segíthet megérteni.
          Btw, a “Sword and the Crescent”, szerintem egy kicsit több egy iszlámról szóló könyvnél. Ízekre szedi Mohamed prófétát, a Koránt és az iszlámot. Aki ismeri, az tudhatja, hogy K.T. nagyon alapos munkát szokott végezni.

    2. Kedves Bruno,
      köszönöm a megerősítést, az Úr áldjon!

      Ugyanilyen ráeszmélés okán fordítottam hátat egy pártnak néhány éve. Ma már nagyon elképzelhetetlen, hogy meg tudjanak vezetni…

  5. Adrián,köszönöm hogy megelőztél,hányingerem van az ilyen videótól!
    Mihelyt több időm lesz,írok. Liza

  6. Kicsit, mintha félre siklott volna a beszélgetés.

    Ahogy az emberi természetet sem lehet megjavítani, csak újjászűlni, vagy így jobban érthető:
    Inkább Krisztus éljen bennem és felébredjen bennem a viszontszeretet felé, és ketten leszünk egy.
    Akkor képesek vagyunk a Szent Lélek vezetésével egy akaraton lenni az Istennel.
    Az Atya egy személy és egy világ is. Jézus azt mondta:” Az én királyságom nem e világból való”.
    Úgy ezt a mi fizikai világunkat sem lehet megjavítani, új teremtés lesz.
    Viszont addig is itt kell élnünk, mégpedig az ördög és csatlósai által elfedett isteni akarat szerint.
    az az: ki milyen ajándékot kapott az Úrtól, azzal éljen.
    Aki tanító, tanítson, az apostolok foglalkozzanak az apostolok feladatával stb. ki ki a maga testben elfoglalt helyén. És mi az elfedett isteni rend: A teremtés kezdete Krisztus, Őbenne, Ővégett, és Ő általa lett ami lett. Isten, család, haza. Isten nemzet államokat, nemzettségeket hozott létre. Nimród az ördög hatására akarta egy központi személy irányítása alá vonni az emberiséget. Isten ezt szétverte. Erről ismerszik fel az igazi ellenség, akármilyen szépeket hazudik is. Ma az ördög serege ugyan ezt akarja, csak ma globalizációnak hívják.
    Akik azt hangoztatják, hogy globális megoldások legyenek, eltörölni a nemzetállamokat, vagy úniókban feloldani őket, az ellenség oldalán állanak.
    Szóljatok hozzá!
    KSI

    1. Kedves KSI!

      A következő kérdést nem úgy teszem fel, mint aki tudja rá a választ, hanem úgy mint aki nem határozta meg az álláspontját ezzel a globalizációs problémával kapcsolatban. Szoktam ezen gondolkodni, de nem találok megnyugató válaszokat.
      A kérdés a következő: Mit gondolsz arról a Szentírási részről, hogy: ” Más juhaim is vannak, amelyek nem ebből az akolból valók. Azokat is vezetnem kell. Hallgatni fognak szavamra, és egy akol lesz és egy pásztor.”

      1. Kedves Johanna,

        bár KSI-nek szántad a kérdést, úgy adódott, hogy észrevettem.
        Nagyon jó János evangéliumából ez az idézet!
        Itt egyrészt a különböző népekről van szó, akik eltérő kultúrákból származnak, és mindannyian Krisztust követik majd, másrészt azokról szól, akik nem zsidók (ennél a résznél pont zsidóknak tanít), hanem pogányok, de ugyanúgy hallgatnak Krisztusra, továbbá szól nekünk, megtérteknek is, hogy vannak még, akik Jézus hívó szavára előjönnek, megtérnek (“azokat is elő kell hoznom”), de még nem tudjuk, kik ők.

        A globalizációs folyamatokra akár hasonlíthat is, de én nem venném hozzá hasonlónak. Az előbbi a hatalomvágy, kontrollvágy motiválta, ördögi folyamat terméke. Az utóbbi mintegy megcsúfolása.

