chat2Ide jöhet minden érdekes vagy hasznos link, információ, forrás, illetve off-topik beszélgetés. 

Összetettebb témákhoz pedig inkább használjátok a fórumot: http://klub.idokjelei.hu/forums/

5 091 hozzászólás

    1. Köszönöm Éva! Azonnal aláírtam a felhívást! Sőt, megosztottam, hogy másoknak is legyen lehetőségük az állásfoglalásra. Ami az “aggodalmat” illeti, nekünk nincs okunk aggódni! Tudjuk Kit törekszünk követni, szolgálni és hová tartunk! A lényeg, hogy ajándékba kapott talentumainkkal törekedjünk maximálisan sáfárkodni Isten dicsőségére és testvéreink lelki üdvére.

  1. Tényleg. Hú, de összekeverem. Akkor ezek szerint Jézus mindig csakis és az akkori és ottani zsidókhóz, az övéihez beszélt, akikhez küldve lett, akiknek még volt ígérve, prófétálva az Írásokban.
    És tette mindezt, mármint a beszédeit, az óvá intéseit, a lehetőség megragadásának a lehetőséget, példázatokban. Tulajdonképpen folyton saját magáról, az előre megprófétált eljöveteléről és azok körülményeiről, az akkori, lassan bezáruló időablakról, egy korszak végéről (törvény korszaka) stb, de a zsidók mégsem értették meg. Ez is megvolt prófétálva!

    Máté 15:24
    De ő így felelt: “Én nem küldettem máshoz, csak Izráel házának elveszett juhaihoz.”

    Máté 13:34-35 Mindezt példázatokban mondta el Jézus a sokaságnak, és példázat nélkül semmit nem mondott nekik,
    hogy beteljesedjék, amit az ÚR mondott a próféta által: “Példázatokra nyitom meg számat, és a világ kezdete óta rejtett dolgokat jelentek ki.”

    Nos, ha tudjuk, hogy Jézus a zsidóknak volt megígérve, elküldve, hogy mindig és mindenhol hozzájuk beszélt, méghozzá példázatokban, ha azt is tudjuk, hogy a tíz szűz története is egy példázat volt a sok közül az akkori zsidók számára, akik észre kellett volna venniük, fel kellett volna ismerünk Őt, akkor miért akarunk egy több mint 2000 éves specifikus példázatot és szituációt a mostani időkre, helyzetre, különböző helyszínekre, etnikumokra erőltetni?
    Miért kell rémisztgetni ilyenekkel a ma élő embereket, gyülekezeteket, keresztényeket? De most komolyan, miért?

    ösztöke, neked külön köszönöm a kiigazítást, mert úgy tűnik nélküle nem sikerült volna tovább haladni a témában. Ugyanakkor nagyra tartom az alázatodat. Ritka emberi érték ez és nagyszerű érzés ilyet tapasztalni. Legalább is számomra az. Köszönöm.

    1. Kedves Bori, én is gondolkodtam azon, hogy a tíz szűz példázatban a szüzek nem az egyház. Hiszen az egyházat a menyasszon jelkepezi, nem a szűz. Ráadásul tízen vannak. Az egyhazbol egy van, ez egy menyasszony. A példázat történetéből a menyasszony teljesen hiányzik. A szüzek a zsidók lehetnek, emigyen arról szól a példa, ha elfogadja a zsidó a messiast, akkor bölcs szűz lesz, ha nem, akkor bolond lesz.

  2. Kedves Társaim!
    A tíz szűz példázatának értelmezését szeretném megkérdezni tőletek. Elsősorban Thea látására lennék kíváncsi, mert nagyjából beazonosítottam a “teológiáját” :). De szívesen elolvasok más értelmezéseket is.
    Már pár hónapja foglalkoztat ez a kérdés, de még nem jutottam dűlőre. Nyilván a gyülekezetemben van rá értelmezés, de én azt nem tudom megemészteni.
    Nagyon köszönöm!
    Feri

