Idők jelei

Ökoszexualitás – Pont az, aminek hangzik

Kamaszkorom érzelmektől túlfűtött világában, amikor időnként elegem lett mindenből és mindenkiből vagy bántott valami, két dolog segített begyógyítani megsebzett szívemet és saját gondjaimról megfeledkezve észrevenni, hogy a világ és az élet mégis csodaszép és valahogy végül minden rendben lesz. Az egyik az olvasás a másik pedig a természet, illetve a természet közelsége volt.

Többször megtapasztaltam, hogy egy erdő csendje vagy ennek híján akár egy belvárosi fán pihenő veréb közelsége, milyen megnyugtató hatással lehet a lelkünkre. Ezekben a pillanatokban megsejtettem, hogy lennie kell egy felettem álló Valakinek és akkor még csak reméltem, szívem mélyén azonban valószínűleg már akkor is tudtam, hogy az a Valaki szeret engem. Az is világos volt, bár szavakkal nem tudtam volna megfogalmazni, hogy nem a fák vagy a verebek nyugtattak meg, hanem az a gondoskodó szeretet és béke, ami felé mutattak. Nem ők testesítették meg ezt a békét, csupán akkori, igencsak korlátozott felfogásom számára is érzékelhető módon tükrözték azt. Előkészítették az utat Annak, Aki utánuk jött, illetve, Aki mindig is ott volt, csak addig nem vettem észre.1

Az alábbi hír ezeket az időket juttatta eszembe és csak remélni tudom, hogy az érintettek egyszer rájönnek ugyanerre és így figyelmük a teremtésről a Teremtőre terelődik majd.

Az elmúlt években egyre világosabbá vált, hogy a környezetvédők amolyan vallásos áhítattal tekintenek a természetre, legalábbis azok, akik nem a profit kedvéért védik a Földet, és a legtöbben ezt teljesen elfogadhatónak tartják, hiszen a környezetvédelem az egyik legtámogatottabb és legdivatosabb mozgalom manapság.

Aki azonban úgy gondolja, hogy a mozgalom egyes követői időnként nehezen tudnak különbséget tenni a természet egyes elemei és tagjai között, ami olyan érdekes ellentmondásokban nyilvánul meg, mint például a különböző ?tagadók? bebörtönzésének követelése vagy az újságírók túszul ejtése, még nem nézett bele a radikális környezetvédelem feneketlen kútjába.

A kút mélységét legutóbb a Vice néhány nappal ezelőtt közzétett cikke villantotta meg, amiből megismerhetjük az ökoszexualitást. Akármilyen furcsának tűnik a szó, sajnos pont arról szól, amit sejtünk. A mozgalom követői úgy gondolják, hogy a Földdel folytatott szexuális kapcsolat valahogyan nekik és bolygónknak is javára válik.

A mozgalom követőinek kapcsolata a természettel nehezen körülírható és nem csupán arról szól, hogy egyesek petrezselymet kötnek az arcukra vagy tölgyfákkal létesítenek szexuális kapcsolatot. Annie Sprinkle és Elizabeth Stephens, a mozgalom két legismertebb népszerűsítője szerint, az ilyen fajta szexualitás ötvözi a Föld iránti testvéri és erotikus (philia és eros) szerelmet, céljuk pedig a köztudat szerves részévé tenni ezt a kapcsolatot, például ökoszexuális fürdők megnyitásával.

„A kezdeményezés igazából 2008-ban vált igazi társadalmi mozgalommá, amikor a két művész bevezette az ökoszexuális házasságkötéseket és aktív szerepet kezdtek vállalni a házasság intézményének kiszélesítésére irányuló mozgalomban. Azt akarták, hogy a mozgalom a környezetvédelmi ügyeket is magában foglalja, illetve, hogy az emberek többé ne anyaként, hanem szeretőként tekintsenek bolygónkra.”

A két hölgy, 100 ökoszexuális társával közösen, részt vett a San Franciskói pride-on, amikor is az LGBT rövidítés egy „E” betűvel gyarapodott (öko angolul eco).

Miközben elgondolkozhatunk azon, hogy vajon mennyire lesz sikeres ez a népszerűsítő kampány, hiszen az amerikai elnökválasztást megelőző felmérések bebizonyították, hogy a média nemcsak homályos, de egyenesen sötét tükörnek bizonyul a valóság megismerésére vágyóknak, engem inkább az érdekelne, hogy miként tudnánk megmutatni a természetből a Teremtőt ezeknek az embereknek. Pál az Ismeretlen Istennek állított szobrot használta, hogy átadja az Örömhírt Athén lakóinak.2 Hogyan használhatnánk mi a mozgalom tagjai által vallott érzelmeket, hogy Isten irántuk való összehasonlíthatatlanul nagyobb és végtelen szeretetét megismerhessék?

  1. János 1:7-9 []
  2. Lásd: Apostolok cselekedetei 17:22-23 []
Előző posztKövetkező poszt

48 hozzászólás

  1. Nekem sosem egyszerű a szexuális irányultsággal kapcsolatos kérdések.
    Szerintem elég bonyolult, finom rendszer a pszichoszexuális fejlődés. Időben kell történnie dolgoknak egész kisgyerekkortól. Ráadásul a szülők szerepe óriási, a gyermek fejlődik egy adott környezetben.
    Olyan titokzatos ez az út… időnként magyarázható, hogy valaki miért lett homoszexuális, vagy miért érzi magát másneműnek… időnként mi se tudjuk, hogy a brutál, iszákos apánk és maga szépsége körül forgó vagy magát totál lepusztulni hagyó anyánk mellett miért leszünk mégis “normális” heteroszexuális lények? mindenki másnak meg marad az önmegtartóztatás, amihez tudjuk, hogy különlegesen sok erő kell.

