A Bibliában megjósolt, a ?fenevad bélyegének? (Jelenések 13:16-18) nevezett gazdasági rendszer bevezetéséhez szükséges technológia egyre gyorsabb ütemben fejlődik. Akárcsak az a médiakampány, ami ezt az eljövendő rendszert hivatott népszerűsíteni, illetve bevezetését felgyorsítani, ahogyan ezt az alábbi cikkben is láthatjuk.
Forrás: Daily Mail
Tavaly a márciusi földrengés elől ezrek menekültek el otthonaikból Japánban, mindent maguk mögött hagyva, a pénzüket is ideértve. Az egyik bank úgy tűnik előállt a probléma megoldásával: a személyazonosítást tenyérleolvasóval végző pénzkiadó automatákat készülnek bevezetni.
Az Ogaki Kyoristu Bank elmondta, hogy az új automaták egyelőre 10 bankfiókban és egy drive-through ATM-nél lesznek elérhetők idén szeptembertől.
Az új automatákat népszerűsítő szórólapokon a ?Te vagy a bankkártya? reklámszlogen olvasható és kiemeli, hogy a bank lépése válasz a tavalyi cunami több ezer túlélője által átélt problémára, akik hónapokig nem tudtak hozzájutni bankszámlájukhoz, mert valamennyi bankkártyájuk és személyazonosító okmányuk elveszett a katasztrófában.
A tenyérleolvasóval ellátott pénzkiadó automaták nem számítanak újdonságnak Japánban, de a mostaniak lesznek az első olyan egységek, amelyekhez a tenyéren kívül semmi másra nincs szükség a pénzfelvéthez.
Decemberben a Kraft Foods, New Yorkban és Chicagóban, úgynevezett iSample étel/ital automatákkal végzett tesztüzemeltetést. Az iSample gépek egy biometrikus leolvasóval állapítják meg az előttük álló személy korát és nemét. A felnőtteket kiszolgálja, a gyerekeket pedig nem, mivel a teszthez egy felnőtteknek készült, ?Temptations jelly? (magyarul: kísértés zselé) nevű desszertből kapnak ingyenes árumintát az automatát igénybevevő személyek.
Nyilván ebben az esetben egy promóciós termékről van szó, de a kampány mögött rejlő biometrikus technológia ettől még igen komoly, és számos más cég, például a Gillette is teszteli használatát.
Más szoftvereknél is láthattuk, hogy öt éves hibahatáron belül képesek ?kitalálni? a felhasználó korát. Az otthoni szórakoztatásban is egyre népszerűbbek a biometrikus azonosítást alkalmazó termékek, például laptopok.
Úgy látom ma Tom off-os, ezért magamra vállalom a linkes “szőnyegbombázást” 🙂
Itt van egy vasárnap délutáni film, nem csak nőknek,….sajnos csak angolul,…. az az egyszer meg lehet nézni típusú…..és nem Hollywood production.
http://www.youtube.com/watch?v=jrimxrH7hbs