Tudomány és technika

A tudósok reményei szerint agyimplantátumok segítségével hamarosan rögzíteni lehet álmainkat

Forrás: dailymail.co.uk

Már létezik az a rendszer, melynek segítségével a tudósok egy napon képesek lesznek rögzíteni álmainkat.

A hihetetlen felfedezés, amely lehetővé tenné a kutatók számára, hogy bepillantást nyerjenek az emberi agyba, tulajdonképpen egy álom-felvevő, ami értelmezi a rögzített adatokat.

A kutatás keretében elektródákat operáltak az önkéntesek agyába, melyek segítségével a tudósok képesek voltak ?olvasni? a megfigyeltek gondolataiban, nyilatkozta Dr. Moran Cerf.

?Amit szeretnénk, hogy az emberek álmaiba is betekintést nyerjünk. Fantasztikus lenne, ha képesek lennénk olvasni olyan emberek gondolataiban, akik nem képesek kommunikálni, például és kómában levő beteg esetében,? mondta a kutató.

Egy tizenkét epilepsziás beteg bevonásával végzett kutatás során az elektródák képesek voltak rögzíteni a neuronok tevékenységét az agy mediális temporális lebenyében, ami fontos szerepet játszik emlékein rögzítésében.

Egy kis gyakorlás után az önkéntesek képesek voltak irányítani bizonyos egymásra vetített ?hibrid? képek megjelenését.

Parancsszóra képesek voltak konkrét képeket, például Marilyn Monroe vagy George Bush volt amerikai elnök, fokozatosan elméjük előterébe hozni majd eltüntetni.

A kísérletek során a betegek saját maguk dolgozták ki a megfelelő kép előhozására használt stratégiát. Volt akinek elég volt a megfelelő képre gondolnia, mások a kép nevét ismételgették hangosan vagy annak egy bizonyos részére összpontosítottak. Valamennyi résztvevő hamar belejött a feladatba és a próbálkozások 70%-ában sikerrel jártak.

A kísérlet egyik kutatója, Dr. Cerf, a Californiai Technológiai Intézettől a Nature magazinnal nyilatkozva elmondta ?a páciensek rendkívüli módon élvezték a feladatot, hiszen azt érezték, hogy képesek csupán gondolataik segítségével irányítani a körülöttük lévő dolgokat.?

Korábbi kutatások során a tudósok a neuron tevékenység segítségével képesek voltak a számítógép kijelzőjén látható kurzort irányítani. Ez is a Californiai Technológiai Intézet projektje volt. Bizonyos képek felidézésével a résztvevők képesek voltak fel-le mozgatni a kijelzőn látható kurzort, sőt még egy számítógépes játékot is tudtak így játszani.

Dr. Cerf elmondta, hogy csapata szeretné ezt egy lépéssel tovább vinni és ?belépni az agyunkon átfutó gondolatokra történő koncentrálás versenyébe.? A hibrid-képes kísérlettel pont ezt érte el, hiszen két kép versenyzett az illető figyelméért. Minden feladat során a résztvevőket megkérték, hogy idézzenek fel egy ?célképet? és tüntessék el az illető figyelméért versengő másik képet.

A résztvevők olyan esetekben is képesek voltak a célra összpontosítani és csak azt előhozni, amikor a figyelemelterelő kép a teljes kép 90%-át tett ki, nyilatkozta Dr. Cerf.

Előző posztKövetkező poszt