    Én a magam nevében a szexuális érdeklődést nem tartanám erkölcsi kérdésnek, addig, amíg nem árt másoknak: pl. gyerekek, állatok, erőszakos közösülések, illetve megállapodás megszegése: hűtlenség.

    DE… tudom, hogy a Bibliában a társadalom hanyatlásának jelei közé tartozik, ha azonos neműek szeretik egymást, vagy állatokkal közösülnek, vagy vallási ceremónia része, vagy tömegesen csinálják stb.

    Ez a szexelés fűvel-fával… hát egy szexológust azért meghallgatnék. 🙂
    Gyanítom, hogy egy része a mozgalomnak ténylegesen nem is a növényekre gerjed, hanem csak önmagának jó, vagy a párját kívánja, csak ilyen földes, zöld közegben… vagy művészinek tartja. Nem hiszem, hogy tömeges jelenség lesz belőle…

    Azt gondolom, hogy a legfontosabb (mint másoknál is) az, hogy egyáltalán kapcsolatba kerüljenek Istennel, Jézussal. A többit a Szentlélek majd elrendezi bennük és ad erőt egy új élethez.

    1. Jó olvasni ilyen hozzászólásokat.Amikor az ember meri venni a bátorságot, hogy legyen önálló véleménye, és azt el is tudja mondani…

  2. Számomra megdöbbentő, hogy még a természetet őszintén védő és tisztelő csoportokba is beférkőzik itt-ott a gyalázat. Egy fával nem lehet szexuális kapcsolatot létesíteni, aki ezt ilyeneket állít és tesz, az egyszerűen szebb megfogalmazásba burkolja azt, hogy egyszerűen erőszakot tesz a természeten. Ez épp olyan erkölcstelen és Isten ellenes, mint az ártatlan állatokon erőszakot tenni. Ne is gondoljuk tovább, hogy innen már az embert is egy hajszál választja el. A természetet tisztelni kell, gondoskodni róla, nem pedig a bűnös vágyakat kiélni rajta.

  3. Egyetértek Antenorral, amit a természettel kapcsolatban írt. A Biblia tele van olyan bizonyságokkal, amik a természet helyes tiszteletére szólítanak fel. De a mai időre jellemző csakúgy, mint a régi időkre, hogy az emberek a teremtményt imádják a Teremtő helyett. A mai természettisztelet azért alakul vallássá, mert gyakra a panteizmus fertőzi meg. A panteizmus ugyebár azt mondja, hogy Isten mindenben, mindenhol jelen van, a fában, a kőben, a fűszálban, stb. Isten mindenütt jelen van, de nem mindenben. Ezért téves a panteizmus. A végtelen teremtő szent jelenléte mindent áthat, magát a természetet is, sőt sokszor ott lehet igazán megtapasztalni, de téves az, hogy Isten lényének része a kő, vagy fűszál. A teremtő önálló személyiség, aki téren és időn kívül létezik, de jelenlétével mindent áthat. Ez az, amit Pál így mondott: “Istenben élünk, mozgunk és vagyunk. Ez az, ami tévesen még akár igazolhatná a panteizmust, ha rosszul értelmezzük. De az ige világos. Mi vagyunk őbenne, és nem Ő van a kőben, fában, stb. Minden őáltala él, és csakis őáltala.

  4. A cikkben többek között azt van szerencsém meglátni, ahogy életre kel a vadon szava. 🙂 Számomra legalábbis, a természet, a szabadság nagyon finom rezdülései futnak végig, mindjárt az első sorokon.Aztán tovább, fán, levélen, verében és emberen keresztül ragyog át ez a rezdület, méghozzá a maga természetességében.”…mindeneket magamhoz vonzok.” Kint a természetben ösztönösen is elcsendesedik a legtöbb ember, és meghallja szívében eme vonzás hívását.”Calling of the wild”; így hangzik eredetileg Jack London híres regényének címe, ami “A vadon szava” címet kapta magyarul.Egy pár sor bennem is ragadt belőle.Tudom fejből, annyira tetszett, hogy jön velem mindenhová.Legalábbis, szeretném, ha jönne… 🙂 Így hangzik:

    “Olvasva jelekben és hangokban, ahogy az ember könyvet olvas, és keresve a titokzatos valamit, ami hívta – ébren és álmában is mindegyre csak hívta.”

    Igen, a természetességet az ember úgy olvassa, mint egy könyvet.Tudatosan vagy sem, de ez a cikk is így kezdődik. 🙂 Azonban, a szemeink vakok az efféle sorokra és bekezdésekre.A fül sem hallja meg ezt a hívást.Csak “a nem látott dolgokról való meggyőződés” képes olvasni a “reménylett dolgoknak” ezt a fajta valóságát.Csak ezen a fajta érzékelésen keresztül, ami maga a hit, veszi észre az ember, hogy mekkora világra szóló csodával is nyit ez a cikk: megtörténik a lehetetlen, és a természet rácsodálkozik önmaga, a látható érzékelésen túlra mutató szépségeire és békességére.Mondhatni, új élet született.Be sem lehet árnyékolni.Azonban, a nemlétező árnyékos oldalról nézve, ez az élet valóban tűnhet csupa kórónak, tövisnek és bogáncsnak… Isteni adottság, hogy a természetnek végtelenül sok ideje van, így minden eleme felismeri, hogy öröktől fogva ennek a behatárolhatatlan rendnek a szerves része.