    1. Kedves Feri!
      Igazán megtisztelő a felkérés. Szívesen leírom, hogy mit gondolok, de kérlek ne tekintsd kőbe vésett teológiának a részemről, mert el tudok képzelni más értelmezést is, illetve azt is, hogy több élethelyzetre, lelkiállapotra igaz lehet.
      Én úgy gondolom, hogy a szüzek potenciálisan mindazok, akik fontolóra vették az Úr hívását, ami minden embernek szól. Sajnos a meghívással nem mindenki él, így nem mindenki lesz az Úré, vagyis megváltva. Ők egyáltalán nem is készülnek a menyegzőre. A példázatban azok szerepelnek, akik fontolóra veszik a hívást. Az öt balga szűz is ezt tette, de nem vették komolyan, azt gondolva, hogy bármikor ráérnek a kérdéssel foglalkozni. A pillanat azonban, amikor a Vőlegény megérkezik, már késő. Előtte kell dönteni. Hogy az Úr azt mondta, nem ismeri őket, arra is utalhatott, mint a farizeusok esetében, hogy sokan gondolják kereszténynek magukat, pedig egyáltalán nem ismerik Jézust, a külsőségek vagy szokások pedig nem számítanak, Ő a szíveket nézi.
      Egy érdekes prédikációt hallottam pár hete, amiben egy New York-i pásztor (nem emlékszem a nevére) arról beszélt, hogy a szeptember 11-i támadások idején rengeteg ember rohangált kétségbeesetten az utcákon, hogy egy lelkipásztort vagy papot találjanak, akitől megtudhatják, hogy hogyan rendezhetik kapcsolatukat Istennel, és teljes pánikban voltak, hogy meghalhatnak, mielőtt megtudják.
      Szóval leegyszerűsítve a bölcs szüzek azok, akik időben meghozták a döntést az Urat illetően, a balgák pedig azok, akik bár nem utasítják el a hitet (hiszen be akartak menni a menyegzőre, amire hivatalosak is voltak), úgy gondolják, hogy ráérnek az utolsó pillanatig foglalkozni a kérdéssel.

      1. Kedves Thea, nagyon köszönöm!
        Ez egy egészen elfogadható értelmezés. Igaziból én egy törvénykező gyülibe járok / jártam, és most ismerkednék a kegyelem evangéliumával.
        A kegyelem és a cselekedetek egyensúlya és ok okozati összefüggéseit vizsgálom. Nem mindegy, hogy cselekedetek által kell-e üdvözülni, vagy a kegyelem következményei a cselekedeteim.
        Óriási felismerés, amikor Wommackat meghallgattam a Róma levél értelmezéséről. Szenzációs, hogy eddig feje tetején próbáltuk megélni hitünket.
        Nagy segítség lenne, ha a tíz szűz példázat után olvasható talentumos történetről is leirnád az értelmezésedet. Azon dilemmázok, hogy a példázat szerint nem elég megtérni, hanem a kapott talentumokat használni is kellene, különben ki leszünk dobva a külső sötétségre. Ezt a kegyelem és szeretet Istenéről nehezen tudom elfogadni. Vagy az egy talentumos valójában meg sem tért? Erre utalhat, hogy nem jól ismerte az Urát. Kegyetlennek nevezte. Bár érdekes módon az Ura nem tagadta ezen állítást sőt, mintha megerősítette volna….
        Szóval mit gondolsz erről?
        Előre is nagyon köszönöm!
        Feri

        1. Kedves Feri!
          Szerintem önmagában az, hogy elmélkedünk és beszélgetünk ezekről a kérdésekről már csodálatos dolog és az is, ha el tudjuk fogadni, hogy ebben a testben mindig maradnak bennünk kérdések.
          Igyekszem majd a tálentumos példázatokról is írni később. Egyelőre annyit akartam csak hozzáfűzni, hogy a félreértést sokszor az okozza, hogy sok gyülekezeti magyarázat túl sok mindent akar belelátni Jézus szavaiba. A tálentumok esetében például miért feltételezi bárki, hogy Jézus a megváltásról beszél? A másik dolog, amit érdemes észben tartani, hogy Jézus, amíg a testben volt a Földön, nem keresztényekhez szólt. Megváltott emberek csak a halála után léteztek. A a példázatok így olyanoknak szóltak, akik testben voltak, és ekkor még a tanítványok is közéjük tartoztak.
          Gondolj például a “nagy parancsolatra”. Sokan emlegetik úgy, mint a kereszténység egyik alaptételét. “Szeresd úgy felebarátodat, mint önmagadat.” Pedig nekünk nem ezt tűzte ki Jézus követendő példaként. Gondolj bele! Hány olyan ember van, aki utálja saját magát! Nyilván nem ők a többség, de saját magunk szeretete, nem olyan jó mérce. Jézus új parancsolata, amit közvetlenül halála előtt adott, így szól:
          “Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; a mint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást.” János 13:34

