Idők jelei

Steve Jobs nem engedte gyerekeinek, hogy iPad-et használjanak

Forrás: Infowars.com

A New York Times néhány napja megjelent cikke megerősítette, hogy az elit tagjai egészen más elvek és szabályok szerint élnek, mint amit a tömegektől elvárnak.

Az írásból kiderül, hogy az Apple egykori elnök-vezérigazgatója nem engedte gyerekeinek, hogy cége egyik legnépszerűbb eszközével, az iPad-del játszanak.

“A gyerekei biztosan imádják az iPad-et,” tettem fel a kérdést Mr. Jobs-nak, hogy témát váltsak. A cég első táblagépe éppen akkor került a polcokra. “Még egyszer sem használták,” válaszolta. “Korlátozzuk a technikai eszközöket, amiket a gyerekeink otthon használhatnak.”

Azt hiszem elállhatott a lélegzetem és síri csenddel viszonoztam válaszát. Azt feltételeztem, hogy a Jobs család otthona a számítógépőrültek paradicsoma, ahol a falak is érintőkijelzőkből állnak, az ebédlőasztal iPad-ekkel van csempézve, vendégeik pedig csoki szelet helyett egy iPod-ot találnak a párnájukon.

Mr. Jobs elmondta, hogy ez nagyon távol áll az igazságtól.

Azóta számos technológiai cég vezetőjével és nagytőkéssel volt szerencsém találkozni, akik egytől egyig hasonlóképpen viszonyulnak a témához: szigorúan korlátozzák, hogy gyerekeik mennyi időt tölthetnek bármilyen kijelző előtt, gyakran egyenesen megtiltva használatukat hét közben és hétvégente is aszkétikus keretek közé szorítva a digitális időtöltést.

Sajnos a Times riportere nem puhatolózott tovább, így nem tudjuk mivel magyarázta Steve Jobs, hogy a saját gyerekei nem használhatták azt az eszközt, amivel ma sokmillió gyerek játszik a világon, a legfontosabb tény azonban változatlan marad: az elit számos tagja a technológia egyik főgurujának példáját követve más elvek szerint neveli saját gyerekeit, mint amilyeneket másoknak diktál.

A kettős mércére számos példát találunk. A milliárdos Bill Gates például, akinek alapítványa sok millió dollárral járult hozzá az új amerikai tanterv, a Common Core bevezetéséhez az állami iskolákban, saját gyerekeit olyan magánintézményekbe járatja, ahol nem ezt a tantervet követik.

Egy 2011-ben megjelent másik New York Times cikkből azt is megtudjuk, hogy némelyik elit iskola egyáltalán nem használ számítógépeket, ami éles ellentétben áll az állami iskolákat lassan özönszerűen elárasztó számítógép mennyiséggel. Egyre több olyan iskola van, ahol például már egyáltalán nem használnak tankönyveket.

Az eBay technológiai igazgatója például ebbe kilenc tantermes [Waldorf] iskolába járatja gyerekeit. Ugyanezt teszik néhány szilícium-völgybeli óriás, mint a Google, a Yahoo és a Hewlett-Packard vezetői is.

Az iskola elsőszámú oktatóeszközei azonban nem a csúcstechnológiát képviselik. A gyerekek leggyakrabban tollat, papírt, kötőtűt és néha agyagot vesznek a kezükbe. Az iskolában egyetlen számítógép vagy kijelző sincs, sőt a tanárok még otthoni használatukat is rossz szemmel nézik.

[Időkjelei: A Waldorf oktatási intézmények amúgy saját posztot érdemelnének. Eszmei alapítója, Rudolf Steiner, a Teozófiai Társaság, egy okkult szervezet németországi ágának első igazgatója, az Ezoterikus Iskola és a Mystica Aeterna szabadkőműves rend megalapítója volt.]

Amerika szándékos lebutítása című könyvében Charlotte Iserbyt, az amerikai oktatási minisztérium volt tanácsadója részletesen leírja, hogy a számítógépek iskolai elterjesztése egy sokkal kiterjedtebb terv része, aminek kivitelezése évtizedek óta tart, célja pedig, hogy logikus gondolkodásra képtelen drónokat neveljen gyerekeinkből.