      1. Szia Thea! Pont most akartam írni Livinek, de látom eltűnt. Végre volt nekem is egy rajongóm, ez elég ritkaság 🙂 Próbáltam volna egy kicsit megszelídíteni, hasznosabb a konstruktív beszélgetés, az Oszkár jelenséget meg kell érteni. Amúgy tudom, hogy nagy küldetés amit csinálsz, rengeteg munka és nem mindig kapsz vissza amennyit szeretnél. Itt általában olyan emberek gyűlnek össze, akik maguk sem tudják, hogy egy halmazhoz tartoznak, nekik szeretetre és empátiára van szükségük, hogy érezzék a valódi összetartozás lényegét.

        1. Most látom, hogy itt van, bocs azt hittem valamiért törölve lett.

    1. Kedves Ildikó ki mondja ezt a beszédet? Nem tudom, olvasod-e
      talán kapok választ 🙂 bízom benne …
      Előre köszönöm, szeretettel
      Éva

  5. Az én kertemben tavasszal így nézett ki az ökoszexualitás:

    Átöltözik a liliomfám

    Szerelemkelyhekkel dús magnóliám
    naphosszat kelleti magát a kertben.
    Látványa túltesz minden harmónián:
    királynőt játszik bujaságtól telten.

    Aranyeső, tulipán versenyeznek
    vele, s benevezett a babarózsa.
    Gazdái apró nektár-perselyeknek:
    a gyümölcsfák a kert végében aggódva

    szemlélődnek ? végül ki lesz a kertész
    szerelme? Csábít a cseresznye szűzi
    bája, kamasz-szemérmesen körbenéz
    a körtefácska, és szinte elűzni

    kész minden riválisát a szilvafa.
    Lent a fűben sárga pitypang korongok
    liliput-erdeje mint ha tiltana
    szerényen nyílni százszorszép-bozontot.

    A kertész szíve százfelé szakadhat ?
    ha a bűbáj virágháremet fakaszt.
    Téli hólepel titkokat takargat,
    s felfedni őket megkéri a tavaszt.

    Magnóliám ? kacéran érett asszony ?
    egy hajnalon a kelő Nap szemének
    vetkőzni kezdett, hogy királyra hasson,
    s jelét adja fennkölt szerelmének:

    szirmait egyenként, mint keszkenőket
    hullatni támadt kedve a Nap elé.
    Tán úgy akarta, hogy az szedje őket,
    s lobbanjon arany szerelmet ? csak felé.

    A szirmok ? akár bársonyos kagylóhéjak ?
    sorra szakadtak az ágakról alá
    pázsitos földtakaróra, s elaléltak.
    A bokrot mintha titkos kéz bontaná?

    S ahogy gyűltek a holt szirmok a földön ?
    hitvesi pamlagon fehér takaró ?
    úgy zöldültek át az ágak rögtön:
    pattantak hajtások, mint szájból a szó.

    Menyasszony ruhából csak szoknya maradt ?
    az is oldott. A szirmok rozsdállani
    kezdtek. A zöld szövetű kosztüm alatt
    tovatűntek lassan tüzes álmai

    az arany Napkirály szerelmesének.
    Megnyugodott hát és most szövi tovább
    köznapi öltözetét ? így is szépet.
    Rejtőzik a zöldben, s nem tartja magát

    többre már klorofillos társainál.
    A kertész csak ámul: tündéri csoda,
    ami történt: nesztelen nappali bál
    végén átöltözött a liliomfa.

    2016.04.07. Csorba Tibor

    1. Flóra

      nem él még, nem mozog; csak pár atom
      álmában gyúlnak irtó kozmoszok
      a sejtfalon túl setét éj feszül
      de legbelül még hidegbéke dúl

      csak várt, amíg a pillanat eljő
      hosszú spórákon át nevelte nap
      itatta felhő, hogy egy este
      szárba szökjön; titokban, fű alatt

      mintha puszta penge lenne, olyan
      hasít az új elevenbe, az ár
      a zöld folyam a partot ellepi
      s tavaszra a határ is tengeri

      tombol a nyár, és a sötét ében
      árnyékot vet kerted bütüjében
      jaj! utat tép a gaz, a réseken
      ág-bogak kúsznak részegen feléd

      érted élt ő, s miattad enyészett
      hogy e pompás egésznek része légy
      aludj csak, ne félj, mire felébredsz
      eltelik kerekegy istenöltő