        2. Közben újraolvasva a hozzászólásokat, látom, hogy Bori is hasonlókat írt 🙂

        3. Kedves Thea,
          nagyon köszönöm. Teljesen jókat írtok nekem, és bocsánat, de nagy szükségem van ezekre a látásokra, mert a gyülekezetemben teljesen átmosták az agyamat/gondolkodásomat, és elég nehéz abból kiszakadni, és szinte az egész Bibliát újra kellene értelmezni.
          Előre is köszönöm mindannyiótok segítségét: Feri

        4. “Hány ember van, aki utálja saját magát?” Jézus: *Ha valaki követni akar, de nem gyűlöli apját, anyját, feleségét, gyermekeit, fivéreit és nővéreit, sőt még saját magát is, nem lehet a tanítványom.* Kíváncsi lennék, hogy Jézus itt eredetileg a “gyűlöl” szó gyanánt mit használt valójában.De nem is lényeges igazából.A Jó hír, az Evangélium nem szavak erdeje.A szavak nem lényegesek.De legalábbis számomra sokkal fontosabb a fentiekben rejlő kérdés: ki is vagyok én igazából, ki vagy mi ez a bizonyos önmagam? “Élek többé nem én, hanem él bennem a Krisztus.” Nekem nagyon nehéz volt ezt meglátnom.Én vagyok a kereső személy, mert aki keres, talál. 😉 És közben a lényeg, Isten itt él bennem. 💡 💡 Mindig is itt volt.Mert időtlen.Engedem, hogy a bennem élő Krisztus szeretettel átvegye annak a keresőnek a személyét, akivel eddig azonosítottam magam.Engedem?Valójában egy minden időn és minden személyen túl mutató erő megjelenés ez.MAGa a VAGYOK.Ahogy az a lepel lehull, amiről Pál apostol beszélt.Ez teljesen új megvilágításba helyezi azt, amit Thea az előbb mondott, hogy megváltott emberek csak Jézus halála után léteznek.De ez új megvilágításba helyezi az időről alkotott képünket, és az idők jeleit is.Mert ha Isten egyszerre az Alfa és az Ómega, a kezdet és a vég (és nyilán bármyel köztes is), akkor világos, hogy át kell értelmezni az idő analóg kauzális voltát, hogy értelmet nyerhessen ez: “az az idő pedig most vagyon.” Ezt az időt pedig nem találjuk meg óráinkon, sem a naptárban. 🙂 Ajánlom szíves figyelmetekbe Thea ezen elég rendben lévő, elgondolkodtató írását: http://idokjelei.hu/2019/02/ime-ujja-lett-minden-meg-a-mult-is/

      2. Egyébként, tényleg érdekes Thea válaszában ez a 9/11-történet.Hogy emberek lelkészeket, meg papokat kerestek kétésgbeesésükben.Istent keresték, de célt tévesztettek.Az eltéveszthetetlent. 🙂 (Ha egy ujj az égre muatat, ne az ujjat bámuld!)Én is vagyok / voltam így ezzel.De hát, a találkozás nem az én keresésemen múlik.Az egész ott kezdődik, hogy meg vagyok találva.És itt is végződik.Szeptember 11-én és most is, bármikor azonnal elérhető Isten, nem kell hozzá egy másik ember – hacsak nem abban az értelemben, hogy magát Istent ismerem fel benne, a másikban.Saját tükörképemet.Nem fizikai értelemben, és nem is szemmel láthatóan.Amíg keresek, nem értem a lényeget, mert a világosságot pont a keresésem árnyékolja le.