        1. Értsük inkább: egy NYÁJ lesz és egy pásztor 🙂 kedves Johanna! részben már úgy is van, de ez a láthatatlan Egyház, mindazok, akik Jézushoz tartoznak.
          Nem mellékesen, ez a katolikus “vélemény” 🙂

        2. Kiegészítem: azért írtam véleményt, és nem tanítást, mert a tanítást csípőből elutasítják sokan, rögtön, ahogy meghallják, olvassák “katolikus” pedig EGYETEMEST jelent … (akár globálist, de ennek más felhangjai vannak – tartalma ugyanaz, csak ez a hatalom oldaláról, a – központi – hatalom irányába … ).Ugye érted?

        3. Kedves Éva és Pál!

          Köszönöm a válaszotokat, át fogom gondolni alaposabban. Azt hiszem azért olyan bizonytalan számomra ez a terület, mert keveset olvasom a Jelenések könyvét. Inkább az Evangéliumokat részesítem előnyben.

      2. Kedves Johanna!
        KOE PAAL már megválaszolta, köszönöm neki.
        Vannak Istennek titkai. A kijelentett igazságok a mieink. Ez lehet a Biblia, az éppen nem kanonizált de a Bibliával tökéletesen egybevágó írás, amiből Jézus és az apostolok is merítettek. A koptok kanonizálták is a Jásár és Énok könyvét, de a Jubileumok könyvét is ide lehet sorolni. A kortárs történetírók is jól dokumentáltak.
        Aki rendszeresen elkülönít ídőt az Úr számára, az kap személyes kijelentést is a Szent Szellem által. A mi feladatunk mindent megvizsgálva az Ige fényében
        tenni amire el vagyunk hívva. Jézus figyelmeztet: vigyázzatok….., ma mi Krisztushívők feladata a vigyázás, a bukott angyalok helyett. (Ez személyes véleményem). Szerintem nem csak a Krisztusban hívők érzik, hogy kevés idelye van ennek a világnak a nagy nyomorúságig hátra. A próféciák szemünk előtt teljesednek be. A teremtett világ valóban nyög, szülési fájdalmai vannak.
        Üdv: KSI

        1. Kedves KSI!

          Azt írtad, hogy aki rendszeresen különít el időt Jézus számára, az kap személyes kijelentést is a Szentlélek által. Ezzel most mondtál valami olyat, hogy te kapsz ilyen különleges kijelentést?Én még sosem kaptam semmi exkluzív üzenetet. Ha nem vagyok tolakodó egyet megosztanál velem, ami nem bizalmas jellegű? 🙂

        2. Kedves Johanna!
          Te már kaptál exkluzív kijelentést, hiszen meghallottad, hogy jézus kopog a szíved ajtaján és beengedted Őt. Tudd meg, hogy az Atya vonzott téged, hogy Jézusban felismerted az Isten Fiát, akinél örök élet beszéde van. Épűl a hited háza, méghozzá a kősziklán. Ez a legfontosabb, hogy erre alapozol. Sokan járnak sokféle felekezetbe.
          Követik a pásztor látását, követik a személyt, a mintát. De nem minden minta követése jó. Az újonnal alakult felekezetek fejlődésükben szinte újra kiépítik azokat a struktúrákat rendszereket, mint ami miatt újat kezdtek. Addig tudnak eljutni, ameddig a követett személy látása tart. Viszont azok az egyházi státuszt kapottak és hozzájuk csatlakozottak, kiegészítették hitvallásukat a Nemzeti Hitvallással. Az elkülönített idő a Biblia egészének és a rendelkezésre álló hiteles iratok, tanulmányozása meghozzák Jézussal azt belsőséges kapcsolatot, amely a bizalmadat Istenben megerősíti. Látni fogod, hogy egyre több dolog
          ami a világban történik, Isten már a kezdetekben megjelentette.
          A felismeréseket a barátságod elmélyítésével A Fiúval mélyíted.
          Közben építesz szeretetkapcsolatokat a Krisztuskövetőkkel.
          Egymás hite által is épülhetsz, valamint vannak érdemes pásztorok is akiknek az Igehirdetése által is kaphatsz kijelentéseket, csak győzd feldolgozni. Lásd THEA is biztosan azért működteti ezt a blogot, mert van ehhez tálentuma és az Úr használja.
          Sajnos nem sokáig, mert a technológiák olyan léptékben fejlődnek,
          (a tudás megsokasodik, percről percre), hogy aki vallási kérdésekben Krisztus útjának egyedüliségét hirdeti, ki lesz iktatva, mint mások vallási jogainak gyalázói, ezért blokkolni fogják.
          Maradni fog egy kis házi közösség.
          Isten és az Ő Krisztusa viszont soha el nem fog hagyni téged, mert szeret.
          KSI