  6. Nem értem ezt a cikket. Pontosabban a célját. Tovább megyek, már kissé károsnak is látom, tekintettel arra, hogy azt a benyomást kelti, mintha a természet tisztelete (természetesen nem vallási módon) és varázsának kedvelése, valami beteges dolog lenne, és minden természet szerető és azt védő ember (“zöld”) valami neopogány liberalista aberrációval társulna, mert már ezt a témát és területet is megrontotta egy libsi látens vagy nyílt luciferánus kisebbség, a háttérből irányítva. Tudom, hogy terjednek a beteg szokások, meg a régiek föl vannak melegítve és új ezo formába öntve, de a szélsőséges idióták miatt nehogy azt gondoljuk, hogy a természet iránti normális rajongás valami okkult meg pogány dolog (még ha válhat azzá is). Azért írom ezt le, mert keresztények igen gyakran megfeledkeznek arról, hogy az Isten kijelentésének és megismerésének az egyik, legegyszerűbb és legősibb formája amit adott, a természet megismerése által történt. “Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal feltartóztatják. Mert a mi az Isten felől tudható nyilván van ő bennök; mert az Isten megjelentette nékik: Mert a mi Istenben láthatatlan, tudniilik az ő örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek.” (Róma 18-20) Ebből az következik, hogy az Istenről ami tudható (itt a görögben, minden ami tudható van) azt Ő megjelentette nekünk, a természet megfigyelése és megismerése által. Gyakran jellemző a kereszténységre, hogy ámblokk minden “öko” és “bio” dolgot, nézetet ferde szemmel néz, szkeptikus ezekkel a dolgokkal, azon kívül, hogy nem érti vagy félreérti a jelenséget. Ennek oka a világi léttel való azonosulás, kényelem szeretet, ergo elszakadás a természettől, a világtól már megszokott és megismert urbanizációs indusztrialista és technokrata elvek és életmód mentén. Mintha ez normális és Isten akarata lenne. Nem az ! Ez egy hosszú téma, csak reagáltam egyet, és azt is elmondom, hogy milyen érdekes, pont erről beszélt Ruff Tibor kb. 3 órán át, igen rendhagyó módon a hétvégén élőben. Mindenkinek hallania kellett volna. 🙂

      1. Kicsit összemossa a cikk az ökológiát, a természet szeretetét védelmét, a mai gonosz eredetű szabadelvű anomáliákkal. Egy sötét árnyat és bélyeget nyom az öko témára, ami azért aggályos, mert (és ezt a dolgot jól ismerem, otthon vagyok benne) eleve egy rossz irányú és rossz szokású gyakorlat és hozzáállás uralkodik a témával kapcsolatban a mai kereszténységben. A hozzászólás célja pedig ennek a kis zavarnak a jelzése, véleménynyilvánítás, mint ahogy a kommentelés általában. A másik sokkal hasznosabb célja, (az igével) hogy megmutassa, a természet szeretete és megismerése Istent is megmutatja, a teremtett természeti példákon keresztül. Nem akarok kötekedni, de pl. a fentebb közölt hanganyag megadott rövid pár perces szakasza sem kötődik direkt módon a cikkhez, még sem kérdezted meg, hogy ezzel mi is a célja. 😉

        1. Én durvábbat vártam Theától amikor megláttam a címet, de most nem volt olyan erős az amerikai ipari lobbi hatása. Most csak ezt párszáz félkegyelműt kellett a helyére tenni.
          Én a természetben töltöttem a hétvégét és elég jól feltöltődtem. A kedvenc ezo magazinomban olvastam, az N vitaminról, az N nature-t jelent. A természetben töltött idő jótékony hatása testünkre-szellemünkre. Azt gondolom, hogy a jó levegőn és a nyugalmon felül még nagyobb lehet a jótékony hatása, ha az ember befogadja a természeti energiákat, de nem ilyen pervez módon, mint a cikkben 🙂
          A régi vallásokban, mint a magyar vagy a kelta jellemző volt az antropomorfizmus. A keltáknál szent fa volt a tölgy, de nem hiszem, hogy bedugtak valamit az odúba. Szerették a ligeteket állatokat van egy olyan legenda, hogy a druidák még beszélgetni is tudtak a természettel. Ez az ökoszexualitás ehhez képest eléggé kifordult mozgalom, de van egy olyan érzésem, hogy ez nem fog tömegesen elterjedni.

      2. Thea, az utolsó mondatomat vedd semmisnek, mert most olvastam el újra, hogy azt neked szánta a hölgy. Bocs. Jó üzenet az ! 🙂

    1. Árpád, még tovább mennék. Isten az ember kezébe adta a földet, hogy gonozza, ápolja, oltalmazza azt. Ráadásul, amikor Izraelnek megadta a törvényt, akkor a jubíleumi rendszer keretein belül kötelezte népét a természet és a term?földek pihentetésére, oltalmazására, regenerálódására. Ez az alapja annak, hogy ne boruljon föl az ökológiai rend. Sátán a gyarló és pusztító életmódra tanította meg az emberiséget, amit a természet megszenved, s az ? “megoldása” a tartalmatlan ?földanyaimádat?. Tönkretenni, kifosztani, majd bálványozni és szexualizálni vele, mintha az helyre tenné a természetet, nem pedig még jobban rontaná. Mondjuk ezt az aspektust én is hiányolom a cikkb?l