“A szocialista Amerika megvalósításához természetesen szükséges, hogy az iskolák felhagyjanak a hagyományos, akadémiai megközelítésű tanítási módszerekkel és áttérjenek a “munkaerő-piaci képzésre” a tervezett gazdaság igényeinek kielégítésére,” írja Iserbyt.

Iserbyt többek között a Kiemelkedő Oktatás Alapítvány elnökét, Jeb Bush-t is idézi annak alátámasztására, hogy milyen fontos szerepet szán az elit a technológia átformáló hatásának. Az oktatás átalakításával kapcsolatos fórumon Jeb Bush elmondta, hogy “az oktatás átváltoztatását az iskolaválasztással, a Common Core tanterv alapelveivel, szigorú felmérésekkel, a kitűnő teljesítmény elmulasztásának következményeivel és a technológia segítségével érhetjük el.”

medium_9527140076

Iserbyt arra is figyelmeztet, hogy a technológia iskolai elterjesztésének egyik fontos célja a tanárok munkájának degradálása és a “távtanítás” bevezetése, amelyben a tanárok feladata csupán a gyerekek felügyelete lesz:

“Nem lehet elégszer figyelmeztetni, hogy a tanároknak fel kell ébredniük. Vissza kell terelni figyelmüket a jelentéktelen folyamatokról a lényeghez, hogy végre észrevegyék milyen nagyszabású terv kivitelezése folyik. A tanárok munkakörét a kihalás veszélye fenyegeti, de legjobb esetben is csupán felügyelők lesznek az új rendszerben, ahol egyetlen feladatuk az lesz, hogy a gyerekek figyelmét a számítógép kijelzőn tartsák, amin keresztül valaki, a világ valamelyik pontjáról közvetlen utasításokat, feladatokat ad számukra. Ismétlem: Tanárok ébredjetek! A munkátokat, a többi ágazathoz hasonlóan off-shore pozíciókba költöztetik.

A diákokat központilag programozott, “dolgozó méheket” előállító tantervek szerint képzik a globális gazdaság céljai szerint.”

A fent leírtak mellett az elit szülők nyilván egészségügyi okból is korlátozzák a különböző kijelzők előtt töltött időt.

Az AFP tavaly például arról írt, hogy a “tabletek fejlődési nehézségekhez és egyéb problémákhoz, például autizmushoz és figyelemzavarhoz vezethetnek,” a gyerekeknél.

Mások arra hívják fel a figyelmet, hogy a háttérvilágításos kijelzők károsítják a szemet és alvászavart okoznak az eszközfüggő gyerekeknél.

A kettős mércére számos egyéb példát hozhatunk fel az oltásoktól kezdve, a táplálkozáson át egészen a környezetvédelemig.

A lényeg minden esetben egy és ugyanaz: míg az elit számára másfajta, fogalmazzunk úgy, hogy kevésbé káros oltóanyagok készülnek és válogatott organikus alapanyagokból készített ételeket esznek, a világ népeire egyre több megkérdőjelezhető oltást és génmódosított vagy agyon vegyszerezett ételt ontanak, mégpedig a jótékonyság nevében.

photo credit: IntelFreePress via photopin cc

Előző posztKövetkező poszt

27 hozzászólás

  1. Ahogy a többi, agyondícsért tanítási rendszer is… A régi 45 előtti magyar oktatási rendszer viszont nagyon jó volt…

  2. “Eszmei alapítója, Rudolf Steiner, a Teozófiai Társaság, egy okkult szervezet németországi ágának első igazgatója, az Ezoterikus Iskola és a Mystica Aeterna szabadkőműves rend megalapítója volt.”
    Ezt a marhaságot meg honnan szedte?
    Rudolf Steiner ugyan a teozófusoknál kezdte, de hamarosan kivált onnan és tanítványaival együtt hamarosan megalapította az Antropozófiai Társaságot. Semmi köze nem volt a szabadkőművességhez.

