Nagytestvér

Facebook kamerák: a közösségi oldal kilépett a fizikai világba

facedeals

Forrás: Infowars.com

?Jelentkezz be az arcoddal.? Ez a mottója annak az új direkt-arcfelismerő technológiát alkalmazó amerikai cégnek, amelyik népszerű boltokban, kávézókban elhelyezett kamerák segítségével kínál személyre szóló ajánlatokat, kedvezményeket regisztrált felhasználóinak.

A Nashville-i Redpepper cég azt ígéri, hogy szolgáltatásuk igénybevételével a felhasználók jelentős pénzt takaríthatnak meg, módszerük azonban lényegesen agresszívabb, mint az eddig ismert kuponrendszerek.

A folyamat egy ?Facedeal? kamera felszerelésével kezdődik az adott üzlet bejáratánál, ami leolvassa és azonosítja a belépő arcát az illető Facebook profiljában található képek alapján, majd attól függően, hogy a felhasználó milyen oldalakat ?lájkolt?, személyre szabott ajánlatokat kínál neki.

A Redpepper szerint ?a Facedeal alkalmazást a Facebook-on kell engedélyezni. Az alkalmazás, a felhasználó közreműködésével megerősíti, hogy melyek azok a legfrissebb fényképek, amiken a felhasználó megjelölésre került, hogy azok alapján rögzíthesse és azonosíthassa az arcát. A kifejezetten erre a célra kifejlesztett kamerák ezek alapján az adatok alapján azonosítják a felhasználót a fizikai világban. A regisztrációt követően a felhasználó okostelefonján keresztül értesül a neki szóló ajánlatokról, amihez csupán arra van szükség, hogy az arcát ?megmutassa? a kamerának.?

Az arcfelismerő technológia persze nem új keletű dolog a Facebook-nál. 2011 júniusában a céget sok kritika érte miután előzetes bejelentés nélkül elkezdték alkalmazni a ?megjelölés? javaslat rendszert, ami felismeri a feltöltött képeken látható személyeket. Ehhez megvették a módszert kifejlesztő izraeli céget, a face.com-ot.

A Redpepper arcfelismerő technológiája kísértetiesen hasonlít a Tom Cruise nevével fémjelzett Különvélemény című filmben látott, személyre szóló reklámokhoz, ahol még néven is szólítják az arra járókat és ahol mindenkiről mindig pontosan tudják, hogy hol van és mit csinál. A filmbéli kamerák retina és íriszleolvasó technológiát alkalmaztak.

Mostanában egyre több, a biometrikus azonosítást kihasználó reklámozási módszer kifejlesztéséről hallani.

Az IBM 2010-ben jelentette be, hogy RFID technológiát fognak bevetni a fogyasztók célzott megkeresésére. A London Telegraph szerint a módszer segítségével megkímélik a fogyasztókat a számukra irritáló reklámoktól, mert így csak az őket érdeklő termékeket, szolgáltatásokat ajánlanának nekik. (Lásd még: http://www.youtube.com/watch?v=JCVHNGolm7k)

Az IBM fejlesztőlaboratóriumának egyik kutatója is rámutatott a Különvélemény és az IBM rendszer közötti hasonlóságra: ?A filmben a kivetítők az emberek szemét olvasták le. Mi inkább az RFID technológiát választottuk, mivel ez már eleve az emberek zsebében vagy táskájában van és a magukkal hordott eszközök segítségével személyre szóló üzeneteket küldhetünk nekik.?

Februárban arról érkeztek hírek, hogy Londonban nagyfelbontású kamerákat telepítenek a buszmegállókba, hogy nemekre bontott reklámokat vetítsenek a várakozóknak. A kamerák az arc meghatározó jellemzői, az állkapocs, az arccsont, az orr és a szemek alapján próbálják kitalálni az emberek nemét.

A múlt héten pedig kiderült, hogy New York városa és a Microsoft megállapodtak egy új ?domain tudatosság rendszer? bevezetéséről, ami nem más, mint egy rendkívül fejlett megfigyelési adatbázis és a város különböző pontjain elhelyezett 3000 térfigyelő kamera segítségével fogja ellenőrizni, hogy az arra haladó állampolgárok benne vannak-e valamelyik bűnügyi vagy terrorista nyilvántartásban.