      1. Sőt ! Van tovább is ! 🙂 A vesszőparipámat had mondjam el mindenkinek, mert súlyosan agyon van hallgatva, de többször félremagyarázva a kereszténységben. Rengeteg része és tanítása meg bölcsessége van a témának, amit mellőzni szoktak a prédikációkból, utalva Antenor üzenetére is. De most csak egy kezdeti igével foglalkoznék. Az ominózus ige: “És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.” (I.Mózes 9,3) Ezt a kicsinek tűnő fordítási hibát nem sűrűn emlegetik, sok kereszténynek fel sem tűnik. Természetesen az “uralkodjatok” kifejezésről van szó. Elég sok kárt okozott ez eddig is a természetnek, hogy ezen szó értelmével és mint egy parancsba adásával, illetve ennek félreértett módjával, vissza élt a keresztény, utána meg az abból kilépett világ. Máig azt hiszik sokan, hogy a természet csak egy erőforrás, amit Isten azért adott, hogy azt kiaknázzuk, kiszívjuk, csak azért van, hogy minket szolgáljon. Ez hazugság ! Lehet hogy a bukott természet miatt látja így a többség (és ezt sajnos nem is tisztázza később a Biblia). Megtanultunk-e úgy uralkodni az állatvilág felett, ahogyan azt a Biblia szelleme és betűje elvárja tőlünk? Tudjuk-e, mit jelent pontosan az ?uralkodjatok rajtuk? bibliai kifejezése?
        Erre a kérdésre akkor kaphatunk feleletet, ha megvizsgáljuk, milyen igéket használ a Szentírás eredeti héber szövege az uralkodásra, s ezek közül melyik szerepel a fenti idézetben. A Biblia könyveiben ugyanis összesen négy ilyen igét találunk, amelyek mind más-más tartalomról szólnak, s amelyek egymástól olykor csak árnyalatnyi, mégis (esetünkben) jelentős, mondhatni alapvető eltérést mutatnak. A szóba jöhető igék a következők:
        1. “Solét”: az elnyomással, az erőszakos hatalommal való uralkodás igéje, ebből származik a héber “silton” (=uralom, elnyomás) szó. Sajnos ehhez áll a legközelebb a magyar “uralkodni” igenév.
        2. “Molékh” vagy “mamlikh”: vezetve, irányítva történő uralkodás. Nem véletlen, hogy ebből az igéből erednek a király (melekh) és a királyság, uralom (mamlakhá) szavai is.
        3. “Mosél”: az igazgatással és rendezéssel gyakorolt uralom igéje, ezért ennek rokona a ma is használatos “memsalá” (= kormány) főnév.
        4. S végül, az általunk idézett bibliai versben található “rode” (gondoskodva uralkodni) igéje, amely az ember feladatát jelölte volna ki az állatvilággal szemben.
        Mondhatjuk-e ezután, hogy teljesítettük ezt az ősi parancsot, amely az első emberhez szólt, amikor manapság évről évre állatfajok tucatjai halnak ki végleg a természetből, hogy a többi pusztításról ne is beszéljünk. A nyelvi és értelmezési segítséget Raj Tamástól vettem. Köszönöm a figyelmet. 🙂

        1. Nagyon fontos amit írtál. Képzeljétek, hogy a “nomád” természetvédelmi helyeken – most ez jutott eszembe nemtom mennyire jó – iskolákban, egyetemeken, sőt a term.véd irodalomban is, a hívő embereket OKOLJÁK a természetes világ romlásáért! És mindez valóban az “uralkodj” szó félreértése miatt van: “rád, bízatott, és úgy bánj vele ahogy én bánnék” – szerintem ez az üzenet, és ahogy Isten “uralkodik” rajtunk … úgy kell nekünk is.

          Túl sok mondanivalóm lett volna a cikkhez, de igen visszafogtam magam … Talán annyit: nem “divat” hanem vonzás, és minden bizonnyal, rá fognak találni a teremtés mögött a Teremtőre. Sajnos, az ellenség lesben áll, és benyomja a saját “felségterületére” 🙁 (az LMBT után, szégyen)

          és mint látjuk kis országunkban, mennyire nincs támogatva, “hajrá városok”, ugye ?! Még jó, hogy a városlakók elkezdtek mini-parcellákon kertészkedni megszeretve a földet, visszatalálva a természethez, majd egy idő múlva kinőve a parcellát, majd ültetnek nagyobbat, és talán közel is laknak majd … Az első lépéseket már megtették http://www.varosikertek.hu/

        2. Kedves Éva
          hívő embereket OKOLJÁK a természetes világ romlásáért!

          hát persze ez a taktika része, mindenért azok a felelősek, akik az igazságot képviselik.
          amazok, akik pedig valóban felelősek, akik okozták a káoszt, a romlást stb…-t, azok a jók.
          de ez csak az ő világukban van így, a gonosz világában, mert hát az fog beteljesedni hamarosan.
          a Krisztust követők nem értékei ennek a világnak szerintük, hanem rombolói.
          ezt tudomásul kell vegyük és vagy vállaljuk annak minden következményével vagy beállunk az ő soraikba, nincs más lehetőség.
          szorul a hurok körülöttünk.
          én is megtettem az első lépést, 10 hónapja vettünk egy kis birtokot és tavasszal el kezdjük a kertművelést, zöldség, gyümölcs termesztést.
          a többit pedig meglátjuk

      2. Ezzel teljesen egyetértek. Az a helyzet, hogy ilyenkor eszembe se jut, hogy egyesek számára ez nem evidens és minden alkalommal le kell írni, hogy ne értsék félre.