  3. Ezen mi felháborító? Szerintem ésszel kell használni a technikát. Támogatom, hogy az iskolák hagyományos módon tanítsanak. Tanuljanak meg a gyerekek írni és számolni. Tanuljanak meg játszani, valós kapcsolatot kialakítani. Ha ez megtörtént, akkor jöhetnek a kütyük. Ha dolgozni kezdenek, úgyis rákényszerülnek a telefon, tablet es stb. használatára.
    Olvasni, olvasni, tanulni, tanulni, nyitottnak és befogadónak lenni ma sem árt. Az iskola megadja az alapot, amit tovább kell fejleszteni, akár szakmai, akár általános tudásról beszélünk.
    Ami az idegen nyelvet illeti… én nagyon sajnálom, hogy amikor pici voltam, nem voltak olyan óvodák, iskolák, ahol tanítottak volna. Ha egyszerre kapom a magyar es más (angol, német, francia vagy spanyol), akkor most majdnem, hogy két anyanyelvű lennék (anyanyelvű, nem keverendő a nemzeti érzéssel. Magyar vagyok és ez nem megkérdőjelezhető!). Szerintem fontos…. nagyon nagyon fontos!

  4. Azért érdekes ez . A Google ról tudjuk hogy folyamatosan statisztikákat készít a felhasználókról , olyan reklámokat dom elénk melyekben érdekeltek vagyunk stb… Ki tudja , talán propaganda elméletnek tűnik , de mivan ha mást is figyelnek ? A kamerákat az okostelefonokon , ott a telefon mikrofonja ilyenek . Ezek mind a globális adatgyüjtés eszközei , minnnél többet tuidsz a felhasználóról , annál könyebben adod el neki a terméket . Persze ez csak spekulálás , de ennek fényében megértem mért nem használja Jobs gyereke , vagy bármelyik más nagy cég családja az álltaluk forgolmazott kütyüket . Lehet hogy tudnak valamit amit mi nem ?

      1. Talán azért is, mert neki is ki kell mennie néha a szabad ég alá. Már ha érted mit gondolok

      2. A vallasa vitte el, nem engedte magat mutetni. Az a fajta rak ami neki volt 90%-os esellyel gyogyithato.

        1. Nem a vallása kedves Sharky, hanem a lélektelen viselkedése, a mérhetetlen arroganciája , a bizalmatlansága, és a megbocsátásra való képtelensége.
          Ezek egyesével is képesek megbetegíteni,és Job(s)blétre kényszeríteni az embert és annak fiát.

  5. Jó a számítógép csak ésszel kell használni és kontroll a gyerekek felett és a felnőtteknek is határok között kell maradnia. A közlekedésben is előfordul, hogy balesetet okozunk és megbüntetnek mégsem szüntetik meg, hanem szabályozzák.

  6. Mi magyarok viccesen elmondhatjuk nyomorult helyzetünkre tekintve -az más kérdés hogy ki mennyire éli meg viccesnek – azt a klasszikus mondatot hogy:
    “Mi nem halunk meg, mi így élünk!”
    Nálunk még az a paradoxon is előfordulhat hogy a háttérhatalom társadalmi-szociális lepusztítási projektjei eredményeképpen javul az átlagember életminősége ahhoz képest amit magunknak kreálnánk…:-)

  7. Az, hogy kire hogy hat a technológia, attól függ, mire használja. Nem a számítógép a hibás, hanem azok, akik nem tanítják meg azt értelmesen használni.
    Picit ezért érzem szélsőségesnek a cikket. A fürdőkáddal együtt a gyereket is kiöntjük.
    Vannak a társadalomban olyan csoportok, akiknek kifejezetten áldás ez a digitális kor.
    Hiszem, hogy a teremtő ebben is bölcsességet tud adni, ha kérjük.
    Ámen.

    1. Hülyeséget beszélsz. Szerinted, nyilván nem a kábítószer káros, hanem a használója. És a drogbáró buta, ha nem engedi dogozni a gyerekét, úgy, mint ahogy teszik azt a váráslói, illetve azok gyerekei. Lehet, hogy ez egy kicsit erős hasonlat, de tényszerű. Eladják az egyébként selejtes szart, drágán. Az emberek pedig megvesznek érte, holott nem más, mint egy értéktelen, csillogó üveggolyó, ami még káros is. Hasonló a helyzet a tévével. Nem is értem az embereket, 100ezreket adnak a készülékért, 5-10eFt-ot havonta a csatornákért és mit kapnak cserébe? Csekély szintű szórakozást, elpazarolva az idejüket és átmosva az agyukat. Tiszta kábszer az is. Bár eléggé xar film, de a rekviem egy álomért-ban pont benne van ez is.