  7. Egyetlen vallás sem azt képviseli a gyakorlatban amire hivatott volna, és amire annak alapítója létrehozta őket.
    Egyetlen vallás alapvető hittételeit sem realizáltak a gyakorlatban soha a földön – mint ahogy egyetlen ideológiát sem,
    amint a megvalósításra került a sor, egyre gyorsuló ütemben távolodott a gyakorlat az alapelvtől – a fundamentumtól.
    Így van ez napjainkban is minden téren, az ideológiák, a politikai eszmék, a tudomány terén egyaránt.
    Mindenki hazudik – legföképp önnmagának.
    Az oroszok jelen pillanatban nekem egyszerűen annyiban szimpatikusak hogy nem beszélnek zöldeket, badarságokat, nem igazán hazudoznak össze vissza – egyszerűen csak mennek előre…
    Most sem igazán mondtak semmit a sziriai akcióval kapcsolatban – nem mondták hogy megyünk megmenteni a szegény tömegeket vagy a keresztényeket, vagy azt hogy megyünk és legyőzzük az Iszlám Államot.
    Sokan a szavak mögé láthatták ezeket a gondolatokat de ezek csak a saját gondalataik voltak.
    Az oroszok csak annyit mondtak: -Megyünk és rendet rakunk! 🙂
    Hogy milyen rendet? Ez majd kiderül. 🙂
    Ugyanakkor az ellenerő is elérte a célját : kicsalogatta a medvét a biztonságot adó, sűrű susnyás északi fenyőerdőből…

    Úgy tűnik ismét beteljesedik egy prófécia – méghozzá szóról-szóra.

    1 És lőn az Úr beszéde hozzám, mondván:
    2 Embernek fia! vesd tekintetedet Góg ellen, és Mágóg földjén, Rós, Mések és Tubál fejedelme ellen, és prófétálj felőle.
    3 És mondjad: Ezt mondja az Úr Isten: Ímé, én ellened megyek Góg, Rós, Mések és Tubál fejedelme.
    4 És elcsalogatlak, és horgokat vetek szádba, és kivezetlek téged és egész seregedet, lovakat és lovagokat, kik mindnyájan teljes fegyverzetbe öltözvék, nagy sokaságot, nagy és kis paizszsal, fegyvert viselők mindnyájan;
    5 Perzsák, szerecsenek, libiaiak vannak velök, mindnyájan paizszsal és sisakkal;
    6 Továbbá Gómer és minden serege, Tógarma háza messze északról minden seregével, sok nép van veled.
    7 Készülj hozzá és készítsd elő magadat te és minden sokaságod, kik te hozzád gyűltek, és légy nekik vezérök.

    Ezékiel 38:1-7

    1. “Így van ez napjainkban is minden téren, az ideológiák, a politikai eszmék, a tudomány terén egyaránt.
      MINDENKI HAZUDIK ? legfőképp önmagának.”

      “Az oroszok jelen pillanatban nekem egyszerűen annyiban szimpatikusak hogy nem beszélnek zöldeket, badarságokat, NEM IGAZÁN HAZUDOZNAK ÖSSZE VISSZA ? egyszerűen csak mennek előre?”

      Netán mindenki hazudik, csak az oroszok nem?

    2. Jól látod, “kicsalogatta a medvét” … Egyetértek DE azért nem “mindenki” hazudik ám 🙂

  8. Tudom, hogy most megint ki fogsz moderálni, de ennek ellenére, amíg lehetőségem van rá én akkor is le fogom írni a véleményemet.
    Írod: “Egyáltalán nem gondolom, hogy az iszlám a béke vallása lenne, csakhogy az iszlám országokban ugyanúgy van szervezett vallás, vannak vallási vezetők és van a nép, mint a ?keresztény? országokban, akiknek a nagy része nem ismeri a Koránt (ahogy a ?keresztény? országokban nem ismerik a Bibliát), mindössze boldogulni kívánnak és ugyanarra van szükségük mint minden embernek a világon: megváltásra. Ez az alap.”