  7. Ahogy téged is, Isten mindenki mást is megszólít. 🙂
    Talán egyszerűen csak hagyni kéne, hogy mindenkit magához vonzzon.Mert Ő mindenkit magához vonz. 🙂 Ha nem ezt látjuk, az azért van, mert nem úgy szemlélődünk, ahogy Isten látja a világot.Jó, nem mondom, hogy ne tegyünk semmit.Aki például ilyen gyönyörűen le tudja írni ezt az Isteni vonzást, mint ahogy ebben a cikkben van, az írjon róla… 🙂

    Ha mernénk minél inkább átadni magunkat ennek a vonzásnak, akkor ez másokban is bizalmat és hitet keltene.Miként tudnánk megmutatni?Csak hagyjunk mindenkit a maga útján.Isten vonzásában él mindenki.Hőssé válás helyett, hagyni hőssé lenni másokat.Elengedni a “Majd én megmutatom…!” című akarást.Csak lenyugodni…. 🙂 Megnyugodni abban, hogy minden rendben van, mert ez Isten világa.És ebben a világban csakis egy helyen köthetünk ki: Jézus.Egyikünk sem fog elveszni.Ez nem az a világ… 🙂 Itt csak megtalálódni lehet.Miként tudnánk megmutatni a természetből…?A bizalom bizalmat szül.Tehát legyünk bizakodó természetűek! 🙂 Mindenki Isten vonzásában áll.Fogadjuk ezt el.Ennek az elfogadása minden, amit tehetünk, amit megmutathatunk.Ennyi.De ez éppen elég…
    Merjünk kivonulni, félreállni az Isten és a többiek közötti útból.Csak hagyjuk végre, hogy ez a vonzás menjen a maga természetes útján.Miként tudnánk megmutatni?Úgy, hogy nem állunk az Isten és a többiek közé, lenyugszunk és átadjuk magunkat is ennek a vonzalomnak, és bevonulunk az Ő természetes nyugalmába.Nem akarunk hősködni, hanem hagyjuk a többieket hőssé válni.Szabad emberek.Nem kellünk mi ahhoz, hogy még ennél is szabadabbak legyenek… 🙂 Hagyjuk a többieket is megtapasztalni…

    Minden éppen eléggé természetes ezen a világon.Egyszerűen csak hagyni kéne, hogy maradjon így.Isten mindenkit magához vonz.Ez maga a Természet.Ilyen a Kozmosz természete.Isteni természetű… Isten természete pedig a minden élő vonzása.

    1. Én hálás vagyok, hogy annak idején nem hagytak magamra, azt gondolva, hogy majd “Isten úgyis magához vonz”. Isten sokszor embereket használ, hogy magához vonzzon minket.
      Azért is hálás vagyok, hogy Jézus sem hagyott magamra, hanem nagyon is kézzel foghatóan tett értem valamit. Meghalt értem. Ha azonban ezt senki sem mondja el nekem, magamtól soha nem találtam volna ki.

      1. Igen, és hálád jeléül ilyen szépeket írsz. 🙂
        És hogyha azok az emberek is csak éppen átengedték magukon ezt a természetes vonzalmat?Csak kérdezem.És ha nem csináltak egyebet, minthogy csupán csak félreálltak az útból közted és Isten között?A rendszerrel ellentétben simán csak hagyták, hogy ez az Isteni vonzalma a természetnek érvényesüljön.Nem ők voltak jelen, hanem maga Isten.Nem ők érvényesültek, hanem maga Isten.Talán ilyesmit hívnak szeretetnek… 🙂
        Én még azt is el tudom képzelni, hogy ez történt.
        Nem ők voltak a vonzalom, csak éppen félreálltak annak útjából, megnyugodtak Isten szeretetében, békéjében, és egyszerű természetességgel csak átáramlott rajtuk ez a vonzás… 🙂

        Egyébként sem mondtam, hogy ne tegyünk semmit… 🙂

        Ja, igen!Noha biztos vagyok benne, hogy téged igazán lelkes és szívvel teljes emberek találtak meg (írásaid túlnyomó többsége erről árulkodik), de azt, hogy Jézus meghalt érted, ők nem mesélhették el neked.Legalábbis, csak mesélhettek róla.De ezt -ahogy írtad-, igenis te találtad ki.Magadtól. 🙂 Te értetted meg, mert ezt senki sem értheti meg valaki más helyett.Aki pedig nem érti, nem is adhatja tovább.Legalábbis, maradék nélkül nem.Vagyis, sehogy. 🙂 Azért értetted meg, mert eleve, születésedtől fogva olyan vagy mint Jézus.De nem csak a földi-testi születésedtől fogva.Időtlen idők óta olyan vagy mint Jézus. 🙂 Így hát, más lehetőséged nem is volt, minthogy kitalálod, hogy nem vagy Istentől magadra hagyva.Akárcsak te, előbb-utóbb mindenki magára talál… 🙂 Így vagy úgy.A te utad ez volt.De sokaké meg más.Miközben mindannyiunk útja maga Jézus…