Tegnap a Wikileaks egyik legújabb felfedezéséről jelentek meg hírek, amikből kiderül, hogy a kormány Trapwire nevű megfigyelőrendszere minden térfigyelő kamera anyagát képes használni, legyen az egy bolt, kaszinó vagy bármilyen cég biztonsági rendszerének része vagy sima utcai térfigyelő kamera és a videó felvételek alapján képes azonosítani egy keresett személyt.

(Idők jelei – Az új Wikileaks-ről és a Trapwire rendszerről a magyar Index.hu is írt: http://index.hu/kulfold/2012/08/15/mindenkit_megfigyelhet_egy_rejtelyes_ceg/)

Nyilván sokan azt mondják majd, hogy az új Facebook alkalmazás ártalmatlan reklámfogás, a módszer mégis precedenst teremt, amit nyilván más cégek is követnek majd a jövőben. Vajon mennyi idő kell ahhoz, hogy ezeket az új kamerákat összekössék a már most is működő, több millió térfigyelő kamerával vagy a titkosszolgálatok által használt rendszerekkel? Hamarosan tényleg ott tartunk, hogy az állam mindenkiről mindig tudni fogja, hogy hol van és éppen mit csinál.

A Facedeal rendszer promóciós videója:

[vsw id=”ybWQjCz-nzM” source=”youtube” width=”590″ height=”370″ autoplay=”no”]

Előző posztKövetkező poszt

11 hozzászólás

  1. Azért beszélnek ennyit ezekről a dolgokról, újabban már az MSM-ben is, hogy a zombik is barátkozzanak a gondolattal, szokjanak hozzá és fogadják el az új BB rendszert(ek), mert amiről tudsz azt már el is fogadtad azzal, hogy nem lázadsz ellene. A trükk az, hogy minél jobban terjednek ezek a rendszerek (úgy a tudatban mint a gyakorlatban is), annál inkább nem fog történni semmi olyan, ami az embereket életét, privacy-ját zavarná, így aztán hagyni is fogják, sheeple módra, hogy annyi ilyen rendszert telepítsenek, amennyit csak akarnak………mission completed.

    1. Ezek szerint ne is hallgassunk zenét, mert az drog. Hol a határ? Amiben dob van az a démonikus zene? Vagy az elektronikus gitár hordozza a sátán üzenetét? A zene művészet, mint a festészet, szobrászat, költészet. Akkor a művészet is sátáni eredetű? Vagy csak a klasszikus zene származhat Istentől?

      1. A klasszikus zene egyáltalán nem biztos hogy jó, hiszen a szerzők között sokan voltak különböző okkult hatások alatt. Pl. Hitler kedvence Wagner volt. De más szerzőknek is érdemes utána nézni, milyen sugallatra írták a darabjaikat és kiket dicsőítenek benne.

      2. Nagyon egyszerűen össze lehet foglalni a kérdést: “Gyümölcseikről ismeritek meg őket.” (Máté 7:16) Nem a stílus, vagy a hangszer határozza meg.

      3. A kulcskérdés a hangolás: hogy az A hang 440 Hz-re vagy 432 Hz-re van hangolva ! (“A 440Hz-es hangolású zene disszonáns, azaz pusztító. Csak észrevétlenül pusztít (tudat alatt nyugtalanít, zavar).”)
        Volt erről Gáspár Pétertől a zeneszmagazin.hu -n egy jó cikk, de már sajnos nem elérhető.
        Itt (http://magyarmegmaradasert.hu/kiletunk/muveszetunk/item/3047-zene-mint-fegyver-az-emberi-tudatra-%C3%A9bred%C3%A9s-ellen) van egy másolata, a kibővítve mások által….haszontalan és hasznos példákkal, mint például linkek hangmintákra.

    2. Elolvastam. Eszerint az írás szerint Mirjám és az asszonyok körtánca, de a Dávidé sem lehetett kedves az Úr előtt.
      (2Sámuel 6:14) Dávid pedig teljes erejéből tánczol vala az Úr előtt, és gyolcs efódot övedzett magára Dávid.

      1. Nem tudom miért rakta ide, ezt a Balázs linkjére írtam, nem a tiédre Thea. Gyümölcsök dolgában maximálisan egyetértünk 🙂

        1. Jó helyen van. 🙂 A tied egy második szintű komment, “kerdezo” után a következő válasz Balázs kommentjére. A kettő között harmadik és negyedik szintű kommentek vannak.
          Remélem a wordpress hamarosan változtat a kommentelés mechanizmusán, mert sokszor átláthatatlan. 🙁

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Send this to friend