      1. Nyilván a pisztolyt ültetik le gyilkosságért és nem azt, aki meghúzta a ravaszt. A füves cigi, rákosoknak enyhülést hoz. Ne ítélj el egy tárgyat, csak mert vannak, akik nem tudják jól, vagy jóra használni 🙁

      2. A kábítószer káros , ha “buliból” szeded. De kérdezz csak meg egy végstádiumban lévő rákos, vagy egyéb nagy fájdalommal élő beteget, hogy morfium nélkül milyen lenne az élete?! Vagy, ha borzasztóan fáj valamid, és nem veszel be fájdalom csillapítót! Vagy pl, egy balesetnél, vagy műtétnél, vagy foghúzásnál, stb, csak úgy érzéstelenítés nélkül…?!

        Persze amit a profitról, és az agymosásról írtál, az áll.

      3. Hát nem ellentmondásos az, hogy szidod a kütyüt, de előtte ülsz és kommentelsz?
        És igen… soha nem a technika a hibás. Még csak a drog sem! Az ember az, aki hozzá nyúl és az ember az, aki nem ismeri a mértéket. Tudom, divat betegségnek nevezni a függőséget, pedig nem az. Csupán akarat hiány és jellemtelenség. Ez pedig kényelmes.

    1. Tévedsz. Minden lépésen hatalmasat kaszálnak, sosem bíznak semmit se a holnapra. Semmivel sem várnak, mindig, mindent az azonnali haszon vezérel. Ebben a vonatkozásban is áll a kábszer hasonlat. Azonnal lekaszálta az iPhone-al az iPad-el a bevételt, ahogy tenné azt egy drogbáró.

      1. De mégis csak létrehoztak valamit… nem humbukot árulnak. Kézbeveszem és használom. És milyen jó, hogy így van…, a világ másik végén élő barátainkal, családtagjainkkal képesek vagyunk kapcsolatot tartani. Mivel kitaláltak, feltaláltak, szolgáltatnak…. így nincs kivetni való a gazdagodásukban. Semmilyen szolgáltató nem szolgáltat honorárium nélkül. Még egy fodrász sem. A kenyérért és tejért is fizetünk a boltban….

        1. CHAYA!

          nem humbukot árulnak, hanem illúziót,függőséget és ellenőrizhetőséget. más nem is kell egy totális terrorhoz.

  8. Amerikai nebuloknak edes mindegy. Soha nem volt hasznalhato oktayasi rendszeruk, most sincs es valoszinuleg mar nem is lesz…se komjuterekkel se azok nelkul!

    1. Nem nyilatkoznek ilyen elhamarkodottan.
      Az en gyerekeim amerikai iskolaban kezdtek, majd hazateresunk utan itthoniban folytattak.
      Hat meg kell, hogy mondjam, eg es fold a kulonbseg. Es nem a magyar iskola javara…

      1. Azért a itthoni, “rendszer váltás” utáni iskolai oktatást, és az előttit, el kellene különíteni egymástól….! Ráadásul iskola és tanító/tanár függő is a dolog. ( Na meg attól is függ, hogy milyenek ( lelkűek) az osztálytársak!) Egy rossz tanító/tanár mellett a legokosabb gyerek is elvész, a jó tanító/tanár pedig a legbutábból is kitudja hozni a maximumot! ( Továbbá, ha egy gyerek állandó stresszben van az osztálytársaitól, vagy a tanítóktól, tanároktól, akkor az agya képtelen a tanulásra, mert az önvédelemre kell koncentrálnia a stressz hormonok miatt, amelyek csak a félelmet táplálják…!)
        (pl, annak idején egy testvérnő, aki mellesleg tanítónő is volt, Kanadába ment férjhez. Azután a gyerekeit egy idő után már otthon tanította, magántanulóként, mert azt mondta, hogy odakinn “semmit” nem tanítottak nekik…! És annak idején volt néhány olyan ember ( akiket hallottam nyilatkozni) , akik az USA-ban kezdték az ált iskolát, és amikor itt kellett folytatniuk, meg voltak halva…, mert mint mondták, ott 8.- ban tanulták azokat, amit itt 4.-ben. De, persze változnak az idők…, meg az emberek is!
        Azóta is azokkal az emberekkel dicsekedik Magyarország, akik még anno tanultak itthon…! Persze ahhoz, hogy tanítani lehessen valakit, ahhoz tanítható ész is kell!
        Meg egyéb…! Szentgyörgyi Albertet kérdezték erről anno, és ő is megfogalmazta, hogy azért sok mindennek kellett összejönnie ahhoz, hogy ő most ott van, ahol…! Pl, hogy milyen genetika, milyen ország ( polítikailag, és gazdaságilag) , milyen a családi körülmény, milyen anyagi helyzete van a családnak ( megengedhetnek e jobb iskolákat) , mennyire érdeklődő, ambiciózus a gyerek ( és, hogy ezt nem töri le adott környezet), hogy milyen tanítók, tanárok azok, akik “kezébe kerül….”, …stb