        “…amíg eljő a Mag….” (Gal.3:19)
        Minden magától, ettől a Magtól származik.Te is Mag-adtól találtad ki. 🙂 Azoktól az emberektől pedig te magad is “csupán csak” annyit tanultál meg, hogyan állj félre, hogy ne árnyékold ezt a vonzást………önmagaddal szemben. 🙂 Minél inkább félrevonulunk (bemegyünk azon bizonyos benső szobánkba), hogy saját magunk se legyünk akadálya ennek a vonzásnak önmagunk számára, annál inkább válik realitássá ez a vonzalom mások felé.Ergó, minél inkább nem vagyunk jelen, annál inkább vagyunk létezőek, sőt, élettel teliek, és így egyre többekben vesszük észre az életet.Jézus is félreállt, hogy vonzani tudjon mindenkit.Ahhoz, hogy észrevehessük, hogy olyanok vagyunk mint Ő, néha le kell mondanunk arról, hogy olyanok legyünk mint Ő… 🙂

        1. Oszkár te is tudsz szépeket írni. Annyira happy minden, hogy már is jó a napom. 🙂 De hogy a fény mellett ott az árnyék is (egyelőre), mennyivel inkább a szövegedből kihagyott igazság. Írsz jókat és igazat is, de csak felet. Nem mintha félnél, de a fél igazság talán rosszabb a hazugságnál. Mert a féligazságot könnyebb elhinni, mint a hazugságot. Lenyugtat, elaltat. De nem igazság ! Tudod az igazság olyan mint Isten, mert történetesen pont Ő az (Jézus az Út, az Igazság, és az Élet), akiben nincs egy csepp hazugság vagy tévedés sem. Ha pedig belekerül ilyen, akkor már nem igazság. Nekem is tetszik amit írsz, és általánosságban igaz is belőle sok minden, de nem bibliai igazságokon áll. Sokkal inkább egy bibliai és ezoterikus hibrid, némi élettapasztalati bölcsességgel megfűszerezve. Nincs mindenkiben ott Jézus, nem vagyunk mind olyanok mint Jézus (az Ő képére formálódunk, de csak újjászületés után) nem hív mindenki magához z Atya, stb. A természet valóban nekem is olyan érzést és tudatosságot ad, mintha már Istennel találkoznék (hitem miatt találkozok is), de ezt a békét és nyugalmat a világiak is megérzik, viszont ettől még ugyanolyan emberként, bűneiktől roskadva és megváltatlanul jönnek vissza a nagyvárosi zavarba, mint ahogy előtte kimentek onnan. Remélem érted, hogy nem ellened irányult ez a kis vélemény, hanem a tisztánlátás és igazsághoz való ragaszkodás miatt.

        2. Árpiel, biztos vagyok benne , hogy neked is fog sikerülni a csoda, hogy úgy gondolj önmagadra, amilyen igazság szerint is vagy, és ahogy Isten is lát téged: teljes és egész.Hiszen ez olyan iga ami könnyű, és olyan teher, ami gyönyörűséges.

        3. Thea
          Egy külön személyes kérdés. Miért lett a komment levéve?
          A hazugot minek kellene nevezni. Jóravalónak?

        4. Így van a teljes rész amit idéztél: “Mindent nékem adott át az én Atyám, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya; az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és a kinek a Fiú akarja megjelenteni. Jőjjetek én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket. Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelid és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek. Mert az én igám gyönyörűséges, és az én terhem könnyű.” (Máté 11, 27-30) Hogy teljes és egész, azt nem tudom, ezek túl filozófikus és nem bibliai kifejezések, nincsenek pontosan definiálva. De az biztos, hogy most rész szerinti az ismeret, nem teljes, és még a megváltásunk sem terjedt ki a testünkre. Legalábbis az enyém még öregszik és satnyul. 🙂 A Pelgrim név ismerős neked ?

        5. Árpiel, valójában ezt te látod satnyulásnak és öregedésnek.Meg lehet győződni azonban valami olyasmiről is, ami láthatatlan.És akkor majd a hozzászólásaid is ezt fogják tükrözni, nem az előbbit.Hiszen valójában te is Isten tükröződése vagy.Nem pedig a satnyulásé.

        6. Tisztelt Thea!

          Valami nincs renben az értékítélettel. Más is látja nem csak Kelemen vagy Neverend.
          Korábban emiatt már többen elmentek, olyanok akik észrevették.
          Kelemen hozzászólása nem sértő volt, hanem tárgyilagos. Aki Jézushoz hasonlítja magát az minek nevezhető ? A többit nem említve .

        7. Kedves Livi!

          Köszönöm az észrevételed.
          Ha valaki egy hozzószóló miatt elmegy, ahelyett, hogy szeretetben megpróbálna segíteni neki vagy elmondaná, hogy mit lát másképp, akkor nem tudom visszatartani.
          Volt itt már magát “illmunatinak” nevező és sok egyéb érdekes figura. Sőt, olyan is, aki azt gondolta, hogy megérdemli az örök életet. Jézus a betegekért jött, így én sem szeretném kizárni azokat, akik Őt keresik. Érdekes módon Jézust is azzal vádolták, hogy a bűnösökkel tölt időt.
          Egyébként Kelemen törölt hozzászólását nyilván nem olvastad. Semmi baj nincs azzal, ha kritizál valakit vagy nem ért egyet, de ezt lehet nem sértő módon tenni.
          Általában az háborodik fel ilyen módon a sajátjától eltérő vélemények miatt (és én is sok mindent másképp látok, mint Oszkár), aki bizonytalan Istennel való kapcsolatában.