        1. Hát igen, ez is egy érdekes kérdés, hogy kell-e másik ember ahhoz, hogy Istent megtaláljuk. Én úgy látom, hogy nagyon is. Nekem szükségem volt arra az ujjra, ami Isten felé irányította a tekintetemet. Persze értem, hogy nem jó, amikor valaki az ujjra koncentrál, de azért szükség van rá.
          Isten is egy, mégis három személy, mert szeretet, ami Isten személyiségének lényege, nem lehetséges egy másik nélkül. “Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra…”
          Isten iránti szeretetünk is egymás iránti szeretetünkben tud csak megnyilvánulni. (1. János 4:20)

    2. Saját példámat hozom, mert úgy gondolom, csak így tudok hiteles maradni. 🙂 (De nem tévedhetetlen.) Végül is, engem a Biblia egésze arra inspirált, hogy magamba nézzek.Minél mélyebben.És egyre bátrabban.Hogy a világról, amit körülöttem lévőnek ismertem meg, áthelyezzem a figyelmemet egy afféle világra, ami bennem létezik, hiszen Isten is bennem él, a szívemben.Egy olyan Isten foglalta el a szívemet, aki nem fél.Hanem teljes és egész.Mindent magába foglal….csupán azzal, hogy a szívemet birtokba vette.Ez az Isten, ez a szívemben élő Isten nem fél emberi formát felvenni, halandó testbe költözni.Hogy minden ember, aki valaha élt vagy élhetett volna, aki él vagy élhetne, és aki élni fog majd vagy megszülethetne, megkapja legbecsesebb ajándékát, ami a szabadság végtelen csodája.Ezért bármit adok is, nem kapom vissza, mert már réges-régen megkaptam – ezért tudok adni.És pontosan azért kaptam, hogy továbbadjam, ne pedig megtartsam.Semmit sem tudok adni, ami az enyém lenne, és semmi olyan lényegeset nem tudok adni, ami miatt aztán nélkülöznöm kéne.Egy egészen másfajta olvasata tűnt fel a Bibliának számomra, mióta egyre komolyabban merem venni, hogy ez egy személyesen nekem szóló üzenet. 🙂
      Ez meg itt egy korábbi fotó rólam, amikor még úgy jártam-keltem a világban, mint aki azt hiszi, van bármije ezen a világon, és hogy valamit is magával a másikra: https://i.pinimg.com/originals/c1/0f/bc/c10fbc8324bc14cf9d8b13704d6e0ac1.jpg

      1. Más helyeken meg azt mondja Jézus, hogy aki tőlem kér, annak adjak.Ennyi.Most akkor mi van?Adni vagy nem adni? 🙂 Amíg nem találja meg ki-ki a saját szíve szerint való választ, addig nem tud boldog lenni, mert nem tud szabad sem lenni.A Bibliában minden állításra jut egy tagadás.Csak úgy, mint az élet bármely más területén.Ezt az elménk nem szereti.Ezért ha Isten végtelen csodája nem lenne, nem juthatnánk soha dűlőre.De Isten csodája valós mindenki számára, még az Ő élete árán is.Tök mindegy, hogy a szűzlányok melyik ötös fogatához tartozunk. 😉 😀

        1. Kedves Oszkár! Írtam neked valamit, aztán kitöröltem. Újból írtam, de azt is kitöröltem. Harmadjára ugyanúgy. Ez most úgy döntöttem elküldöm.

    3. Szia Feri.
      Lehet azon kellene elgondolkodni, hogy mit hirdetett, tanított Jézus a nem zsidókat miközben járta a világot illetve, hogy miért beszélt nekik gyakran példázatokban?
      Vagy miért parancsolta azt Jézus a tizenkét pogány tanítványnak, hogy a zsidók útjára, azok városaiba nem menjenek a mennyeknek országának közelségét hirdetni.

      Szerintem, ha a helyükre tested ezeket a kérdéseket és megválaszolod saját magadnak azokat, akkor közelebb kerülsz a helyes értelmezéshez.