    2. Hát ez nagyon vicces, te beszélsz rossz oktatási rendszerről, amikor képtelen vagy leírni szegény anyanyelveden egyetlen hibátlan mondatot is…:D
      Ez akkor a magyar oktatási rendszert minősíti?
      Amúgy az már csak legenda hogy a magyar oktatási rendszer olyan kitűnő, valójában borzalmasan rossz, mind általánosban és gimiben, és az egyetemi is…
      Elég csak megnézni a gyerekek idegen nyelv tudását itt és a környező országokban, katasztrofális..

      1. Az a helyzet, hogy az idegennyelv-tudást annyira szorosan nem venném az oktatási rendszer minősítő tényezői közé.
        (Ez ellen szól az persze, hogy jó rendszerben jó az is, és a diákok jobban tudnak egy vagy több nyelven.)
        Alapesetben egy oktatási rendszernek fel kellene készíteni az embereket az önálló döntéshozásra, munkaszorgalomra, helyes értékrendet kellene adnia, józan ésszel való gondolkodásra kellene nevelnie miközben az ismereteket gyarapítja. Pont az utolsóhoz kapcsolódik, és ahhoz is közvetetten az idegennyelv használata és tudása (más nyelv más gondolkodási sémát igényel, így lehet nevelni vele), de ezen keresztül, vagy ebből kiindulva csupán nem lehet lemérni a színvonalat.
        Hol marad a zene és művészetek oktatása? Retorikát miért nem tanulnak? Hiszen ezek is más gondolkodási sémát igényelnek, és összekapcsolódva tudnak igazán nevelni. Az ember személyiségét továbbléptetik a doktrínákat és szabályokat elfogadó, diszciplináris viselkedési szintről az egyéniség felé, ahol az ember kérdez, gondolkodik, mérlegel, megválogatja, mit fogad be. Megpróbál mindent, ami jó, megtartja, ami rossz, elveti. Felismerései révén eljut Isten igazi megismeréséhez. (Nem véletlen, hogy az Írást sokkal jobb oktatónak és nevelőnek tartom ezen szempontok alapján, hiszen ott a természettudományok háttérbeszorításának ellenére is sokkal jobban nevel!)
        Ezzel szemben a médián keresztül való nevelés bezárja az elmét egy olyan módszer kizárólagos alkalmazására, ahol egy külső információt fogad be, minimális kritikával. Reakcióira nincs megerősítés, vagy nagyon egysíkú válasz érkezik, így lassan biorobottá degradálódik.
        Akik ennek ellenére még jól használják a technikát, azok mindannyian egy egészen más módszerrel gondolkodnak – pont úgy kezdik, ahogy a cikkben leírt családok nevelik a gyerekeiket: technika nélkül. Csak akkor kapnak ilyent a kézbe, amikor elméjük már felkészült, hogy eszközként használja.

        Tudjuk azonban, hogy a hatalmi viszonyok egy szűk, gondolkodó vezető réteg és egy széles, szófogadó, irányítható termelőréteg meglétét követelik jelenleg. A valóság azonban egészen más képet fest az Írás szerint, ezt is tudjuk.
        Ilyen ismeretek birtokában mi döntjük el, hova akarunk tartozni (és most nem a gondolkodó vezető vagy biorobot kategóriákra gondolok), szerintem ezt sem kell részletezni.

      2. A magyar oktatási rendszer katasztrófális. Sok felesleges információt megtanulnak a diákok, közben meg hihetetlen alapfogalmakkal nincsenek tisztában. Egy átlag 18 éves leérettségizett diáknak még alapvető pénzügyi ismeretei sincsenek, és nem látja át a legegyszerűbb történelmi összefüggéseket sem, maximum felesleges évszámokat tud.

Hozzászólás a(z) Pinkman bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Send this to a friend