    Ez így valóban szépen hangzik,….ha még utólag is, de te valamiért, a cikk kapcsán mégiscsak egy geopolitikai kérdést feszegetsz. Vagy nevezzem humanitáriusnak?
    A többi kérdést majd holnap.

    1. Kedves Barátom!
      “Ha pedig a kommunikáció nem elég egyértelmű szerinted,segíts azzá tenni.Szeretetben.” (L) 🙂

  9. “Felele Jézus: Az én országom nem e világból való.Ha e világból való volna az én országom,az én szolgáim vitézkednének,hogy át ne adassam a zsidóknak.Ámde az én országom nem e világból való.” (János 18:36)
    Számomra Putyin egyáltalán nem hites.Persze,attól ő még nem fog hasra esni,hogy én mit gondolok róla.Nem tudom,miféle isten nevében lép fel,de az csak is e világ (egyik sötét) istene lehet.Ha nem így lenne,nem így tenne.
    Mikor lenne hiteles Putyin úr? “Akkor monda néki Jézus: [Putyin] ,tedd helyére szablyádat; mert a kik fegyvert fognak,fegyverrel kell veszniök.” (Némi torzítással,amiért elnézést kérek! Máté 23:52) Továbbá,Putyin úr ha Jézus hiteles követőjeként akar fellépni,mondjon le elnöki posztjáról.Vonuljon ki a politikából,adja mindenét a szegényeknek.Ne gyilkolja,hanem szeresse ellenségeit,hagyja az igazságosztás szerepét Istenre,tagadja meg anyját,apját,gyerekeit,de legelső sorban is saját magát.Beszéljen az embereknek az igazságról,mert az igazság teszi az embereket szabaddá.Mondja el mindenkinek,hogy Jézus szeretete végtelen,és hogy jut mindenkinek bőven ebből a szeretetből,akár még Jézus élete árán is.Mondja el az ENSZ székházában nagy nyilvánosság előtt (amíg még elnöki posztján van),hogy Isten a világok legegyszerűbbikét és legjobbikát teremtette a világ minden élőlénye számára,és hogy ez a világ sosem fog elmúlni.Mondja el mindenkinek,hogy ez az Isten által teremtett világ Jézus végtelen szeretetének köszönhetően a minden élők világa,az a világ,ahol senki sem fog elveszni,hanem inkább folyamatosan csak megtalálódni.Beszéljen az embereknek arról,hogy ez az Isten által teremtett világ nem szűkölködik Jézus szeretetében,és így ezen a világon az örök elmúlás helyett állandó viszontlátás az uralkodó “trend”.Tegye mindezt alkalmas időben.Tegye mindezt alkalmatlan időben is.Továbbá,szólítsa meg a világ reményvesztettjeit,hogy ezen az Isten által teremtett világon minden ember szerelmes minden emberbe.Mert ez Isten.Isten ugyanis nem egy személy.Isten egy örökké tartó állapot,egy olyan soha véget nem érő helyzet,melyben minden ember szerelmes minden emberbe.És mondja el,hogy ezt a helyzetet,ezt az állapotot Jézus személyesíti meg és Ő teszi ezt az életet halhatatlanná.Halhatatlanná,a Szerelem számára. 🙂 🙂 🙂
    “Csókoljon meg engem az ő szájának csókjaival; mert a te szerelmeid jobbak a bornál.” (Éneken éneke 1:2) (L)
    Nos,ekkor majd hiteles lesz a Putyin úr.

    1. Nagyszerű kirohanás, csak apróságok fennakadtak a rostámon, józanul olvasva: Isten tehát nem helyzet meg állapot, hanem Ővele leszünk majd olyan állapotban, vagy, már most is, ami végtelen béke minden gyűlölködés és háborúskodás közepette … vagy, akár egy puskacsővel szembekerülve …
      Szeretettel 🙂 <3

  10. ?A terrorizmussal folytatott harc egy szent csata és országunk ma talán a legaktívabb erő a világon, amely harcol ellene,?
    ?A keresztények sokat szenvednek a térségben. A klérus tagjait elrabolják, a templomokat lerombolják és a muzulmánok sem szenvednek kevesebbet.?

    Én megint csak ezt olvasom a sorok közt, ami az orosz hivatalos álláspontot illeti. De mintha ugyanaz lenne az IDŐK JELEI véleménye is, lásd a “Az Egyesült Államok ismét az iszlám terroristák oldalán találja magát” megjegyzést. Vannak a terroristák és vannak a békés iszlám vallás követői.
    Kedves Thea, miből gondolod, hogy az ISIS és a többi iszlamista harcos terrorista?

    Emlékezésképen: https://www.youtube.com/watch?v=T9bEkGd1AVo

    Mintha mindenki ugyanazt a szöveget ismételgetné, úgy nyugaton mint keleten is. Az éppen aktuális közös ellenség a terrorizmus és nem pedig sátán…..

    1. Szia Adrián!

      Egyáltalán nem gondolom, hogy az iszlám a béke vallása lenne, csakhogy az iszlám országokban ugyanúgy van szervezett vallás, vannak vallási vezetők és van a nép, mint a “keresztény” országokban, akiknek a nagy része nem ismeri a Koránt (ahogy a “keresztény” országokban nem ismerik a Bibliát), mindössze boldogulni kívánnak és ugyanarra van szükségük mint minden embernek a világon: megváltásra. Ez az alap. Sőt, ez még a terroristákra is igaz.
      A fenti cikk egy hírt tartalmaz arról, hogy miként kommunikál az orosz szervezett vallás a közel-keleti konfliktusról és mivel a közel-kelet mindennek a közepe, bátorkodtam írni róla. Egyetlen megjegyzést fűztem a cikkhez egy kérdés formájában a legvégén. Inkább a sorokat olvasd, ne azt, amit közéjük képzelsz.
      Ha szeretnél pontos képet kapni az iszlámról, és arról, hogy mit hisz egy Istent őszintén kereső muzulmán vagy miként hitetik el őket a saját vallási vezetőik a saját vallásukat illetően, ajánlom ezt a könyvet: http://www.amazon.com/Seeking-Allah-Finding-Jesus-Christianity/dp/1501262947
      Már csak azért is ajánlom, mert nagy segítségedre lehet, ha komolyan szeretnél elérni néhány hazánkon átvonuló vagy itt ragadt menekültet Jézus szeretetével.
      Ha pedig a kommunikáció nem elég egyértelmű szerinted, akkor segíts azzá tenni. Szeretetben.

        1. Drága ERIKA!

          Ez most komoly?! Hiába beszél neked az “ELVTÁRS ÚR”, és ADRIAN? 🙁
          Hát nem elmondta neked most is, hogy : “… Isten a világok legegyszerűbbikét és legjobbikát teremtette a világ minden élőlénye számára,és hogy ez a világ sosem fog elmúlni….” ?! ( Csak rosszul látnak!) Meg hogy minden ami történik ( háborúk, éhínségek, kizsákmányolás, kegyetlenkedések, kínzások, járványok terjesztése, …stb) az egymásba való, véget nem érő szerelem miatt van: “..szólítsa meg a világ reményvesztettjeit,hogy ezen az Isten által teremtett világon minden ember szerelmes minden emberbe.”…?! És, hogy az ilyesmiktől szenvedő reményvesztettek megnyugodhatnak, mert “ez a világ soha nem fog elmúlni”…?!
          És amit ADRIAN mondott? “…, miből gondolod, hogy az ISIS és a többi ISZLAMISTA HARCSOS terrorista?…” Most komolyan ennyire nem érted, hogy az, hogy többeket lefejeznek, keresztre feszítenek, lelőnek, megkínoznak, és a többi egyéb ilyen, az mind szerelemből van, és arra szolgál, hogy minél hamarabb találkozzál a Teremtőddel, és megismerhesd….?! ( Ahogyan anno a “kereszténység” is így csinálta! És ahogyan most is csinálja ….! ( Lásd háborúk kirobbantása hazugságokra építve, népek, nemzetek egymásnak ugrasztása fizetett provokátorokkal, népek kirablása, életének ellehetetlenítése, …stb…!))

          Mi itt vacakolunk az evangélium hirdetésével, ők pedig tevőlegesen hozzájárulnak, hogy a legrövidebb időn belül megismerhesse Istent az, aki a kezük közé kerül….! 🙁 ( Végül is, kik a hatékonyabbak….?!)

Hozzászólás a(z) Ghostcat bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Send this to a friend