        8. És még egy dolgot fontos tisztázni!
          A Biblia hasonlít minket Jézushoz, legalábbis a szellemünket, mivel újjászületésünk óta “Annak a Lelke lakik bennetek[bennünk], a ki feltámasztotta Jézust a halálból” (Róma 8:11), illetve “Bennünk pedig Krisztus értelme van.” (I. Kor. 2:16)
          Az más kérdés, hogy kinek mennyire sikerül hagyni, hogy ez a testben kifelé is megnyilvánuljon.
          Ami pedig még fontos, hogy az Ige szerint akkor leszünk olyanok, mint Jézus, amikor fizikailag is vissztér:
          “Kedveseim, igaz, hogy most Isten gyermekei vagyunk, de még nem tudjuk, mi lesz majd belőlünk később. Csak azt tudjuk, hogy amikor Krisztus visszajön, akkor már olyanok leszünk, mint ő. Hiszen meg fogjuk látni őt, amint van!” 1. János 3:2, Egyszerű fordítás

        9. Tisztelt Thea!

          Már reggel olvastam a letiltott hozzászólást. Az értékítélet nincs rendjén nálad sem és sokan ezért mentek el. Nem egy hozzászóló miatt. Aki miatta, az is érthető.
          Te nem szóba elegyedsz ha már Jézust hozod példának, bár nem tudom mitől hasonlítod magad te is Hozzá, hanem jóvá hagyod az ámokfutást. Ez lenne szerinted az újjászületés ? Legalább egy éve folyamatos az engedélyeddel. Ennyi idő alatt nem sikerült ráhatnod ? Mi volt azon sértő, hogy nevén lett nevezve ? Tényleg mellébeszéd amit csinálsz. Megteheted, mert letiltod azt aki kimondja az igazságot rólad is.

          Én nem mutatom magam teológusnak, de az idézeted itt se állja meg a helyét.
          “amikor Krisztus visszajön, akkor már olyanok leszünk, mint ő”
          Visszajött, hogy olyannak nevezze magát, mint Jézus ? Mikor került erre sor ?
          Te úgyanúgy tévelyegsz, hiába idézel a Bibliából, mint akit pártolsz. Neverednek igaza van.
          Engem is letilthatsz. Nincs jelentősége. De ami igaz az igaz, és ami hazug az hazug marad.

        10. Azért tettem oda azt az Igét Jánostól, hogy lásd, miben tér el a véleményem és az Ige Oszkárétól.
          A többit tudomásul veszem és sajnálom, hogy így látod.

        11. Szia Livi!
          Te is, meg Kelemen is egészen biztosan csodálatos lények vagytok.Előfordul, hogy tévedek, és agyalósabb pillanataimban nem így gondolkodom emberekről.Még magamról sem… Míg nem újra és újra rájövök, hogy nem az számít, hogy én hogyan látom önmagamat, hanem sokkal inkább az a kép az igaz, amit Isten alkot rólam.Isten gondolatában ez a világ olyan kincsként jelenik meg, amire úgy gondol, hogy ha kell, Ő meghal, csak ez a világ élhessen.Benne te, Kelemen, Thea, Árpiel, Neverend és bizony még én is.Mindannyiunkban az Ő lelke van, ahogy az Ő képére vagyunk formálva is.Szóval, nincs okod pálcát törni senki feje felett sem.De ha neked így jobb lesz ettől, hát tedd! 🙂 Hidd el, itt senkit sem zavarsz vele.Egy egész örökkévalóságunk van összeszokni… 🙂

        12. Szia Livi! Mondtam én már itt cifrábbat Oszkárnál, ami valószínűleg nem tetszene, de ez hagyjuk is. Azt gondolom, hogy ösztönösen írkál és viszonylag bonyolult kérdéseket feszeget, aminek akkor is van gyümölcse, ha nem értesz vele egyet. Amikor ellentétes a véleményed piszkáld meg egy kicsit, mivel ritkán indokol, vagy kitér a válasz elől akkor önmagadat erősíted, ha pedig nyitott vagy rá, nem skatulyázod be akkor is tanulsz valamit. Mondhatni bonyolult a világ és sok a látszólagos ellentét, fel kell ismerni a helyzetet tudni kell kezelni. Az Isten fiát sem mindenki ismerte fel (nyugodj meg Oszkár, te szamár háton is Oszkár vagy:-)).

    2. Köszönöm Oszkár! Maradj mindig ilyen szabad, ahogy Neverend is írta egy másik cikknél! És Theának is köszönöm a válaszát amit Hozzád írt!

      1. Én is köszönöm, Pircsi, és viszont kívánom neked is! 🙂
        Az előbb csak azt akartam kifejezni, hogy Thea mégiscsak magától találta ki, hiszen azok az emberek is ő.Ő maga.Csak éppen, amikor már ketten vagy hárman van, akkor már Jézusnak hívják. 🙂 Aztán, egy idő múlva, felismeri az ember, hogy egyedül is ugyanígy ketten-hárman van… És mind ő… 💡 😯 Ahogy kezdjük megtanulni, hogy ne ott legyünk ahol kell, hanem akkor álljunk félre, amikor kell… Megismerjük.(A fán túli erdőt.)

        Na, én leléptem, mert kezdek most már mindent ellenkezőleg csinálni, mint ahogyan itt most írtam… 😀 😳

Hozzászólás a(z) Arpiel bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Send this to a friend