      1. Egy tévedést szeretnék kiigazítani. Az írások alapján az apostolok izraelita férfiak voltak, Galilea vidékéről származtak, tehát nem voltak pogányok. Az első pogány megtérő Korneliusz százados volt, ami akkor még nagy dolognak számított a Felkent követői között, hogy ezek szerint a pogányoknak is adatott megtérés (Csel 11:18). Másrészt pont fordítva van, hogy nem a zsidók útjától tiltotta el az apostolokat a Felkent (amíg még a földön volt, és nem támadt fel), hogy ne menjenek, hanem pont fordítva, a pogányok útjáról és a Samaritánusok városaiból, Máté szerint való evangélium 10:5-6 ezt írja:

        5. Ezt a tizenkettőt küldé ki Jézus, és megparancsolá nékik, mondván: Pogányok útjára ne menjetek, és Samaritánusok városába ne menjetek be; 6. Hanem menjetek inkább Izráel házának eltévelyedett juhaihoz.

  3. Sziasztok!
    Furcsállom, hogy nem szerepel jelentős témaként és nem hangzanak el vélemények a koronavírus cirkusszal kapcsolatban az idők jelei oldalon.
    Ekkora a félelem vagy nem tulajdonítotok jelentőséget az eseményeknek?

      1. Kedves Thea!
        Nem megbántás vagy kritikai szándékkal írtam fentebb, de nem látom, hogy a hívők kellően éreznék át ennek az eseménynek a súlyát.
        Hogy mit kell/ene tenni?- egyelőre én sem tudom a tutit.Az biztos, hogy nem csak hívők, hanem világi emberek tömegével mondják most azt, hogy nem fogják beoltatni magukat.
        A médiában megy az ellenpropaganda, a vírustagadók ill.a törvényeket nembetartókkal szemben. Vannak, akik chippes oltásról beszélnek és a fenevad bélyegének mondják a Covid-19 elleni védőoltást.
        Ez a téma most mindenhol aktuális. Az idők jelei oldal évekkel ezelőtt az utolsó időkről igen jó anyagokat tett közzé, amikor még nem voltunk ilyen közel az eseményekhez és aktívabb volt a hozzászólás, egyéni vélemény kifejtése. Most, amikor szemünk láttára zajlanak az események legalább az információkkal, bátorítással segíthetnénk egymást.
        Vannak az idők jelei oldal látogatói között külföldön élők is, elmondhatnák, hogy náluk mi a helyzet, a környezetükben mik zajlanak.

    1. Lacika! Remélem tisztába vagy azzal, hogy a koronavírussal kapcsolatosan nagyon sok véleményt lehet találni, de szerintem a lényegre illene fókuszálni, amely felismerhető most már. Az első, hogy majdnem világszintű összehangolt megnyilatkozás, állásfoglalás és rendeletek igazolják, pontos terv és kivitelezés csakis egyazon forrásból és célt követve került terítékre. A második azzal függ össze, hogy még az egyházak is bedőltek, behódoltak az intézkedéseknek, holott küldetésüknél fogva és a múlt tapasztalatainak alapján a hívő ember lelki emberi minőségében só, kovász vagy éppenséggel gyertyatartóra tett fényforrásként ki kellett volna válnia a tömegből, amelyet az “ellenség” célba vett! Szerintem erre egyetlen válasz létezik: már az igazi Krisztus követők valóban kis maradékká zsugorodtak, és elvesznek a modern világ tengerében! Persze érvényes, mindenki magából indul ki, és ki mint él, úgy ítél! Engem kevésbé érintett az egész “maszkabál”, mivel idejében visszaköltöztünk falura, nem írtam semmilyen igazolást, nem viselek maszkot, nem félek a vírustól, tehát a haláltól sem, ami pedig a büntetéseket illeti, fütyülök rá! Nem fizetem ki SOHA! Nem ezzel kezdtem el az ellenállást! De jelzem, békésen tiltakozom és senkit nem bujtogatok! Tulajdonképpen már lelkileg kész vagyok Isten kegyelméből az utolsó csatára, amelyet az Úr tábora vív a gonoszság erőivel szembe. A mai “királyok és helytartók” valamint zsoldosaik előtt küldetésünk TANÚSÁGOT TENNI! Kezdve a politikusokkal, rendőrök, sőt még egyházi hivatalos tisztség viselők előtt is. Figyelmeztetjük őket, hogy ne váljanak Júdásokká azzal, hogy együttműködnek a “háttér-hatalommal” Jel 13, 1-11!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .